handdator

Visa fullständig version : Skumma blodsockernivårer?


Callister
2004-08-26, 13:24
Har två frågor, en passar här och en annan i andra forumet. :)

1. Jag brukar typ vänta 3 timmar efter jag har vaknat med att gå min morgonpromenad, detta händer när jag är ledig oftast, bränner jag fort. mest fett vid promenaden?

2. Om jag käkar frukost vid säg, 11.00, så är jag i princip mätt nån timme, sen vid 13.00 kan jag bli hungrig igen, som sedan försvinner vid runt 14.00, sen klarar jag mig till 17.00 om det skulle vara så. :confused:
Har det något att göra med att jag brukar vänta länge med morgonpromenaden?


Simma lugnt..

King Grub
2004-08-26, 13:56
1. Har du inte ätit: ja. Annars nej. Och har du inte ätit lär du vara rätt katabol också.

2. Vet ej. För långt mellan målen från dagen innan till frukost?

Callister
2004-08-26, 13:59
1. Har du inte ätit: ja. Annars nej. Och har du inte ätit lär du vara rätt katabol också.

2. Vet ej. För långt mellan målen från dagen innan till frukost?
Borde inte vara det, käkar ungefär 100gram fullkornsbröd med skinkost på kvällen. Aldrig varit så förut, kan vara för jag är uppe till ungefär 01.00 :angel:

aliquis
2004-08-26, 14:08
Anledningen till att du blir hungrig igen är väl inte så konstigt? Svälter flera timmar o äter inte tillräckligt mycket frukost o den du äter suger kroppen åt sig direkt. Sedan "försvinner" hungern för du är van att svälta.
Gå tidigare o ät, eller ät före promenaden även om det inte är lika bra.

Callister
2004-08-26, 14:19
Anledningen till att du blir hungrig igen är väl inte så konstigt? Svälter flera timmar o äter inte tillräckligt mycket frukost o den du äter suger kroppen åt sig direkt. Sedan "försvinner" hungern för du är van att svälta.
Gå tidigare o ät, eller ät före promenaden även om det inte är lika bra.Blir mer ordning när skolan börjar. :)

King Grub
2004-08-26, 14:19
Borde inte vara det, käkar ungefär 100gram fullkornsbröd med skinkost på kvällen.

Det är väl inget?

För lite mat överhuvudtaget, eller till frukost?

Callister
2004-08-26, 14:55
Det är väl inget?

För lite mat överhuvudtaget, eller till frukost?Ligger kanske på 800-1000 kcal underskott.
Jag tycker inte att jag äter för lite, jag äter ju så jag blir mätt och går inte till sängs hungrig. Frukosten bestod igår av mellanfil med musli, 100g fullkornsbröd med skinkost. :devil: Samt två äpplen, rätt små. Men idag körde jag bara mackorna, men käkade lunch 3 timmar efter ändå. :)