handdator

Visa fullständig version : Whey FX


John M
2004-08-24, 11:35
Vad tror ni om detta vassle? Billigare än Exell (om man köper runt 10 kg) och mera protein och mindre fett.

Fairing
2004-08-24, 11:53
FX detta "nya" Svenska varumärke är väl ett bra köp men frågan är om det verkligen skiljer något mot "nya" Exell som innehåller en bättre råvara :confused:

John M
2004-08-24, 12:24
FX detta "nya" Svenska varumärke är väl ett bra köp men frågan är om det verkligen skiljer något mot "nya" Exell som innehåller en bättre råvara :confused:

Det är en bra fråga, råvarorna till FX kommer tydligen från Arla.

HC77
2004-08-24, 14:46
Fairing: Vad är det för vassle leverantör till Exell numera? Jag köpte 2 kg Exell vanilj i somras när jag var på semester efersom mitt "vanliga" protein var slut. Dock var jag inte nöjd med produkten. Den dammade som tusan och var svårblandad dvs exakt de egenskaper ett icke instantiserat protein innehar. Jag fick proteindamm i halva köket vilket var mindre populärt hos de som jag var inneboende hos. Jag blev faktiskt förvånad att de som liger bakom Exell överhuvudtaget kunnat fundera på att använda en proteinkälla som inte var instantiserad.

Angående detta nya märke, Fx eller vad de heter, har Arla fått fram ett bra instantiserat vassle koncentrat eller är det samma som Exell användt dvs inget bra?

Fairing
2004-08-24, 15:17
Fairing: Vad är det för vassle leverantör till Exell numera? Jag köpte 2 kg Exell vanilj i somras när jag var på semester efersom mitt "vanliga" protein var slut. Dock var jag inte nöjd med produkten. Den dammade som tusan och var svårblandad dvs exakt de egenskaper ett icke instantiserat protein innehar. Jag fick proteindamm i halva köket vilket var mindre populärt hos de som jag var inneboende hos. Jag blev faktiskt förvånad att de som liger bakom Exell överhuvudtaget kunnat fundera på att använda en proteinkälla som inte var instantiserad.

Angående detta nya märke, Fx eller vad de heter, har Arla fått fram ett bra instantiserat vassle koncentrat eller är det samma som Exell användt dvs inget bra?

Tror att det var en miss i inköp som ledde till att Exell innehöll icke instantiserat pulver från ARLA.Numera skall det vara "värsting" råvara från Nya Zeeland .Har för övrigt ingen aning om ARLA har lyckats med något bra koncentrate.Vanlig MJölk kan dom i alla fall :D
Exell dammar betydligt mindre nu och är LÄTTLÖSLIG

nordland
2004-08-24, 22:05
FX...... Vad har nu eiselt kokat ihop..... Men det verkar ju onekligen billigt...
och kollo borde ju ta in det då det är eiselt som står bakom.....

MunsöHustla
2004-08-24, 22:41
FX detta "nya" Svenska varumärke är väl ett bra köp men frågan är om det verkligen skiljer något mot "nya" Exell som innehåller en bättre råvara :confused:

När infördes "nya" exell? Bara undrar om det är det man käkar på nu eller om man får en chock vid nästa beställning?

nordland
2004-08-24, 22:50
FX detta "nya" Svenska varumärke är väl ett bra köp men frågan är om det verkligen skiljer något mot "nya" Exell som innehåller en bättre råvara :confused:

det borde ju inte göra det, då eiselt står bakom bägge.... har eiselt blivit nervös när hans "riktiga" grejjer inte säljer.... fattar inte vad de ska med två budget märken till... ett räcker väl......

joa
2004-08-25, 06:18
Glutaminet var ju riktigt billigt.
2 kg för 498:-

Niklas
2004-08-25, 10:13
När infördes "nya" exell? Bara undrar om det är det man käkar på nu eller om man får en chock vid nästa beställning?

Om jag inte minns helt fel så kom den "nya" i juni. Så har du beställt däromkring eller senare så har du den nya.

Mvh Niklas

EiseltUK
2004-08-25, 10:39
Om jag inte minns helt fel så kom den "nya" i juni. Så har du beställt däromkring eller senare så har du den nya.

Mvh Niklas


Ja det var i början av sommaren som det "dammiga" proteinet togs bort. Det nya löser sig bättre. Innehållet kommer från en blandning av proteiner från olika proteinleverantörer, bl a Arla och NZMP.

