handdator

Visa fullständig version : Mustig träningsverk i benen - Nån bra lösning?


Jacobg
2004-08-29, 14:59
Har tidigare feg kört benen lite så att säga.

Nu i veckan körde jag igång igen med mitt benpass, kör knäböj, benspark, liggande lårcurl??(baksidalår) och vadpress.

Sen stretchade jag efter träningen, kunde väll dock ha strechat bättre något jag också ska göra nästa gång. Men tammefan kunde inte gå på 2 dar, och jag skämtar inte. körde passet i onsdas och verken har fortfarande inte riktigt släppt(vet att detta inte är ovanligt, men att jag knappt kunnat gå har aldrig hänt). :furious:

Grahn
2004-08-29, 15:12
Promenera, lätt stretching, varmt bad och/eller massage är det jag tycker funkar.

jakke
2004-08-29, 15:17
Tycker att tigerbalsam(tailänsk variant) är väldigt skönt. Dock luktar det ganska mkt.

Kallingen
2004-08-29, 15:28
Som Grahn säger, rör på dig (dock inte ett nytt benpass kanske) lättare promenader och strecha ut efteråt.

Annars kan du bara njuta, sitter själv at the moment med likadan träningsvärk, körde i förrgår. :bpump:

Chris
2004-08-29, 15:31
Jag tycker fortfarande du fegkör, med bara en övning för baksidan och två för framsidan. Vem benen vänjer ju sig, kör du ett likadant pass nästa vecka så kommer säkert träningsvärken vara mindre.

Eva_E
2004-08-29, 16:02
Bastu, Reparil-linement - och börja käka glutamin!!!

Eva

HenrY
2004-08-29, 16:11
Tycker att tigerbalsam(tailänsk variant) är väldigt skönt. Dock luktar det ganska mkt.

Håller med!! köp tigerbalsam på hälsokost affärerna...Vet dock inte om det är Thai varianten!
Kom nyss från Malaysia och köpte hem 3 burkar, hehe!:)

Zozza
2004-08-29, 16:37
Lägger in en fråga här:

Räcker Knäböj och Raka Mark för ett bra benschema?

Vader är inte inräknat dårå.

Johan O
2004-08-29, 17:13
Nu i veckan körde jag igång igen med mitt benpass...


Brukar bli sådär första gången man kör igång ordentligt med benträning. När benen vant sig lite bättre brukar det bli en mer "behaglig" träningsvärk.

Så vad har vi då lärt oss? Don't stay Disco!


Lägger in en fråga här:

Räcker Knäböj och Raka Mark för ett bra benschema?

Vader är inte inräknat dårå.


Låter väl inte helt tokigt. Mååånga set bara så blir det nog bra. :bpump:

Byggare Bob
2004-08-29, 18:44
Men tammefan kunde inte gå på 2 dar, och jag skämtar inte. körde passet i onsdas och verken har fortfarande inte riktigt släppt(vet att detta inte är ovanligt, men att jag knappt kunnat gå har aldrig hänt). :furious:

Passa på och njut. :D