handdator

Visa fullständig version : Gripper newbie


MAXX
2004-08-25, 14:16
Har bestämt mig för att bli lite starkare i greppet så jag klarar tunga marklyft och andra övningar.

Så..

Jag testade en lite tyngre gripper för första gången idag .

Heavy gripper hette märket och den jag testade var medium, stängde den helt 6 ggr.


Hur står sig denna mot en coc/rb gripper eller vad dom heter?

Vilken coc/rb kan den jämföras med?

Vilken coc/rb tycker ni jag ska börja med?

edit: 250 sa han att den var i styrka

RobbeliRobban
2004-08-25, 21:20
Medium-intermediate-är 150lbs. 250lbs. är "Gripmaster"

250n 6ggr på första försöket! Grattis Bravo! Suveränt!

Honn
2004-08-26, 08:42
Bra inledning på din gripperkarriär :thumbup: .
Jag har bara testat HG200 och HG300 men om den ska hamna mellan dem i styrka så borde HG250 motsvara en CoC#2.

Jense
2004-08-26, 12:36
Bra inledning på din gripperkarriär :thumbup: .
Jag har bara testat HG200 och HG300 men om den ska hamna mellan dem i styrka så borde HG250 motsvara en CoC#2.


den hg250 jag provade var pinsamt lätt,, som rb160 ungifär. men den gled mycket,, totalt omanliga handtag, nästan helt släta

RobbeliRobban
2004-08-26, 12:42
Kort sagt forsätt med HG, du behöver inte byta till eller jämföra med andra märken, HG regerar, riktigt manligt utformade utan fjollig vass lättring, så att det krävs en riktig man för att hålla fast grippern till skillnad från andra fjolliga typer där lättringen biter sig fast i handen och du får hälften av momentet gratis pga det.

Jense
2004-08-26, 12:43
Kort sagt forsätt med HG, du behöver inte byta till eller jämföra med andra märken, HG regerar, riktigt manligt utformade utan fjollig vass lättring, så att det krävs en riktig man för att hålla fast grippern till skillnad från andra fjolliga typer där lättringen biter sig fast i handen och du får hälften av momentet gratis pga det.


robban jobbade på spermabanken?

han fick sparken för han drack på jobbet.




ungifär

Honn
2004-08-26, 12:44
HG har inte direkt en jämn kvalitetsnivå. Jag har sett flertalet ex där handtagen sitter monterat olika djupt. Ser lite lustigt ut när ena sida sticker ut 1cm förbi det andra när den är stängd. Såg igår att min HG300 har olika lutning i sidled på handtagen.

Edit: Min HG300 är lättare att sätta än mina andra grippers pga att den är nästan 1 handtag smalare.

RobbeliRobban
2004-08-26, 12:45
robban jobbade på spermabanken?

han fick sparken för han drack på jobbet.




ungifär

Inte ungefär, exakt, :kickass: I rule, det är så kul att reta upp dig Jense, klockade dig på 45sek.

Jense
2004-08-26, 12:46
Inte ungefär, exakt, :kickass: I rule, det är så kul att reta upp dig Jense, klockade dig på 45sek.


jag blev inte uppretad

Bison
2004-08-26, 18:51
Har bestämt mig för att bli lite starkare i greppet så jag klarar tunga marklyft och andra övningar.

Så..

Jag testade en lite tyngre gripper för första gången idag .

Heavy gripper hette märket och den jag testade var medium, stängde den helt 6 ggr.


Hur står sig denna mot en coc/rb gripper eller vad dom heter?

Vilken coc/rb kan den jämföras med?

Vilken coc/rb tycker ni jag ska börja med?

edit: 250 sa han att den var i styrka

Det verkar som det första du borde göra är att lära dig lite mer om greppträning. Träning med grippers har mycket lite att göra med tunga marklyft. Det finns folk som klarar mer än 400 kg i marklyft som knappt kan stänga en Coc #2 samtidigt som det finns folk som kan trycka ihop en Coc #3 och knappt har ett grepp som klarar 100 kg i marklyft.

Börja med att läsa dessa

http://www.sherdog.net/forums/showthread.php?s=&threadid=114018
http://www.bodybuilding.com/fun/par15.htm