handdator

Visa fullständig version : "Ful" mage


te95mne
2002-04-08, 08:10
Hej allihopa, det är så att efter lång träning mest i form av fotboll har jag börjat styrketräna och har hållit på med hjälp av instruktörer i ca 1,5 år. Nu till mitt problem har fått en "ful" mage, så till vida att ja har tre väldefinerade muskelpar högst upp, och sedan en rejäl bulle, dock inte fett utan muskeln ser ut som jag vöre i en tidig graviditet (och tro mig, är inte född med varken äggstockar eller livmoder utan är man) :confused:
Funderar på om detta kan vara resultat av att jag är van att småfuska lite med magträning genom att köta mer med höftböjens hjälp? Tips om övningar som neutraliserar benens inverkan mosttages tacksamt, om detta är problemet? Vad tror ni?

MikeW
2002-04-08, 13:16
Hmm...aldrig hört något liknande eftersom man inte kan träna bara den nedersta delen utav magen eftersom alla muskler i magen jobbar samtidigt. Testa att köra vanliga crunches där du ligger med benen på en bänk i ca 90º och sen curlar upp tills du känner att ländryggen vill hänga med, då curlar du sakta tillbaka tills startpositionen. Tycker jag tar väldigt bra.

Åse Columbus
2002-04-08, 13:31
du har utvecklat vad man kallar en "limpa"...och det är för att du spänner ut magen samtidigt som du rullar ihop och ja.....du ska försöka att inte koppla in höftböjaren alls......dra ner magen till ryggraden när du kör crunches ...och ligg med benen svagt böjda över kroppen ...då KAN du inte koppla in höftböjaren.. ;)

Åse :cool: