handdator

Visa fullständig version : Sabbat Axeln, hjälp!


obbe
2004-08-28, 11:50
Igår när jag körde mitt Axel o Triceps pass så gjorde jag någonting inte så bra! Har ont i axeln när jag höjer armen o ryggen när jag böjer huvudet fram!

Vad kan ha hänt? Något jag kan tänka på eller göra för att det ska bli bättre!


Mvh obbe

Chris
2004-08-28, 11:56
Sluta träna tills det går över, och kolla hos en läkare vad du kan ha gjort.

Sen i fortsättningen, så var försiktig med axlarna, jag pajjade min för något år sen. Inte det minsta kul!

randig
2004-08-28, 12:39
gå till en naprapat gör nåt åt det nu så fort som möjligt

Koskit
2004-08-28, 18:57
Behöver inte vara något farligt.
Men kolla upp det för säkerhets skull.

obbe
2004-08-29, 11:22
Japp! det blir napprapaten på måndag!

byggaren
2004-08-29, 11:29
Igår när jag körde mitt Axel o Triceps pass så gjorde jag någonting inte så bra! Har ont i axeln när jag höjer armen o ryggen när jag böjer huvudet fram!

Vad kan ha hänt? Något jag kan tänka på eller göra för att det ska bli bättre!


Mvh obbe
Som andra sakt kolla upp det. Har själv haft problem, var väldigt svårläkt tog typ ett halv år innan jag kunde träna axlar seriöst igen. Som tur var så var det min starkaste parti på kroppen så jag kom inte efter i det iaf :)

Zodd
2004-08-29, 12:06
Igår när jag körde mitt Axel o Triceps pass så gjorde jag någonting inte så bra!

Vad gjorde du? Gjorde det ont när du tränade? Annars kanske du har sovit så axeln har hamnat snett eller nåt, det hände mig för nån vecka sen och det gick över på några dagar.

muddler
2004-08-29, 12:59
fan har oxå pajjat axeln! hände igår i bänken, hade spänt axeln på ett konstigt sätt på bussen hem från jobbet men tänkte inte mer på d, värmde upp som vanligt och första set gick bra sen på andra sätt så krasade det till ungefär som om den hoppat ur led lr nått.

nu idag har jag ont som fan precis där trapz muskeln möter delta muskeln fan är d nån som är het på skador och vet vad d är?? ska kolla upp d i veckan tänkte ja

Beast
2004-08-29, 18:21
Min axel blev kass för ett tag sen, vilade helt från all träning och såg till att inte lyfta ett skit med den armen under hela veckan (skötte kosten som vanligt, självklart)
Men jag hade turen att bara klämma en nerv så det är bra igen.