handdator

Visa fullständig version : CLA för fettbränning?


Eatalot
2001-11-22, 16:02
tjenare!

tänkte bara höra om någon här haft bra erfarenheter av nått cla preparat, tex twinlabs eller asts.

Läste lite om det å det verkar mycket bra, men men.

eiselt
2001-11-22, 17:54
Vi sålt CLA sedan 97 och har genom åren haft kunder som har fått bra effekt och de som inte har märkt något alls. Jag tror att CLA kan fungera ganska bra om du samtidigt drar ned på kolhydratintaget.

Det är ingen större skillnad på CLA från de olika tillverkarna, men jag skulle nog rekommendera en skandinavisk CLA-produkt eftersom det är härifrån CLA ursprungligen kommer. :)

/ Henrik

Stile
2001-11-22, 18:25
Jag skulle nog säga att CLA är bra när man dietar men inte för att det bränner fett utan för att det bevarar muskelmassan. Det är den erfarenhet jag själv gjort och även dom jag vet som använt det.

Det finns studier som säger att CLA både bygger muskler och bränner fett, så kanske fungerar det lite olika från person till person.

I vilket fall som helst så kan det ju vara bra att ta under en deffperiod.

[ 22 November 2001: Inlägget har ändrats av: Stile ]

Eatalot
2001-11-22, 18:47
ok, tack för svaren.

tror jag håller mig till dymetadrine då;D

Handcuff
2008-03-21, 18:20
tror jag håller mig till dymetadrine då;D

Funka det bra?

machine gun
2008-03-21, 18:32
Bra bump.

Spader
2008-03-21, 18:42
bästa bumpen någonsin idag

Johan_P
2008-03-21, 18:45
Bra bump.

bästa bumpen någonsin idag

Å andra sidan: skulle han startat en ny tråd skulle han blivit ombedd att söka, så ja...

Handcuff
2008-03-21, 18:47
KLICK! (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=110871)

Ja alltså...det var Allans fel..som vanligt *cupid*

Spader
2008-03-21, 18:48
Å andra sidan: skulle han startat en ny tråd skulle han blivit ombedd att söka, så ja...

ja, man får ju hoppas på att han får något svar på sin fråga då.

machine gun
2008-03-21, 19:12
ja, man får ju hoppas på att han får något svar på sin fråga då.

Det kanske dröjer:

Eatalot
Last Activity: 25-04-2006 00:08

Gurram
2008-03-21, 19:14
Haha! Dagens :)

Animalistic
2008-03-21, 19:16
bara jag som tycker att han inte gjorde något fel?

Per B
2008-03-21, 19:25
bara jag som tycker att han inte gjorde något fel?

Inte gjorde han nån fel, men det var ju lite roligt när en så gammal tråd väcktes upp, och frågan dessutom riktades till nån som inte loggat in här på evigheter! :smash:

Vad gäller CLA som tråden ursprungligen handlade om så har väl det omvärderats sen 2001 om jag inte har helt fel?! Tror bl a Paulún som i sina tidigare böcker om kosttillskott rekommenderade CLA sedemera avrådde från intag av det.

machine gun
2008-03-21, 19:26
Vad gäller CLA som tråden ursprungligen handlade om så har väl det omvärderats sen 2001 om jag inte har helt fel?! Tror bl a Paulún som i sina tidigare böcker om kosttillskott rekommenderade CLA sedemera avrådde från intag av det.

Transfett anses ju inte precis nyttigt.

Spader
2008-03-21, 19:44
jag har en oöppnad förpackning CLA som min far köpte för ett tag sen, men han har nog glömt bort det och jag hade tänkt tappa ett par kilo till sommaren. någon som tycker att det vore lönt för mig att använda dem? de är ju gratis iallafall..

Per B
2008-03-21, 19:47
jag har en oöppnad förpackning CLA som min far köpte för ett tag sen, men han har nog glömt bort det och jag hade tänkt tappa ett par kilo till sommaren. någon som tycker att det vore lönt för mig att använda dem? de är ju gratis iallafall..

Jag slängde nyss mina som jag haft stående ett tag. Som machine gun konstaterar är ju inte transfetter direkt nyttiga, och det påverkas inte av om det är gratis eller inte.

Anders The Peak
2008-03-21, 21:14
Jag slängde nyss mina som jag haft stående ett tag. Som machine gun konstaterar är ju inte transfetter direkt nyttiga, och det påverkas inte av om det är gratis eller inte.
Är CLA onyttigt transfett?

machine gun
2008-03-21, 21:22
Är CLA onyttigt transfett?

Jag läste nån studie där supplementering med CLA orsakade sänkt insulinkänslighet. Har inte källan i huvudet, men det borde inte vara några problem att hitta den på Pubmed.

Anders The Peak
2008-03-21, 21:40
Jag läste nån studie där supplementering med CLA orsakade sänkt insulinkänslighet. Har inte källan i huvudet, men det borde inte vara några problem att hitta den på Pubmed.
Jo, jag hittade lite rapporter som handlade om höga intag av CLA som inte verkar vara så positiva. Men som vanligt när det handlar om fettsyror Omega 3, 6 och 9 samt vitaminer och mineraler så är inte mer bättre utan kan vara förrödande för hälsan. Inte blir det bättre av att man tränar hårt heller utan bara värre.

Johan_P
2008-03-21, 22:08
ja, man får ju hoppas på att han får något svar på sin fråga då.

Du tror alltså att ingen annan på forumet har testat det som han frågade om, även om han som frågan var riktad åt inte är aktiv längre?

Animalistic: nepp.

schabo-labo
2008-03-21, 22:35
Läste här nån studie om CLA som var finemang för muskel-uppbyggnad, men sökfunktionen hittade ej den tråden.

Sverker
2008-03-22, 07:32
Transfett anses ju inte precis nyttigt.

När det gäller CLA är forskningen inriktad på det två konjugerade formerna 9-cis-11-trans och 10-trans-12-cis..


Båda formerna finns i mjölkfett och de utgör den största delnen av fettsyorna i ett CLA-preparat.


Jag tycker det är mer spännande med forskningen kring ifall CLA bromsar tillväxten av tumörceller och därmed kan verka anticancerigent.