/ Henrik

EiseltUK
2004-08-25, 16:54
det borde ju inte göra det, då eiselt står bakom bägge.... har eiselt blivit nervös när hans "riktiga" grejjer inte säljer.... fattar inte vad de ska med två budget märken till... ett räcker väl......

Vi kommer lansera ytterligare 2 märken under detta år! :D

/ Henrik

Fairing
2004-08-25, 17:37
Vad hette företaget som tillverkade bakerimaskiner som du hade köpt :confused:

Om jag inte missminner mig så nämnde du att även dom tillverkade kosttillskott eller dyl. i mindre skala

abjorn
2004-08-25, 17:47
5kg kreatinmonohydrat för 795kr och 7,5kg vassle för 999kr? Löjligt billigt! Måste nästan beställa "lite" bara för att testa ;)

abjorn
2004-08-25, 17:50
Förresten, hur snabba är kolhydraterna i Carbo FX? 10kg för 474kr är ju inte så illa det heller.

EDIT: hittade en innehållsförtäckning nu.

Halldin
2004-08-25, 18:44
Vilken butik (märke) är det egentligen ni syftar på?

PM eller diskreta ledtrådar duger

Kebab-Arne
2004-08-25, 19:00
Skicka gärna PM till mig också, har sökt på google men inte hittat något.

abjorn
2004-08-25, 19:00
Vilken butik (märke) är det egentligen ni syftar på?

PM eller diskreta ledtrådar duger

du har pm

du med kebab

nordland
2004-08-26, 12:06
Vad hette företaget som tillverkade bakerimaskiner som du hade köpt :confused:

Om jag inte missminner mig så nämnde du att även dom tillverkade kosttillskott eller dyl. i mindre skala

va! har eiselt köpt upp Dalblads?

MunsöHustla
2004-08-26, 17:27
Jag ska nog beställa 10kg och kolla då mitt exell nästan är slut, frågan är bara om chockladen smakar som exell chockladen annars blir man ju besviken :cryout:

Medusa
2004-08-26, 17:56
Mr Eiselt är ju en j*vla utsugare...Ex Optimum Nutrition Sverige importerar sitt protein från USA vilket är belagt med 50% straffskatt, ändå håller samma priser som Fairing och Eiselt som inte importerar proteinet från USA utan köper det i Europa och därmed slipper straffskatten. Då kan ni tänka er vilka överpriser de tar för ett billigt skitprotein som exell...Exell tror jag ligger runt 70-80 kr/kg i inköpspris....

Nej ni, Optimum Nutrition, bättre priser, bättre varor...Trots straffskatten...

EiseltUK
2004-08-26, 18:00
Jag ska nog beställa 10kg och kolla då mitt exell nästan är slut, frågan är bara om chockladen smakar som exell chockladen annars blir man ju besviken :cryout:

Jag tycker FX chokladen är riktigt bra, utan att smaka för mycket så att man tröttnar på det. Vill du ha en proteindrink med godissmak, typ kola-choklad och sånt så är nog FX fel.

Smaken är inte samma som Exell eftersom protein, aromer och sötningsmedel skiljner sig.

/ Henrik

aliquis
2004-08-26, 18:04
Vilket har högst kvalite av fx o exell då?

EiseltUK
2004-08-26, 18:21
Mr Eiselt är ju en j*vla utsugare...Ex Optimum Nutrition Sverige importerar sitt protein från USA vilket är belagt med 50% straffskatt, ändå håller samma priser som Fairing och Eiselt som inte importerar proteinet från USA utan köper det i Europa och därmed slipper straffskatten. Då kan ni tänka er vilka överpriser de tar för ett billigt skitprotein som exell...Exell tror jag ligger runt 70-80 kr/kg i inköpspris....

Nej ni, Optimum Nutrition, bättre priser, bättre varor...Trots straffskatten...


Trodde Optimum Nutrition Sverige tog varorna från Holland eller Belgien. :D

Det finns ingen straffskatt på 50 %. Den ligger på ca 17 %, säkert kan jämföras med svenska arbetskostnader och skatter.

Nya Zeeland ligger väl utanför Europa? :rolleyes:

EiseltUK
2004-08-26, 18:25
Vilket har högst kvalite av fx o exell då?

Den är likvärdig. Varje batch analyseras och proteinerna kommer från stora väletablerade mjölkproducenter.

