handdator

Visa fullständig version : Protein!!!


honken.19
2001-12-19, 13:15
Vilket protein tillskott ska man äta??????
Något prisvärt men ändå bra.
Någon som har nåt förslag????
Äter nu max gainer så jag vill ha ett rent protein.Det ska gå och få ner också

/Håkan

[ 19 December 2001: Inlägget har ändrats av: Honken ]

jebu
2001-12-19, 13:36
min personliga favorit är eiselt:s protec då den innehåller både vassle och kasein och har en grymmt god smak ;) samt är mycket prisvärd.. men tänk på att proteintillskottet
är just ett tillskott och att det mesta av proteinet skall komma från din mat.

/martin

donga
2001-12-19, 20:54
Personlig allround favorit: Fairing's Complete Protein - Jordgubb ;)

VillBliGrov
2001-12-19, 21:55
En kombination av AST's VP2 och Eiselt's Protec är kanon tycker jag.
Twinlab's produkter är väl oxå bra,men väldigt dyra :(

/Jocke

haddocken
2001-12-28, 21:00
Som sagt, Fairings Complete Protein är kanonbra att äta under dagen och innan läggdags eftersom det innehåller kaseinprotein som tas upp av kroppen under en längre tid än vassle. Direkt efter träning: Fairings Whey-Hydro. Om du har hår på bröstet vill säga. Lasse har lovat att det ska komma en smaksatt variant under nästa år men än så länge är det bara de hårda grabbarna som pallar smaken...

muskelbyggarn
2001-12-28, 23:19
Äh, Haddock

Så farligt är det väl inte :D
Visst det smakar inte tårta direkt, men va fan äckligare har jag smakat :D

Samtliga proteiner nämda håller jag med om. Skall faktiskt ta mig en complete jordgubb med mjölk nu innan läggdags ;)

Vänl,,,
Tobbe

dared
2001-12-29, 00:35
hmm, alla klagar på twinlabs priser, de e vell inte så mycvket dyrare än tex ast...

jag satsar mjölk

Freestyle
2001-12-29, 01:05
Hm alla klagar kanske på twinlab eftersom dom har några jävla överpriser.

Om du äsger att ast e dyra, vilket odm i för sig e men inte som twinlab ås ta och jämför va du får fårn ast istället för å lägga pengarna på twinlab. dock smakar ex tripple whey väldigt gott.

Själv gillar jg eiselts highwey bra. Lagom pris och ett bra protein......

sen vet jag itne men protec e ju igentlgien ingen anledning att äta under bulk eller? e ju samma protein sammansättning i yoghurt och dricker du en lter yoghurt 2-3 ggr om dan så har du 34 gram "protec" per liter typ..

kan inte säga nåt ont om highwey dock... jordgubben smakar gott och verkar va bra....

razores
2001-12-29, 09:41
Freestyler> Där är ju inte samma mängd kolhydrater i Protec jämfört m yogurt. Så prtec kan ju vara att föredra om man vill bara ha protein och yogurt om man vill ha en billig gainer ;)

/Kristian

haddocken
2001-12-29, 11:25
Muskelbyggarn: Du har smakat äckligare protein säger du? Då har du inte testat Hydrot blandat med endast vatten va?!? :p

honken.19
2001-12-29, 12:07
Vad tror ni om nya protec+ som ska vara på väg?? 798 kr för 3kg tror jag eiselt skrev.

/Håkan

dared
2001-12-29, 21:56
för dyrt för min smak... men e säkert bra om du har pengar... verkar bra glutamin+protein

Petrus
2001-12-29, 22:16
AST VP2...........395kr/kg på Muskelbyggarn
EISELT Protec+....266kr/kg enligt Eiselt

Är det bara jag som tycker att prisskillnaden mellan vassle och kasein minskar...?

muskelbyggarn
2001-12-29, 23:27
>Haddock

Med vatten - svar ja :D
Så farligt som alla säger att det är tycker inte jag det smakar. Visst det smakar inte tårta som jag skrev, men det är heller inte så farligt. Kanske är det jag som är stålmagad, vad vet jag.

Faktum är att jag blandar 1 portion VP2, 1 portion wheyhydro och 1 portion wheyamino i samma och det smakar knappt beskt då ! VP2 är otrolig på många sätt och vis :D


Vänl,,,
Tobbe

haddocken
2001-12-30, 01:52
Byggarn: Nog fan är du stålmagad alltid... Mina polare frågar om jag dricker mina egna spyor efter träningen :D

Matte
2001-12-30, 11:23
Honken, det mest prisvärda måste just nu vara Star whey-80 599:-/4kg.
Min personliga favorit är Protec 698:-/3kg, tyvärr kan man inte fortsätta med den nu när den ska prishöjas.
MVH/Matte

eiselt
2002-01-02, 15:11
Ursprungligen skickat av Freestyle:
<STRONG>Hm alla klagar kanske på twinlab eftersom dom har några jävla överpriser.

Om du äsger att ast e dyra, vilket odm i för sig e men inte som twinlab ås ta och jämför va du får fårn ast istället för å lägga pengarna på twinlab. dock smakar ex tripple whey väldigt gott.

Själv gillar jg eiselts highwey bra. Lagom pris och ett bra protein......

sen vet jag itne men protec e ju igentlgien ingen anledning att äta under bulk eller? e ju samma protein sammansättning i yoghurt och dricker du en lter yoghurt 2-3 ggr om dan så har du 34 gram "protec" per liter typ..

kan inte säga nåt ont om highwey dock... jordgubben smakar gott och verkar va bra....</STRONG>

SVAR: Protec blir betydligt billigare än yoghurt... och godare.

/ Henrik

eiselt
2002-01-02, 15:17
Ursprungligen skickat av Matte:
<STRONG>Honken, det mest prisvärda måste just nu vara Star whey-80 599:-/4kg.
Min personliga favorit är Protec 698:-/3kg, tyvärr kan man inte fortsätta med den nu när den ska prishöjas.
MVH/Matte</STRONG>


SVAR: Smaker det så kostar det, tyvärr. Det sista vi vill göra är att höja priserna på båra produkter. Men i första hand värnar vi om produkternas kvalitet och effekt. Prishöjningen ligger på 1.19 krona / 35 grams drink. Om du skulle köpa en burk l-glutamin av samma kvalitet (t ex Eiselts) så skulle samma mängd glutamin kosta dig 1.73, m a o får du mer för pengarna. :)

/ Henrik

honken.19
2002-01-02, 23:21
ja det kom en hel del tips faktiskt!
Roligt att folk skriver vad dom tycker.
Men man kanske skulle prova nya protec+ när den kommer.

PS. Har inte tränat så länge så jag får nog bra resultat av allting.

/Håkan