handdator

Visa fullständig version : Fairings nya kasein


Wayfaerer
2004-08-29, 14:12
Var är tråden där Fairings nya kaseinprotte promotades? Den som utlovades vara en direkt konkurrent till Protec men lägre pris och mint/chokladsmak. Har sökt men kan ej hitta tråden. Någon som vet när det lanseras, det pratades om slutet av augusti i tråden?

King Grub
2004-08-29, 14:14
Jag hittade den redan på sid 3.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26549

Wayfaerer
2004-08-29, 14:56
Jag hittade den redan på sid 3.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26549

Tackar King Grub! Får man fråga vilka sökord du använde? Jag mindes att Fairing skämtsamt sa att man slipper "borsta tänderna" och sökte således även på detta men fick ändå inte upp tråden i listan över sökresultat. Är det nåt vajsing med sökfunktionen månne?

King Grub
2004-08-29, 14:57
Eftersom det bara var några dagar tråden var på förstasidan kollade jag först på sid 2, och eftersom den inte fanns där, provade jag sid 3. Och tänk, där var den.

muskelbyggarn
2004-08-30, 07:52
Efter att ha provsmakat den i självaste Ferrings högkvarter så kan jag bara ge :thumbup: för smaken. Om man skall klaga på något (vilket är larvig i detta fall) så tyckte jag att det var lite för mycket mint kanske i förhållande till chokladsmaken men allt är individuellt som sagt.

:thumbup: för sloow protein lasse!

Vänl,,,
tobbe

JanneS
2004-08-30, 08:40
Hur var konsistensen/tjockheten jämfört med Protec? Vilken skulle du föredra av dessa två?

joa
2004-08-30, 10:59
Mailade Fairing för ca 2 veckor sedan och då var datumet satt till 30 Augusti.
Det är ju idag så.....

HenrY
2004-08-30, 12:04
Kommer det idag eller??
Har inte sett någon reklam om det än...Inte på hemsidan hlr.
Vill ju beställa!!:) Ska beställa det kasein pulvret och SLow Carbs pulver. Perfekt att ha med sig till skolan under långa skoldagar!

Mvh. HenrY

EiseltUK
2004-08-30, 12:25
Kommer det idag eller??
Har inte sett någon reklam om det än...Inte på hemsidan hlr.
Vill ju beställa!!:) Ska beställa det kasein pulvret och SLow Carbs pulver. Perfekt att ha med sig till skolan under långa skoldagar!

Mvh. HenrY

Det är svårt att få tag på kasein just nu. Priserna stiger... Har Mr Fairing fått tag på något kasein???? Om man vill ha får man betala därefter på råvarumarknaden.

Vi tar fram kasein till FX, men kan inte lansera ännu på grund av att våra leverantörer inte kan få fram tillräckligt. Bristen har tydligen med NZMP att göra. När de får brist ett år, så ändras hela världsmarknaden och det tar slut hos alla andra.

/ Henrik

Fairing
2004-08-30, 15:23
Jodå , Kaseinet ligger smaksatt och klart skall till förpackning i veckan.
Problemen var flera , Complete sålde bättre en väntat så vi fick ta råvaran som var beställd till Sloow Protein till complete protein för att kunna säkra leveranser + att våra barer även innehåller Kasein så vi prioriterade våra storsäljare framför nyheter.

nästa vecka bör allt finnas på "hyllan" även Complete mintchoklad i 1kg förpackning :thumbup:

muskelbyggarn
2004-08-30, 16:59
Hur var konsistensen/tjockheten jämfört med Protec? Vilken skulle du föredra av dessa två?

Inte speciellt tjock, lite tjockare än vassle men kasein tjocknar ju som bekand mer än vassle dock inte som "cement - protec" :D



Fan lasse, du verkar ju vara kaseinimportör nummer ett nu, du kan leverera men inte självaste eiselt :D


Vänl,,,
Tobbe

EiseltUK
2004-08-30, 17:22
Inte speciellt tjock, lite tjockare än vassle men kasein tjocknar ju som bekand mer än vassle dock inte som "cement - protec" :D

Fan lasse, du verkar ju vara kaseinimportör nummer ett nu, du kan leverera men inte självaste eiselt :D


Vänl,,,
Tobbe

"Nya" Protec blir inte cement.

Vi behöver ca 50 ton kaseinat och det går inte att få tag på.