För FX har vi tillstånd att använda ARLA food ingredients i marknadsföringen, något som i sig borgar för att kvalitén är bra.

/ Henrik

Medusa
2004-08-26, 20:19
Eiselt: Optimum tar varorna från ON i Belgien, som har importerat det från USA.

Jag kanske överdrev straffskatten, den är säkert lägre men om den är jämförbar med svenska avgifter vet jag inte.

aliquis
2004-08-26, 21:43
Tjoho, så bra, protein från välskötta djur i usa...

Om det ändå hade vart protein från nya zeeland, men protein från usa? Vad skulle fördelen vara med det? :D

Usama Bin Liftin
2004-08-26, 22:19
Trodde Optimum Nutrition Sverige tog varorna från Holland eller Belgien. :D

Det finns ingen straffskatt på 50 %. Den ligger på ca 17 %, säkert kan jämföras med svenska arbetskostnader och skatter.

Nya Zeeland ligger väl utanför Europa? :rolleyes:

Ja grossisten för Europa ligger där så klart det kommer där ifrån! Gör dig nu inte dummare :nono: än folk redan anser att du är... Som du kanske märker på din försäljnings siffror också

Usama Bin Liftin
2004-08-26, 22:24
Tjoho, så bra, protein från välskötta djur i usa...

Om det ändå hade vart protein från nya zeeland, men protein från usa? Vad skulle fördelen vara med det? :D


Optimums Fabrik ligger ( i USA). Var dom köper proteinet ifrån vet jag dock inte!
Men vad du missar är ju hur EU-märkena kan vara så dyra trotts att USA märkena skall skeppas hit ( frakt, tull, moms osv osv) ändå ligger dom på samma pris eller billigare.

HC77
2004-08-26, 22:42
Man måste ha klart för sig att råvarupriserna på WPC och WPI är betydligt lägre i USA jämfört med Europa. Det är dock inte lönsamt att importera dessa till EU pga av höga strafftullar. Man måste även ta hänsyn till att amerikanska bolag ( läs ex Optimum) inte behöver betala lika mycket skatt på gjord vinst, lägre sociala avgifter, lägre lönekostnader m.m. Enligt en ny undersökning som presenterades idag har Svergie de högsta lönekostanderna i världen.

Allt detta innebär att de kan sälja sina produkter till ett mycket lägre pris och ändock göra en bra vinst. Inte att förglömma heller att de amerikanska bolagen säljer ofantligt mycket mera av varje vara. Därmed kan de gå ner i avans per såld produkt.

Johan1986
2004-08-26, 23:25
Jag tar gärna emot ett Pm jag med

Fairing
2004-08-27, 08:34
Jag tycker FX chokladen är riktigt bra, utan att smaka för mycket så att man tröttnar på det. Vill du ha en proteindrink med godissmak, typ kola-choklad och sånt så är nog FX fel.

Smaken är inte samma som Exell eftersom protein, aromer och sötningsmedel skiljner sig.

/ Henrik

AHHH.....har du lyssnat för mycket på Fairingkonsumenter beträffande arom/smaksättning.Du är väl känd för att vara en riktig gottegris som vill ha flytande sirap i kaffet och doppar cigarren i socker och protein som smakar TUNGT och sött

EiseltUK
2004-08-27, 17:09
AHHH.....har du lyssnat för mycket på Fairingkonsumenter beträffande arom/smaksättning.....

Ja, på deras klagomål. :laugh:

-squat-
2004-08-27, 20:26
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


kommer det komma långsamma kollisar också?

BiGpUnIsHeR
2004-08-27, 20:42
kan man få pm med? :bpump:

zam
2004-08-27, 21:16
Jag är också lite nyfiken......pm någon?

Mindek
2004-08-27, 23:25
ON billigt i Sverige? Man kan importera det själv för 130 kr/kg inkl alla skatter, frakter och avgifter. Sen säljs det här för över 250 kr/kg...

EiseltUK
2004-08-30, 13:38
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


kommer det komma långsamma kollisar också?

Tänker du på fruktos då eller?

De kommande produkterna nu är Kasein, Vassleisolat och Diet Fx. Men ännu fler produkter ska givetvis ta fram om kunderna efterfrågar dem.

EiseltUK
2004-08-30, 13:44
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


kommer det komma långsamma kollisar också?

Tänker du på fruktos då eller?

JanneS
2004-08-30, 14:53
Tänker du på fruktos då eller?

