handdator

Visa fullständig version : Jag har ändrat min inställning till smithen


Slartibartfast
2004-08-24, 17:10
För några veckor sedan fick jag ont i axeln och kunde inte bänka normalt. Jag märkte dock att jag kunde göra inclines och eftersom gymmet bara hade en fast inclinebänk där lutningen var för stor använde jag smithen istället och en ställbar bänk. Pressarna kändes väldigt bra och jag har inte haft ont någonstans varken under träningen eller efter. Jag har ändrat åsikt. Smithen ska få ha en plats i mitt träningsprogram hädanefter (så länge jag inte tränar hemma).

Grahn
2004-08-24, 17:18
Nu går det utför..... :D

lauria
2004-08-24, 18:30
Jopp.. smith mansiken är helskön på uppåtlutande bänk och militärpressar :D tycker jag iaf..

King Grub
2004-08-24, 18:32
Jag föredrar Smith i press bakom nacken, sittande tricepsextension, utfall och vadpress.

I stående rodd och lutande bänk blir det ungefär 50/50 Smith/fri stång.

hallar
2004-08-24, 18:39
Press bakom nacken brukar jag också utføra i smithen. Mest før att jag hørde en liten trevlig historia om vad som kan hænda om någon råkar støta till stången om man kør fri stång. Aj aj.

Castro
2004-08-24, 19:37
Jag håller med om att smithen i vissa fall har lite väl dåligt rykte. Den kan som sagt visst komma till pass ibland. För mig brukar det bli militärpress, utfall och ibland snedbänk i smithen och jag tycker att den bränner på riktigt bra. Ibland är det helt enkelt skönt att ha en fixerad bana att träna i.

liten
2004-08-25, 01:07
smithen e la bra så sätt, axlar o bröst eller varför inte ben...

problemet eju att folk som börjar träna, "föds" i smithen. Sätter man hantlar i deras händer så ramlar dom ju! noll balans :D men sålkänge man varierar sig o kör med fria vikter så e la det lungt...

Numero1
2004-08-25, 12:37
Alla redskap och maskiner har sina för och nackdelar.
Om inte så får du variation genom att använda dem.

fintelligens
2004-08-25, 16:45
Press bakom nacken brukar jag också utføra i smithen. Mest før att jag hørde en liten trevlig historia om vad som kan hænda om någon råkar støta till stången om man kør fri stång. Aj aj.


Vad händer?

z_bumbi
2004-08-26, 17:11
Vad händer?

Har man en tung vikt bakom nacken och någon stöter till stången så har man en tung vikt som far iväg åt något håll den inte borde. Något kommer att gå sönder på något sätt.

Jag ser alltså till att hålla koll på folk runt mig när jag kör bakom nacken, jag kan inte köra sittande och jag har inte lyckats köra stående i en smith utan obehag så jag får fortsätta hålla koll på folk.