handdator

Visa fullständig version : Betygsättning av tillskott


martin79
2001-12-18, 20:18
Det skulle vara intressant att höra vad alla tycker om de kosttillskott som finns och vilka ni använder/använt. Detta skulle nog underlätta för många som inte vet vilka märken de skall köpa. :D

Baha
2001-12-18, 20:27
Dymetadrineextreme-super om man gillar sånt=)

Protec-jordgubb-godaste pulvret jag smakat iaf=) sen om det är bra det vet jag inte, men jag äter det nu och är starkare än nånsin iaf så skall inte klaga!! svårt bedöma om ett proteinpulver ger effekt, men man får ju lita på att det innehåller vad som står på etiketten så

hellspeth
2001-12-18, 21:59
Kör för tf vp2,Tror det funkar bra..ökar som fan iaf.FFörut åt jag sojaproteinpulver funkade oxå bra men man blev knubbig på kuppen"jäkligt billigt pulver"..har även kört twinlab triplewhey fuel men då e vp2an klart bättre enligt mig.

vp2 = gott och superbra
Triplewhey = helt ok
Soja pulver = smakar skit men e ok

mane
2001-12-18, 22:46
har provat
super gainers fuel= mycket bra, men dålig pris

whey+(från skip)= skit bra, jag gjode min egen gainer genom att blanda kolhydrater och whey+

gainers pro(star nutrition)= dålig, det funka inte för mig, dålig protein skulle jag tro

mega mass 4000(weider)= jag provar den nu funkar bra men har bara haft den i 1,5 veckor

:)

martin79
2001-12-19, 18:41
Själv har jag faktiskt kört en budget variant jag har testat:
Star nutrition gainer jordgubb- skummade väldigt mycket men smaken var helt ok

Top of the line gainer jordgubb (också Star) denna version skummar inte alls och smaken är ganska bra

Nu testar jag Dalblads gainer jordgubb denna smakar inte riktigt lika bra fast den skummar inte farligt.

Har upptäckt en affär i GBG med skapliga priser så att det kan hända att man testar något märke som skall vara bättre (enligt detta forumet" så får man se om det är någon skillnad.

dared
2001-12-19, 19:22
martin, jag ahr tänkt och testa dahlblads gainer och stars, du kan väll dra upp ett ämne eller maila mig om du märker ngra bra/dåliga upplevelser ang de produkterna...

martin79
2001-12-19, 22:35
Både gainersna :D tycker jag har funkat väldigt bra.
Jag har bara käkat med jordgubbssmak och skulle jag välja smakmässig så är star bättre. Dahlblads version har dock något mer protein men det är väl marginalt. Sen jag började med dessa tillskott har jag gått upp ca 10 kg på 1 år dock inte bara i muskelmassa. Men jag har bara haft positiva effekter.
Stars känns något bättre och om du skall köpa på postorder tycker jag du skall välja den, Trots all kritik mot detta tillskott.

fiddebeast
2001-12-20, 20:11
Tjenare!'
angående kosttillskott här i Göteborg så kan ni prova att köpa via Nutrition Outlet bra priser, mycket märken trevlig personal.
Eller prova fairing eller 13:e dessa två har enligt mig bra produkter utan onödiga tillsattser som många företag lägger i sina pulver tex. vasslepulver, mjölk pulver mm.
för att få creamy taste.
Ett protein pulver ska vara rent utan sötningsmedel o socker.
Som min mamma alltid säger-
- ska man bli fin så får man lida pin... -

-Fredde-

Åse Columbus
2001-12-20, 20:44
Tar för tillfället en kombination av RX Fuel med Diet Fuel capslar och lite CLA....

Har faktiskt inte använt mycket tillskott tidigare ...någon som har erfarenheter av dessa tre??? :confused:

Åse :cool:

Jarod
2001-12-20, 22:42
Åse>> Deffar du såhär innan jul?? Eller går du på en "året-runt-deff"??

(nyfiken..)

Mvh Danne

Ps. Du verkar förnuftig och kunnig så jag tycker du ska lägga upp en träningsjournal du oxå...ds.

ToXY
2001-12-20, 22:48
Eiselt kreatin = Smaken é vidrig, men ökade mkt i vikt (vatten som alla väl vet vid det här laget) tyckte jag ökade mkt i styrka men vet inte nu om det var placeboeffekt. Skall testa igen vid (om jag kommer :D ) till en platå.

Eiselt Gainer Chocklad = Smaka kanon! MEN jag gick NER i vikt av den.

Eiselt Protec Jordgubb = Kan inte få nog av den! Kanon goood! Det è just nu det enda kostillskottet jag äter (förutom pepparkakorna :D ) & ökar vääldigt mkt i styrka!

Stålkvinnan
2001-12-21, 19:53
Till Åse:Jag har testat de samtiga 3 som du använder, men inte under så lång tid. Dietfuel kapslarna gav inte mig någonting mer än grym halsbränna av cayenpepparn måste jag tyvärr säga. Lite piggare av koffeinet i så fall.Tryckte ner 1 burk i somras.RxFuel tycker jag är helt ok.CLA-kapslar behöver man troligtvis hålla på med under lång tid för att få några som helst resultat.Jag tyckte personligen att jag kastade pengarna i sjön.
Snöiga Hälsningar Carro :)

Bobbokrull
2001-12-21, 23:17
Åse/ Stålkvinnan: Jag är lite fundersam...jag såg ni pratade om Rx Fuel och jag undrar därför om det är ett bra komplement för t.ex en måltid om man ligger på deff? Inte för att jag gör det nu men jag ska väl börja nu så smått efter jul

Mvh. Andreas