De kommande produkterna nu är Kasein, Vassleisolat och Diet Fx. Men ännu fler produkter ska givetvis ta fram om kunderna efterfrågar dem.

Ett billigt Kasein-FX blir kanon. Hur långt fram i tiden ligger det?
Vet inte om det passar in i en budgetserie, men ett vasslehydrolysat och HMB vore trevligt också.

Fairing
2004-08-30, 15:25
Kanske dags att byta namn Henrik FX.... :D

EiseltUK
2004-08-30, 15:58
Ett billigt Kasein-FX blir kanon. Hur långt fram i tiden ligger det?
Vet inte om det passar in i en budgetserie, men ett vasslehydrolysat och HMB vore trevligt också.


Kasein är svårt att få tag på nu och det är dyrt, men det ligger i "pipeline". HMB är inte någon direkt volymprodukt så jag tror inte att en sådan produkt är aktuell inom det närmaste året.

/ Henrik

Weird
2004-08-30, 17:53
skulle någon kunna skicka ett pm till mig med en länk drä man kan läsa lite om det

-squat-
2004-08-30, 18:58
Tänker du på fruktos då eller?

ja


edit: eller någon kombination av kollisar. bara slutresultatet blir att det blir ett lågt GI,så att mankan använda det tillsammans med proteinpulver som mellanmål.

slakker
2004-08-30, 19:52
svag för trender :em: skulle gärna vilja ha ett pm jag oxo ang FX ;)

Berry
2004-08-31, 10:00
ja


edit: eller någon kombination av kollisar. bara slutresultatet blir att det blir ett lågt GI,så att mankan använda det tillsammans med proteinpulver som mellanmål.

Ät frukt?

-squat-
2004-08-31, 16:56
Ät frukt?

nej. enklare att få i sig flytande kollisar som t ex slow carbs(Fairing).

King Grub
2004-08-31, 16:57
Lite mindre näring i rena sockerarter än i frukt dock. :)

rutan
2004-09-12, 20:41
jag kör med eiselts maxgain...varför dammar den så mycket?

annars måste jag säga att choklad smaken är god..man längtar tills man får dricka den,efter träningen.. :)

Stallioon
2004-09-12, 21:32
Är det någon som testat FX ännu????

Beställde för 17 dagar sedan.. har ännu inte fått min leverans :nono:

John M
2004-09-13, 05:49
Är det någon som testat FX ännu????

Beställde för 17 dagar sedan.. har ännu inte fått min leverans :nono:

Jag beställde för två veckor sen och har inte heller fått min leverans :confused:

muskelbyggarn
2004-09-13, 08:23
Det kanske är för att henrik försöker sköta allt själv, glömde väl köpa kartonger och packtejp så det blir inga paket förens detta är fixat :D

Fairing
2004-09-13, 08:46
Eller så tillverkas allt efter beställningen är gjord och det tar säkerligen tid att sitta vid köksbordet med tratt och påse och matvåg samtidigt som man skall svara i telefon :laugh:

joa
2004-09-13, 09:00
Och jag som hade hoppats att mitt Carbo FX skulle stå på bron när jag kommer hem idag.
Hoppas han köpt en större tratt så det går lite fortare :D

Sverker
2004-09-13, 10:48
Eller så tillverkas allt efter beställningen är gjord och det tar säkerligen tid att sitta vid köksbordet med tratt och påse och matvåg samtidigt som man skall svara i telefon :laugh:

Head-set, affären med bilar som tema, 49:-.

muskelbyggarn
2004-09-13, 11:00
:nono: men lasse det vet du väl att köksbordet inte är en steril plats för att hantera livsmedel :D

Fast det är klart, om han har en filial i Polen så kanske det är ok? :D

EiseltUK
2004-09-13, 14:35
Eiselt...

Sen när blev det här ett kundforum för FX? Har du lagt bort mailinglistorna till dina ev kunder?

Några små funderingar bara..

Doktor V
2004-09-13, 14:47
En första fundering är följande?
Värför påstår ni på FX hemsida att ni köpt in Protec och andra produkter när det är era egna produkter?

Varför säljer ni Eiselts produkter till åf-pris eller lägre?
Det är inte kul att vara återförsäljare åt er under dessa omständigheter

John M
2004-09-13, 15:10
Ändrad pga att orginal posten är ändrad /z_bumbi

Ok så det betyder att jag kan gå utanför huset den här veckan alltså utan att missa min order? Har varit hemma nu i 2 veckor, måste ut och se lite folk i dagsljus snart :D

EDIT: Fick precis svaret :)

muskelbyggarn
2004-09-13, 15:43
>Dr V

Du får göra som många andra tänker göra, sluta sälja produkterna!