/ Henrik

tejpis
2004-08-30, 19:34
Inte speciellt tjock, lite tjockare än vassle men kasein tjocknar ju som bekand mer än vassle dock inte som "cement - protec" :D



Fan lasse, du verkar ju vara kaseinimportör nummer ett nu, du kan leverera men inte självaste eiselt :D


Vänl,,,
Tobbe
Konspiration! Jag hade valt Eiselt före Fairing vilken dag som helst, Eiselt verkar mycket seriösare men det kan nog vara pga marknadsföringen och den otroligt budgetliknande loggan som Fairing har.
Fast jag kanske bara är en dum konsument som går på allt vad reklam heter ;]

Prankie
2004-08-30, 19:38
Man glömmer aldrig en riktig ful logga. :D
Själv får jag dock känslan att fairing har bättre grejer än eiselt men är allt för dålig på marknadsföra sina prylar.

HC77
2004-08-30, 20:53
Eiselt & Fairing:

Vad är det för kaseinate ni använder. Är det prima kvalitet från NZMP?

Pdaddy
2004-08-30, 20:56
Konspiration! Jag hade valt Eiselt före Fairing vilken dag som helst, Eiselt verkar mycket seriösare men det kan nog vara pga marknadsföringen och den otroligt budgetliknande loggan som Fairing har.
Fast jag kanske bara är en dum konsument som går på allt vad reklam heter ;]

JA !! för dum konsument :D
Har du testat någon Fairing produkt ??, ja skiter i om loggan e cool eller ej, bara ja får den bästa produkten.. :smokin:

M

Fairing
2004-08-31, 07:36
Man glömmer aldrig en riktig ful logga. :D
Själv får jag dock känslan att fairing har bättre grejer än eiselt men är allt för dålig på marknadsföra sina prylar.

:D Loggan härstammar från 1994 och det företag som sköter våran marknadsföring sedan ett halvår tillbaka anser att den sticker ut och är helcool så jag litar på dom.Loggan kostade 80 000kr att ta fram 1994 :em:

Visst är vi dåliga på att marknadsföra våra produkter , vi har varit först med många unika produkter som ex. Kreatinpyruvate men vi har ej haft tillräckligt med kapital för att marknadsföra produkten riktigt.Sedan kommer företag med större reklambudget och kopierar våra produkter och säljer som satan :D

Kan man få lite feedback på våra nya annonser i B&K och Exhale.Vi har märkt en kraftig ökning i försäljningen tack vare dom men hur upplevs dom av er konsumenter.

Och visst har Prankie rätt , vi är betydlig mycket bättre en kopian Eiselt :laugh:

Prankie
2004-08-31, 07:40
80 000kr!!! :eek:

Jag hade gjort det för en låda bars. :D

Fairing
2004-08-31, 07:47
Det var andra priser på den tiden + att Kenny så startade Fairing kollade inte upp priser utan lämnade fria händer till en reklambyrå och då blir det dyrt.....

Tanken från början var att loggan skulle se ut som den var stansad/utskuren i metall men det fixade inte reklambyrån :D

Prankie
2004-08-31, 07:51
Angående reklam så har jag bara sett den i Exhale. Personligen skulle jag tro det säljer mer om det vore en byggare eller athletic fitness profil istället för en boxare. Dels för att amatör boxing i Sverige har för lite uppmärksamhet, också för att det är svårt för huvudkomsumeter (discokillar som jag :D) att känna igen sig hos en boxare. De flesta som träna vill hellre se riktig rippad ut.

Fairing
2004-08-31, 08:01
Fast det är våran förra annons med proffsboxaren Isam Khalil. Nu kör vi annonser med Linda Geismar , Martin Hanzell samt fightern Daniel Bergman

EiseltUK
2004-08-31, 11:11
Och visst har Prankie rätt , vi är betydlig mycket bättre en kopian Eiselt :laugh:


You wish. :D

z_bumbi
2004-08-31, 11:22
Fast det är våran förra annons med proffsboxaren Isam Khalil. Nu kör vi annonser med Linda Geismar , Martin Hanzell samt fightern Daniel Bergman

Det som tidigare har gjort att i alla fall jag sett annonserna är ju just att det är andra idrottare än bb och fitness, blädrar man förbi 10 sidor med annonser där det står en byggare som just nu gör reklam för sin nuvarande sponsor så hajar man till om det är en annan idrottare helt plötsligt.

Ungefär samma sak på mässor, ta med en båge med förare så blir det nog mer uppmärksamhet än att som andra stoppa dit någon byggare som inte har en aning om vad han/hon försöker sälja.
En idrottare från motorsporten färväntas ju inte heller kunna någon lika mycket om kosttillskott så då slipper han/hon göra bort sig som många som "borde" kunna mer gör..

