handdator

Visa fullständig version : När ska man inta kreatinet?


TylerDurden84
2004-08-26, 20:13
Jag undra bara om någon vet när det är bäst att inta kreatinet. Har hört att det tar upp till 4 timmar för kreatinet att gå ut i musklerna. Jag brukar ta det ca 1,5 timmar innan ett pass i samband med måltid. Någon som vet? :smash:

liten
2004-08-26, 20:35
Jag undra bara om någon vet när det är bäst att inta kreatinet. Har hört att det tar upp till 4 timmar för kreatinet att gå ut i musklerna. Jag brukar ta det ca 1,5 timmar innan ett pass i samband med måltid. Någon som vet? :smash:


jag tar mitt inom 1h innan passet och efter iaf . . . :cool:

Instinkt
2004-08-26, 20:49
Det finns så många varianter av hur och när man ska inta det att det nästan har blivit en egen religion. :confused:

z_bumbi
2004-08-26, 21:45
Kreatinen man äter samma dag har mindre inverkan på hur musklerna beter sig under passet.

Man kan kanske få en högre inlagring av kreatin om man kombinerar med snabba kolhydrater och de flesta äter snabba kolhydrater efter träningen, alltså äter många även kreatin efter träningen för att dra nytta av kolhydraterna.
ÄVen innan träningen så äter en del snabba kolhydrater och då passar återigen en del på att ta kreatin.

Sen beror det på hur mycket kreatin man tänker använda, äter man mycket så kan det vara bättre för magen att sprida ut det under dagen. Har man tidigare fått problem av kreatin så kan det kanske funka bättre om man delar upp en "vanlig" dos på flera tillfällen även där.

Vissa uppger att de tål kreatin bättre om de äter det tillsammans med mat och då gärna efter en måltid.

Det finns säker tusen andra sätt att variera sitt kreatinintag men det här är väl huvuddragen för de flesta.

aliquis
2004-08-26, 22:37
Jag tar en liten skvätt till diverse måltider ;D

Beast
2004-08-27, 01:41
Morgon sen innan och efter passet med snabba kollisar