handdator

Visa fullständig version : Ingen träningsvärk i triceps av pressövningarna


Glen
2004-08-29, 19:29
Då jag kör bänkpress och axelpress får jag aldrig någon som helst träningsvärk i triceps även fast jag kör hyfsat många set, medan det räcker med en tricepsövning för att jag ska få en jävla träningsvärk dagen efter. Kan man tolka det som att mina triceps inte får jobba särskilt mycket i pressövningarna? grejen är den att jag inte kör speciellt mycket triceps just eftersom att jag kör mycket bänk- och militärpress som ju ska ta bra på triceps ändå, håller jag på att lura mig själv i det avseende genom att tro att mina triceps får mer träning än dom egentligen får? vad tror ni?

muddler
2004-08-29, 19:40
var i samma situation själv här för ett tag sen höll på och spekulera om man kanske övertränar triceps om man som jag körde upplägget: rygg, axlar, vader; framsida ben, triceps, mage; baksida ben, bröst, biceps. Då får ju triceps indirekt "stryk" 3 ggr i veckan. jag har altid haft kassa triceps så jag slängde om lite blev rygg,biceps,vader; framsida ben, axlar, mage; baksida ben bröst, triceps istället verkar funka bra tycker ja!

Arne Persson
2004-08-29, 19:43
var i samma situation själv här för ett tag sen höll på och spekulera om man kanske övertränar triceps om man som jag körde upplägget: rygg, axlar, vader; framsida ben, triceps, mage; baksida ben, bröst, biceps. Då får ju triceps indirekt "stryk" 3 ggr i veckan. jag har altid haft kassa triceps så jag slängde om lite blev rygg,biceps,vader; framsida ben, axlar, mage; baksida ben bröst, triceps istället verkar funka bra tycker ja!


Kör mitt tricepsprogram så får du garanterat träningsvärk!