handdator

Visa fullständig version : Erfarenheter utav efedra


Kalle
2001-11-22, 20:45
Tänkte höra vad era erfarenheter utav Ma-huang (efedra) preparat är (ex D.E). Vad jag tänker på är inte de positiva effekterna, utan de negativa bieffekterna. Jag provade själv för 2 år sedan att använda D.E vid deff några enstaka ggr. Jag måddde inget vidare. Fick ordentlig huvudvärk och kände mig yr. Dessa effekter uppkom redan vid så små doser som 1/3 D.E kapsel. Jag provade endast 4-5 ggr på grund av bieffekterna. Efter detta har jag aldrig använt mig utav likanade preparat.
Vore intressant av få ta del utav era erfarenheter.
Jag själv har även lite moraliska aspekter mot att använda efedra preparat. Det är ju dock tillåtet att använda vid träning men inte vid tävling. Vad tycker ni, är det moraliskt riktigt att använda sig utav efedra preparat?

Mvh/Kalle

Eatalot
2001-11-22, 21:41
Om det är moraliskt riktigt eller ej kan jag inte uttala mig om.

På bieffektssidan måste jag dock påstå att jag inte känt av en enda, möjligtvis har jag fått rysningar. Och svettas mer än annars också, men det räknar jag inte som bieffekt, då det är just svettas jag vill med dem=)
Jag har också tappat 7kilo sedan jag börjat använda dem, en del är självklart vatten, men det är nog en del fett å=).

Petrus
2001-11-23, 07:39
Kalle: Om du får huvudvärk och andra bieffekter av 1/3 D.E. AVRÅDER jag dig starkt att ta andra Ephedra-produkter!!!

donga
2001-11-23, 09:34
Sök på Dymetadrine i det här forumet så får du upp några gamla diskutioner om DE och Efedra samt bieffekterna.

Själv kan jag inte säga att jag så mycket bieffekter, jag blir lite skakig på kvällen samt pissar jävligt mycket(koffeinet är ju vätskadrivande). Annars är det lungt...

Men om du får sådana effekter av 1/3 ska du inte hålla på med något liknane heller, du är kanske lite överkänslig eller så. Kör me kreatin... ;)

Jag har en kompis(115 kg) som måste ta 3 st DE, 200-300 gr extra koffein samt en magnecyl för att få fart på maskineriet...inte bra... :p

Petrus
2001-11-23, 09:41
Kanske på plats med ett uppehåll från "kuren" nu då... låter som han har blivit imun mot det...= För mycket glutamin??? :D :D

Joachim B
2001-11-23, 09:44
Som astmatiker har jag använt efedrinpreparat i olika former. Det enda jag har känt av är en lite hårresande känsla eftersom porerna öppnar sig något utav värmeutvecklingen och stimulansen av CNS samt frisättningen av noradrenalin. Jag har dock tagit astmamediciner i över 21 år och är därför mycket okänslig för sådana saker. Senaste gången jag använde rent efedrin fick jag ta 150 mg för att ens känna av det. Rek dos är 20-25 mg.
Men som sagt, det är förbjudet att sälja i Sverige, dock inte att bruka. En annan mindre trevlig bieffekt är att efedrin påverkar prostatan som på lång sikt vid långvarigt brukande kan leda till prostataproblem som t.ex. problem med att kissa (kan ta allt från 30 sek till några minuter innan urinen kommer).

De som vill läsa mer om ämnet kan göra det på min gamla hardcore sajt Ironmag.com på http://www.ironmag.com/insider08_eca.html