Sverker
2004-08-31, 11:29
Lasse har haft med både båge och förare tidigare på mässor.

Prankie
2004-08-31, 12:48
Det är ju nästan bara elitidrottare som spendera pengar på kosttillskott jämfört med styrketräning där varenda nybörjare förlita sig allt på kosttillskott. :) Därför tror jag ändå en snygg af brud säljer bra mycket mer. Kolla bara på mässorna i budo-fitness, killarna köper hela gaderoben om Linda Fobor säger de kläder kommer sitta snyggt på de. :D

Fairing måste nog också skaffa budgetprotte eventuellt för att slå ut sitt namn. ;)

tejpis
2004-08-31, 14:28
Det är ju nästan bara elitidrottare som spendera pengar på kosttillskott jämfört med styrketräning där varenda nybörjare förlita sig allt på kosttillskott. :) Därför tror jag ändå en snygg af brud säljer bra mycket mer. Kolla bara på mässorna i budo-fitness, killarna köper hela gaderoben om Linda Fobor säger de kläder kommer sitta snyggt på de. :D

Fairing måste nog också skaffa budgetprotte eventuellt för att slå ut sitt namn. ;)
Jag står fast vid att Fairing behöver en ny logga :thefinger, den ser faktiskt väldigt '94 ut och ger inte ett seriöst intryck! Ju enklare desto bättre, men det är ju bara vad jag tycker.

:rolleyes:

zonecapone
2004-08-31, 14:38
Zone Capone loves your shit Fairing!!

:hbang:

Prankie
2004-08-31, 15:24
Jag står fast vid att Fairing behöver en ny logga :thefinger, den ser faktiskt väldigt '94 ut och ger inte ett seriöst intryck! Ju enklare desto bättre, men det är ju bara vad jag tycker.

:rolleyes:

Varför ger du mig " :thefinger " Jag vill ju också fairing skaffa en ny logga av mig så jag kan ta betalt i bars eller protte. :D

adde
2004-08-31, 15:27
Om du vill ha r*vslick så kan jag säga att KCG är det överlägset bästa tillskottet som jag provat, och använder för den delen.

Jag skall inte säga att det är obetalbart, för då höjer du väl priset :D.

Har ni reklamklibbor att dela ut?

/adde

Fairing
2004-08-31, 15:54
Kul att se att Fairing loggan väcker känslor för då kommer ni alltid komma i håg den och det är precis vad vi vill :thumbup:

Adde: du får prata med Henrik om klubbor , det är mer hans avdelning för Fairing säljer kosttillskott ochn inte Godis :rolleyes: :D

muskelbyggarn
2004-08-31, 16:03
Förstår lasse att du inte har råd med en ny logga när alla pengar du har går åt till ditt lyxiga leverne, det är marmorgolv, vattenmaskiner, stora kontorslokaler, flotta bjudningar, en stor vangspark av jänkare osv osv osv. :thefinger



Fairings logga kanske inte är den snyggaste men produkterna är i absoluta toppklass, vilket torde vara det viktigaste för alla som är intresserade av kvalité.


Vänl,,,
Tobbe

Prankie
2004-08-31, 16:11
Det är inte alla som vet att de har bra grejer. ;) Då Fairingsprylar är oftast dyrare än andra så bör de satsa på utseende också. Jag menar den bruna flaskan med kreatin och kcg ser ut som hembryggd. :D

Fairing
2004-08-31, 16:24
KCG är i vit plastburk med skruvlock sedan Juni och alla etiketter har gjorts om
Många produkter kommer numera i svarta burkar med skruvlock osv så vi ligger inte på latsidan :D

Angående bruna burkarna så tyckte jag dom såg coolt "ryska" ut.

Mindek
2004-08-31, 16:55
KCG är i vit plastburk med skruvlock sedan Juni

Burkens öppning är för liten tycker jag, speciellt eftersom ni inte skickar med nåt extra långt teskedsmått... har ju värsta damhänderna och kommer ändå knappt åt nere i botten. Försäljningstrick för att man ska slänga bort hälften eller :thefinger

Fairing
2004-08-31, 19:00
Dom burkarna finns ej längre pga det skälet du anger.
Nu är det burkar med skruvlock som gäller , likadana som Omega-3 burkarna

Pdaddy
2004-08-31, 19:46
Fairing loggan e OK, men som Lasse själv sa ang att den skulle se ut som pressad i metall, liksom utskjuten text mm skulle få den hotare.

