handdator

Visa fullständig version : *************!??


develer
2002-02-03, 11:55
Jag har precis fått hem en laddning från *************. Tänkte testa deras Diet-pro (http://*************.com/test/gymshop/media/diet-Pro_websida.htm) som måltidsersättare. Jag tog mitt första mål i går.
Den första reaktionen var att det var totalt omöjligt att blanda!? Det skummade och klumpade sig.
Är det någon som har testat den?? Kom gärna med utlåtande (seriösa!!!)
Jag tog också deras protein Whey-100 (http://*************.com/test/gymshop/media/top_of_line_whey_100.htm) Det gick fint att blanda! Men smaken var si och så...

Kan man lita på det som står om produkterna?? Om jag vill ha det bekräftat vart kan man vända sig då?? Kan man lämna in och få det provat och vad kostar i så fall det??

dared
2002-02-03, 12:13
GG har höjt sina priser, Grrr..!!

tänkte handla en weider mega mass 4000 för 599, nu kostar den 689.. tänkter inte köpa mer där om dom inte sänker...
:mad: och 349 e ju knappt billigt för en 4kg gainer...

[ 03 Februari 2002: Inlägget har ändrats av: Dared ]

bankpress55
2002-02-03, 12:46
Det billigaste och lättaste sättet att kolla innehållet är att be om en analys av produkten från företaget du köper från.
Problemet är att väldigt få företag har Svenska analyser av produkterna av någon anledning.
Eiselt,Fairing,Strenght,************* har däremot Svenska analyser på¨sina produkter.
Så mitt råd till dig är att be ************* skicka över en Svensk analys till ditt mail.
Om du av någon anledning skulle vilja testa själv kan du ringa till ex Analysen ab finns på ett flertal ställen i Sverige. Kostnad ca 1000-1500kr/test.
Skriv eller ring till ************* så kan de ge dig råd hur du bäst blandar till produkterna.
Äter själv just nu Diet-Pro.Proteinet i Diet-Pro är inte Instant, vilket kan medföra att det skummar om man blandar till det fel. Däremot är det instant i whey-100, vilket du märkte.
Personligen tycker jag att det smakar riktigt gott, men som sagt smaken är som baken (klyven)
:)

develer
2002-02-03, 17:04
Vad menas att det är "Instant"??

GhostFace
2002-02-03, 19:09
'Instant', engelskt ord som betyder 'omedelbar'.

;)

develer
2002-02-03, 20:40
Hur blandar du ditt-pro?? Lyckas du få det att inte skumma eller åtminstonde skumma mindre??

bankpress55
2002-02-03, 21:00
För att slippa skum och klumpar gör så här:
Ta pulvret i en bunke, häll i ca 1,5dl minimjölk rör runt med en vanlig visp tills du ser att pulvret löser upp sig, häll därefter på resten av mjölken och rör försiktigt. Inget skum och inga klumpar.
Proteiner som inte är instant brukar man få hantera på detta sätt, lite småjobbigt men det blir bra.
Har man bråttom brukar Twinlabs shaker fungera ganska bra.

z_bumbi
2002-02-06, 21:46
Att skaka och sen ställa shakern en stund funkar också, mindre disk på det sättet :)

rollergirl
2002-02-10, 23:10
Ang analyser.
Visst kan man analysera produkten och få fram de kcal, protein, fett och kolhydrat innehåll. dessa analyser säger mig inte mycket - vill jag analysera ett protein så vill jag veta dess proteinkälla! och att analysera aminsyreprofilen är en mycket dyrare och komplicerad process.

PUSS&KRAM