Vänl,,,
Tobbe

Knäböj
2004-09-13, 20:47
Men ojojoj...Ni skäller ju som hundar gott folk. Jag är glad att äntligen kunna handla Vassleprotein i Sverige till NORMALA priser UTAN ockerfrakt. Tycker FX-vasslet har ett hyggligt näringsvärde (mindre fett än Exell) samt aminosyreprofil för priset. Min beställning på 7,5kg gick iväg från Göteborg idag...

Doktor V
2004-09-14, 07:47
>Dr V

Du får göra som många andra tänker göra, sluta sälja produkterna!

Vänl,,,
Tobbe


Det är en självklarhet, men tänk på dom som har ett lager på Eiselt varor till ett värde på 50 k, kanske tom 150 k.

Vore jag en av dom skulle det inte vara kul att tillhöra Eiselt :furious:

FUn-tex SSwinger
2004-09-14, 10:03
21 dagar sedan beställningen lades..... efter påtryckningar så fick jag reda på förra veckan att det skulle skeppas ut under måndagen" 8 dagar sedan" på torsdagen fortfarande inga varor... skicka därpå ett mail samma dag på begäran att stryka ordern av uppenbara skäl, väntar fortfarande på en bekräftelse, även skickat en mail igår i hopp om att snabba på processen. såååå dålig stil, att binda upp en sådär, har helt slut på allt men kan inte göra ett skvatt innan jag fått reda på att leveransen är avbryten.

muskelbyggarn
2004-09-14, 10:42
Det är en självklarhet, men tänk på dom som har ett lager på Eiselt varor till ett värde på 50 k, kanske tom 150 k.

Vore jag en av dom skulle det inte vara kul att tillhöra Eiselt :furious:

Nej det skulle inte vara roligt, än värre är faktiskt den tid man lagt ned på att profilera produkterna under många år nu och sedan i princip få en jävla käftsmäll tillbaka.

Fairing
2004-09-14, 10:53
Vad ledsen jag blir när alla ringer och vill börja sälja FAIRING :D :thumbup:

muskelbyggarn
2004-09-14, 11:32
Vad ledsen jag blir när försäljare ringer och prackar på en massa nya produkter :thefinger

EiseltUK
2004-09-14, 11:44
De produkter från Eiselt som säljs i "the Webshop" till lågpris kommer mer eller mindre bli ordniarie utpriser i framtiden. Inte riktigt så låga eftersom det just nu handlar om en lagerrensning av vissa partier, bl a Protec och Fastway, men inte så långt ifrån. Man kan the webshopen som ett stort experiment.

/ Henrik

muskelbyggarn
2004-09-14, 12:54
De produkter från Eiselt som säljs i "the Webshop" till lågpris kommer mer eller mindre bli ordniarie utpriser i framtiden. Inte riktigt så låga eftersom det just nu handlar om en lagerrensning av vissa partier, bl a Protec och Fastway, men inte så långt ifrån. Man kan the webshopen som ett stort experiment.

/ Henrik

Ok, men jag tycker det är jävligt dålig information från Er sida att inte informera nuvarande återförsäljare om de planerna, nu sitter en hel del åf med produkter som blir otroligt svårsålda.

Tycker det är jävligt dålig moral minst ut sagt!

Knäböj
2004-09-14, 14:05
Ok, men jag tycker det är jävligt dålig information från Er sida att inte informera nuvarande återförsäljare om de planerna, nu sitter en hel del åf med produkter som blir otroligt svårsålda.
Låter lite klumpigt faktiskt,håller med.

Hursomhelst så fick jag mina 7,5kg FX-pulver till dörren nyss som jag beställde i Fredags. Verkar som om en del haft stora problem med sina ordrar men det måste ha kommit igång nu iom att jag fick grejorna såpass fort...

Tog precis första klunken...Det smakar...ingenting! Knappt. Det skall vara jordgubb men smakar som sagt knappt någonting...Gör inte mig något.

Doktor V
2004-09-15, 12:21
Ok, men jag tycker det är jävligt dålig information från Er sida att inte informera nuvarande återförsäljare om de planerna, nu sitter en hel del åf med produkter som blir otroligt svårsålda.

