handdator

Visa fullständig version : Raskpromenad efter träning..


VanDamage
2002-04-08, 02:14
Vill börja "smådeffa" lite grann nu när sommaren börjar närma sig..
Undrar om det är ok om jag raskpromenerar på rullbandet i gymmet, direkt efter mitt ca 1 timme långa styrkepass? Ska jag ta gainer eller proteindrink mellan styrkepasset och raskpromenaden? Så ska jag t ex köra mitt styrkepass, dra in i rummet o få i mig min proteindrink och sedan direkt börja raskpromenera på rullbandet i ca 20-30 min ?

MikeW
2002-04-08, 07:36
Vad jag kommer ihåg av dina bilder så behöver du inte deffa alls, men annars så är det väl ok som du säger. Ta en proteindrink innan du börjar traska, så är du säker på muskelutvecklingen.

VanDamage
2002-04-08, 11:10
MikeW: tack för svaret ;-)
Angående min deff... Jo det är så att det börjat läggas lite fett på midjan på senare tid hehe.. även på mig tyvärr :(
Jag kanske börjar med "smådeffen" om nån månad istället, vill bygga stenhårt nu orkar inte med promenader faktiskt ;-)

MikeW
2002-04-08, 13:06
Tycker jag låter helt rätt. När man är som oss, 16-18 år, skall man inte offra tid på att deffa. Det är nu vi måste bygga. Deffa kan man göra när man kommer upp i 20 årsåldern och har blivit rejält grov :)

Forest
2002-04-08, 16:46
Ja, ni har rätt, det är nog dummt att tokdeffa i er ålder.

MEN, ett gott råd, svulla inte ut för mycket! Efter ett par år kanske ni upptäcker att ni skaffat FLER fettceller än tidigare och att det är rätt hopplöst att bli av med eländet. Håll en god fysik mer konstant, ni kan bygga bra och samtidigt hålla under 12% fett ungefär.

VanDamage
2002-04-08, 23:20
Forest: exakt!! Jag ligger vid 8% just nu och jag tänker aldrig på att dela upp träningen i perioder typ bulk/deff.. jag kör "deffat" året runt liksom, jag får ändå ökningar så det imponerar, och jag är nöjd.

Bulk/deff får jag tänka på mera sen ifall jag tänker börja tävla..

Petrus
2002-04-09, 18:41
Ursprungligen skickat av MikeW:
<STRONG>Tycker jag låter helt rätt. När man är som oss, 16-18 år, skall man inte offra tid på att deffa. Det är nu vi måste bygga. Deffa kan man göra när man kommer upp i 20 årsåldern och har blivit rejält grov :)</STRONG>


He he... Tror att du menar: "När man kommit upp i 20årsåldern och blivit rejält
tjock...He he.
Vänligen,

Petrus

nina
2002-04-09, 18:43
men det stämmer nog... det finns nämligen nått som heter 23års plufset, och det har jag råkat ut för. Vet ej om det endast gäller tjejer :D

MikeW
2002-04-09, 20:26
Tinner, nu ska vi inte vara såna! :)