Men å andra sidan så tycker jag om förändringen med att det står

Fairing
[fair ingredients]

Marcus

muskelbyggarn
2004-08-31, 20:33
Fan pdaddy, sluta och dreggla över ferringlasse. Du är ju rena rävsvansen :D

Säger Lasse - SITT så sitter båda hundarna OCH Pdaddy :thefinger


:thumbup: för det nya burkvalet lasse, kan inte annat än buga!!!


Vänl,,,
Tobbe

Pdaddy
2004-08-31, 20:47
Fan pdaddy, sluta och dreggla över ferringlasse. Du är ju rena rävsvansen :D

Säger Lasse - SITT så sitter båda hundarna OCH Pdaddy :thefinger


:thumbup: för det nya burkvalet lasse, kan inte annat än buga!!!


Vänl,,,
Tobbe

Du ska då alltid va elak på nåt eller annat sätt :MrT:
Men :cheers: på dig ändå fis-Tobbe

M

Fairing
2004-09-01, 18:10
Tobbe är född ond :D

för att hålla mig till tråden så kan jag berätta att nästa vecka finns allt till försäljning , priser finns uppe inom kort.

Sloow Protein har en väldigt begränsad upplaga pga svårigheteratt få tag i Kasein just nu så det är först till kvarn som gäller...........

muskelbyggarn
2004-09-01, 21:22
:devil: det är jag det, men tänk på att det är enda gången jag kan vara det också. För när man kommer innanför dörren här hemma måste man vara from som ett lamm för att inte få stryk av sambon :angel:


Perfekt lasse, då beställer jag hela laddningen av dig då :D

Vänl,,,
Tobbe

Pdaddy
2004-09-01, 21:26
:devil: det är jag det, men tänk på att det är enda gången jag kan vara det också. För när man kommer innanför dörren här hemma måste man vara from som ett lamm för att inte få stryk av sambon :angel:


Perfekt lasse, då beställer jag hela laddningen av dig då :D

Vänl,,,
Tobbe

JA känner igen de där Tobbe !!!
JA får oxå stryk :( om ja inte e snäll å plockar ur diskmaskenen mm :D .

Ja måste också ha slow protte, faan klämma kesella hela tiden börjar bli trist..

M

joa
2004-09-02, 06:15
Fairing. Kommer du att skicka på Zone Capone lite så jag vet om jag måste försöka hinna med på webben eller om jag bara kan gå in där och köpa en burk?

//Jocke

muskelbyggarn
2004-09-02, 06:51
Klart Ferringlasse kränger på mr. zone också. Han är på oss ÅF som en liten IGEL.

"Du nu är det så här att jag har en ny produkt, en ny produkt du MÅSTE köpa. Köper du inte så vet du.... vad du riskerar.....
Så 50 burkar blir bra? ELLER HUR?" :D

Selling by fear :D

Fairing
2004-09-02, 07:25
Det bästa är väl att våra produkter säljer sig själva utan att någon ens ringer runt och kränger :hbang: Självklart kommer produkterna även till Zone.

joa
2004-09-02, 10:00
:thumbup: Kanon.
Nu har jag väntat så länge på detta att om det är slut hos Zone så förväntar jag mig en personlig leverans från Lasse ;)

//Jocke

joa
2004-09-08, 10:51
Finns det ute nu?

//TjatJocke

Flex
2004-09-10, 09:24
Är lite nyfiken på hur folk definerar kvalite på ett proteinpulver ? Tar ne det till ett labb och jämför med andra produkter ? Eller testar ni å köra på proteinet och sen kanske upplever att ni inte fick nått resultat av de ?

Personligen har jag testat hur många olika märken som helst och märkt av resultat av samtliga när jag har tagit såpass mkt att jag kommit upp i minst 2g /kroppskilo totalt sett.

Om två personer har exakt samma förutsättningar, käkar exakt likadant men den ena tar tex fairing produkter och den andra eiselt produkter så är min gissning att de efter 1 år har nått liknande resultat. Enda skillnaden kanske är att nån av dem har mer pengar kvar än den andre.

Fairing
2004-09-17, 13:03
Om två personer har exakt samma förutsättningar, käkar exakt likadant men den ena tar tex fairing produkter och den andra eiselt produkter så är min gissning att de efter 1 år har nått liknande resultat. Enda skillnaden kanske är att nån av dem har mer pengar kvar än den andre.[/QUOTE]

Självklart ökar du betydligt mer i muskler av FAIRING produkter.
Förövrigt är lagret fyllt till bredden nu av alla våra nya produkter.
Erbjudanden finns säkerligen hos dom flesta ÅF inom kort :hbang: