handdator

Visa fullständig version : Kreatinin?

Frazze
2002-01-14, 02:51
Hm. Otålig som man är startar man en ny liten slinga nu eftersom ingen uppmärksammar mina små inlägg längst ner på andra ämnen(äh, skit i det, är alldeles för trött och svammlar mest bara nu)

Hur lång tid tar det innan Kreatin (mikroniserat) omvandlas till kreatinin ungefär? (efter att man öppnat burken alltså)För visst omvandlas det väl?

Ha ne!

Main man
2002-01-14, 10:42
Vet inte exakt... Men det handlar om några månader.
Även överskott av Kreatin som du stoppar i dig, allts det som din kropp inte orkar ta upp,omvandlas till Kreatinin och utsöndras genom njurarna.
Ett säkert sätt att veta att ditt Kreatin är "trasigt" är att lukta och smaka på det, Smakar det surt & fränt är det bara att slänga!!
Därför kan man faktiskt spara pengar på att köpa mindre förpackningar(om man inte kan dela med en kompis) trots att det blir billigare med storpack så förlorar du ändå pengar på det, eftersom du troligtvis måste slänga halva burken ändå.....

ToXY
2002-01-14, 11:34
Att blanda kreatin & glutamin funkar fint eller? :D

/MVH MArtin

Stile
2002-01-14, 12:23
Ursprungligen skickat av ToXY:
<STRONG>Att blanda kreatin & glutamin funkar fint eller? :D

/MVH MArtin</STRONG>

Jepp, det var till och med så att det kanske kunde ge lite bättre effekt än var för sig. Kommer inte ihåg vad det berode på men jag tror att det var så att dom båda produkterna hjälpte varandra. På AST:s sida läste jag detta. Det Paul Cribb som skrev om det.

ToXY
2002-01-14, 12:28
Dunder!!! Tackar för svaret!!

muskelbyggarn
2002-01-14, 12:32
&gt;Frazze

Man brukar säga ca:12 månader med en öppnad burk, men nu är inte någon kreatinförpackning jag vet - hermetiskt tillsluten så därför är de i princip "öppnade" redan. Titta på bästföredatumet på burken, det ger dig en fingervisning om tidsperioden.

Kreatinin är restprodukten när kreatinet använts klart, dessutom bryts kreatin ned till kreatin i vatten, så blanda inte kreatinet i vatten och låt det stå flera timmar innan du dricker det !

Kreatin + Glutamin fungerar mycket bra ihop, Stile, det vet väl vi =)))

Vänl,,,
Tobbe

Frazze
2002-01-14, 19:06
Tack, tack och tack :)

d98oh
2002-01-15, 00:09
Ursprungligen skickat av muskelbyggarn:
[QBdessutom bryts kreatin ned till kreatin i vatten [/QB]
Tobbe... e nog dags att damen i huset springer upp på nätterna ett tag framöver så du kan hålla isär begreppen när du e vaken iaf...
;)