handdator

Visa fullständig version : seriöst hur bulkar man?


henke1001
2004-08-28, 17:51
Hur bulkar man egentligen?

Äter man bara allt man kan av allt, eller bör man se upp med vad man äter osv iallafall? Jag menar är det bara att äta på eller ska man typ äta samma mat som när man deffar fast bara mer av den?

Ge mig lite tips, och berätta hur ni brukar göra :)

Trance
2004-08-28, 18:04
Inte för jag är erfaren men att börja äta "fel" bara för man skall bulka känns rätt dumt.

Jag tror du bara skall äta mer mat, inte onyttigare.

King Grub
2004-08-28, 18:10
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=26881

Byt ut "Deffguide" mot "Bulkguide" och lägg dig på ett överskott på ett par hundra kcal i stället för på ett underskott.

Den bästa bulkmaten är samma mat som deffmaten, fast mer av den, men inte så mycket mer att man blir fet.

henke1001
2004-08-28, 18:39
ohh.. jag som e såååå trött på tonfisk o kyckling :insane: jag vill ju äta vanlig mat :eating: :angel: aja... får väl bli så då

King Grub
2004-08-28, 18:47
Vad är "vanlig mat"?

Det är inget fel på "vanlig mat". Husmanskost kan ju vara mycket; från köttgryta med fullkornsris och grönsaker (ypperligt) till gräddstuvad potatis och isterband (mindre bra).

Trance
2004-08-28, 18:50
Vad är "vanlig mat"?

Det är inget fel på "vanlig mat". Husmanskost kan ju vara mycket; från köttgryta med fullkornsris och grönsaker (ypperligt) till gräddstuvad potatis och isterband (mindre bra).

Så sugen jag blev på gräddstuvad potatis och isterband nu, eller iallafall potatismos och isterband. Potatismos med massa smör i!

Hrm, hursom helst så känns det som om man kan äta det ändå bara man inte baserar sin kost på det, som jag tror Grubben sade någon gång. Det finns ju hur mycket vanlig mat som helst som är gott och inte grymt onyttigt.

henke1001
2004-08-29, 14:12
Vad är "vanlig mat"?

Det är inget fel på "vanlig mat". Husmanskost kan ju vara mycket; från köttgryta med fullkornsris och grönsaker (ypperligt) till gräddstuvad potatis och isterband (mindre bra).


Jo det har du nog rätt i :) tack iallafall! :bow: nu ska jag gå o äta :kickass: :D