handdator

Visa fullständig version : Få bort tjurnacke??!


HenrY
2004-08-28, 19:18
Hoj!
Jag undrar hur man "tar bort" tjurnacke?? Denna fråga kanske är lite väl svår...Så jag ställer en ny: Vilka övningar ska man undvika för att inte få större nacke??
jag vill inte ha min fula tjurnacke... :( :(

Matte_Maiden
2004-08-28, 19:46
Hoj!
Jag undrar hur man "tar bort" tjurnacke?? Denna fråga kanske är lite väl svår...Så jag ställer en ny: Vilka övningar ska man undvika för att inte få större nacke??
jag vill inte ha min fula tjurnacke... :( :(

Genom att kolla på din avatar så tycker jag inte att det ser ut som du har "för stor" nacke. I min mening är den alltså inte på något sätt ful, utan passar bra där den sitter.

s_himself
2004-08-28, 19:48
Genom att kolla på din avatar så tycker jag inte att det ser ut som du har "för stor" nacke. I min mening är den alltså inte på något sätt ful, utan passar bra där den sitter.


ja värre vore det om nacken inte alls passa in där den sitter :thumbup:
Men som matte sa, det ser inte ut som du har spec. stor nacke.

King Grub
2004-08-28, 19:49
Jag som träffat dig "in person" märkte inte alls att din nacke var oproportionerlig på något sätt. :confused: Är du säker på att det inte bara är något bara du ser? :)

HenrY
2004-08-28, 19:55
Hmmm....Kanske är något bara jag ser! :S
Brorsan brukar jämt reta mej för jag har "tjurnacke", men när vi retar varandra så är det 99% på skämt så..
Aja, thx grubben! Det där inlägget lugnade mej!:)

Edit: Glömde ju tacka S Himself och Matte_Maiden med! :) Tack grabbar!!

randig
2004-08-28, 20:07
man ska ha tjurnacke för tusan

stybb
2004-08-28, 20:07
och vad är det för fel på tjurnacke :D

träna axlarna .. ju större de blir desto mindre ter sig nacken tycker jag.. eller..ska man säga att det blir att se bättre ut symmetriskt

Prankie
2004-08-28, 20:10
Det verkar som du har löst problemet, men om du nånsin vill ha smalare nacke kan du ju göra som vissa kulturer i afrika. Mässingringar runt nacke som sakta sträcks ut med tiden. ;)
http://www.gluckman.com/LongNk.jpg

Annars instämmer jag som föregående talarna att din nacke är inte för tjockt.

King Grub
2004-08-28, 20:16
Kom ihåg, att den som bygger till sig ett par breda, massiva axlar, men som har en smal hals/nacke ser väldigt bräcklig och konstig ut.

RobbeliRobban
2004-08-28, 20:19
Nej men sluta mobba karln nu. Vill du inte att övre trapezius skall aktiveras kör du inte följande övningar: Shrugs, frivändningar, styrkefrivändningar, cheatcurls, marklyft, rumänska marklyft, kronlyft, ryck, v-bar, upright rows. Friviktsroddövningar får du modifiera så att du står djupare böjd för att minska belastningen på övre trapz.
Givetvis håller du dig borta från övningar som direkt aktiverar sternocleidomastoiderna såsom knepiga belastade huvudvridningar.

Se även upp med hantellyft åt sidan om du har benägenhet att fuska i den.

(Eller så skiter du i att du tycker att det är fult, och bygger en brutal nacke, det är snyggt)

Grahn
2004-08-28, 21:22
Många som tycker sig ha enorma trapz har ju mest kass hållning och framåtroterade axlar.

ölobrännvin
2004-08-28, 22:35
Inse att det är kört ,men å andra sidan så kan du ju göra en `tjurrusning´mot brorsan din om han mobbar dej.. :D fast jag anser inte att din nacke är grotesk på nåt sätt på din avatar..

Lucas
2004-08-29, 09:34
tjurnacke är bra

då nån polare försöker "strypa" en så blir dom krossade iom att dom inte når runt nacken! :thefinger :kickass:

Tolkia
2004-08-29, 09:54
Nej men sluta mobba karln nu ...
Jag mobbar inte, MEN ... Tjurnacke? Var är den? Tilläggas kan att jag även har letat igenom dina bildtrådar utan att hitta så mycket som ett spår - utan att hitta så mycket som en enda kommentar i riktningen "överdimensionerad nacke" heller, för den delen (fast det skall erkännas att uppmärksamheten slappnade lite på slutet ...). Jag misstänker starkt att den där nacken är något som bara du ser - frågan är om ens din käre broder ser den, eller om han bara ser att du ser den ... ;) Bröder verkar ha ett extremt välfungerande söksystem inbyggt när det gäller syskons svaga punkter; min egen dito brukade på den tiden det begav sig kalla mig vid trevliga namn som "Fläskvalken", "Negerläppen" m.m ... (och jo, det sved).

F.ö. ser det ju alltid mycket bättre ut om alla kroppsdelar spelar i ungefär samma storleksdivision, d.v.s. en stor överkropp kräver en nacke av viss storlek om man inte absolut vill se ut som en stork. Släpp du oron och använd energin till att slå din bror på käften istället ... :D

HenrY
2004-08-29, 12:47
Thx kolo-brothers!!
Aa, idag ska ja fan slå till min brorsa på käften!:D
kanske även gör en såkallad "tjurrusning" på han, h0h0!
nu har jag iaf slutat oroa mej så mycket över min "tjurnacke" thx to u guys!
C ya!!

Mvh. HenrY

Makk
2004-08-29, 13:19
Thx kolo-brothers!!
Aa, idag ska ja fan slå till min brorsa på käften!:D
kanske även gör en såkallad "tjurrusning" på han, h0h0!
nu har jag iaf slutat oroa mej så mycket över min "tjurnacke" thx to u guys!
C ya!!

Mvh. HenrY

Lycka till din lilla pissråtta :smokin: