Visa fullständig version : Konditionsträning och glutamin? eller..
cyberjunkie
2002-02-05, 20:38
Om man kör konditionsträning/uthållighetsträning (1-3 timmar) och tar Glutamin uppnår man då nån förbättrad effekt? Jag funderar på om det är bortkastade pengar? Tar jag det när jag ligger och skrotar så "Känner" jag mer av glutaminet.. (eller är det bara inbillning :confused: )
tror inte du skulle märka av någon större skillnad... värt? som man säger "oftast" ger saker olika effekt på olika personer... för att de inte funkar på din kompis eller min granne, kan det mycke väl funka på dig, jag föreslår att du känner efter själv... ingen känner din kropp likabra som du
:)
Menar du att du känner av glutaminet när du ligger och slöar eller när du ligger och lyfter skrot?
Kjellstroem
2002-02-06, 00:06
välj ett forum och posta tråden på, inte två.
cyberjunkie
2002-02-06, 08:43
Ursprungligen skickat av Dan:
<STRONG>Menar du att du känner av glutaminet när du ligger och slöar eller när du ligger och lyfter skrot?</STRONG>
Gissa? :D
------------------
Kjellstroem: OK.. *solly*
Numera har jag en ny syn på Glutamin än vad jag hade för 2-3 veckor sedan. Ovanligt nog ger det en bättre effekt desto mer man intar. Låg förut på 20-30gr/dag men har senaste veckorna ökat det till 50gr/dag. Vilken skillnad!!! :eek: Helt makalöst!
Angående att ta det i smaband med konditionsträning tror ajg inte att det ger någon ökad effekt på uthålligheten eller syreupptagningen men det förhindrar absolut att en del av musklerna bryts ner.
Jag rekomenderar ALLA som vill må bra och är rädda om sin kropp att ta Glutamin-tillskott.
Mvh
cyberjunkie
2002-02-06, 15:06
Ursprungligen skickat av Tinner:
<STRONG>Numera har jag en ny syn på Glutamin än vad jag hade för 2-3 veckor sedan. Ovanligt nog ger det en bättre effekt desto mer man intar. Låg förut på 20-30gr/dag men har senaste veckorna ökat det till 50gr/dag. Vilken skillnad!!! :eek: Helt makalöst!
Angående att ta det i smaband med konditionsträning tror ajg inte att det ger någon ökad effekt på uthålligheten eller syreupptagningen men det förhindrar absolut att en del av musklerna bryts ner.
Jag rekomenderar ALLA som vill må bra och är rädda om sin kropp att ta Glutamin-tillskott.
Mvh</STRONG>
TINNER!
Hur fördelar du denna denna mängd över dagen?
Morgon: 10gr
Innan träning: 15gr
Efter träning: 15gr
Innan läggdags: 10gr
Mvh
Hur känner du av Glutaminet Tinner? Återhämtningen?
Börjar misstänka att Tinner har en egen glutaminfabrik i källaren för råd att köpa så mycke kan han inte ha :p
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.