Tycker det är jävligt dålig moral minst ut sagt!

Henrik, hur är denna prissänkning på Eiselts produkter möjlig?
Om inköpspriset på Fastway 2 kg är 446:- + 12% moms för en ÅF, hur ska konsumentpriset kunna bli 398:- eller lite högre?

Det innebär ju något av följande:
Eiselt tänker sänka kvaliten på sina produkter

Eiselt har förut tjänat hutlöst mycket på sina produkter

muskelbyggarn
2004-09-15, 13:08
Henrik, hur är denna prissänkning på Eiselts produkter möjlig?
Om inköpspriset på Fastway 2 kg är 446:- + 12% moms för en ÅF, hur ska konsumentpriset kunna bli 398:- eller lite högre?

Det innebär ju något av följande:
Eiselt tänker sänka kvaliten på sina produkter

Eiselt har förut tjänat hutlöst mycket på sina produkter

Det han inte säger är "förtäckt" att han ger blanka fan i ÅF helt enkelt. Säljer direkt till kund istället. Vilket är helt ok men då kan man gott ha så mycket vett att man informerar nuvarande ÅF om planerna i god tid innan...

Otroligt oseriöst skött vilket får en att fundera på övriga delen med företaget också...

Doktor V
2004-09-15, 13:15
Det han inte säger är "förtäckt" att han ger blanka fan i ÅF helt enkelt. Säljer direkt till kund istället. Vilket är helt ok men då kan man gott ha så mycket vett att man informerar nuvarande ÅF om planerna i god tid innan...

Otroligt oseriöst skött vilket får en att fundera på övriga delen med företaget också...


Förvånar mig inte då Eiselt alltid haft sämst service av alla mina leverantörer.
Dåliga på att informera om förändringar, dåliga på att hålla leveranstider och riktigt dåliga på att hålla produkter i lager

Fairing
2004-09-15, 13:18
Fast å andra sidan så kan man köpa Twinlabs produkter hos spelbutiker/kiosker här i Barkarby till priser långt under inköpspriset så det är betydligt flera som försöker att dumpa ut produkter. :D

"En dagensdubbel och en tripple Whey tack" :laugh:

Personligen tror jag att man kommer att hitta kosttillskott på dom mest underliga ställen i framtiden pga att alla vill ha ut sina produkter i en allt hårdare bransch.

muskelbyggarn
2004-09-15, 13:29
Såg Ferring hos frisörn idag, hade en hel hylla med rapid hydo - om du vill återhämta dig snabbt efter vår klippning :D

EiseltUK
2004-09-15, 13:31
Henrik, hur är denna prissänkning på Eiselts produkter möjlig?
Det innebär ju något av följande:
Eiselt tänker sänka kvaliten på sina produkter

Eiselt har förut tjänat hutlöst mycket på sina produkter

Fastway är en ren utförsäljning och ligger långt under normal prisnivå. Vi skulle aldrig kunna sälja ut produkten till det priset om vi gick via en mellanhänder som vill lägga på sin marginal.

/ Henrik

Doktor V
2004-09-15, 14:19
Fastway är en ren utförsäljning och ligger långt under normal prisnivå. Vi skulle aldrig kunna sälja ut produkten till det priset om vi gick via en mellanhänder som vill lägga på sin marginal.

/ Henrik


Vi som köpt Fastway för 500:-, vad ska vi göra med vårat lager då?
Käka upp själv och trösta sig med att det skulle vara ännu billigare om jag köpte det som konsument?

EiseltUK
2004-09-15, 15:08
Vi som köpt Fastway för 500:-, vad ska vi göra med vårat lager då?
Käka upp själv och trösta sig med att det skulle vara ännu billigare om jag köpte det som konsument?

Returnera det till oss så får du pengarna tillbaka.

/ Henrik

Doktor V
2004-09-15, 15:15
Returnera det till oss så får du pengarna tillbaka.

/ Henrik

Det låter toppen, tackar för det :thumbup:

Fairing
2004-09-17, 15:33
Roliga saker händer varje dag i denna branch :D
I dag hade vi besök utanför Fairing Gym av en kille som sade att han representerade Twinlab och sålde produkter ur bagageluckan på sin bil. Bilen var fylld till "bredden" av Twinlab burkar. Tanken gick då till gamla handlare som reste mellan gårdar och sålde skräp :laugh:

Hoppas att inte Henrik läser detta för då står det väl en Morris Minor utanför Gymmet på Måndag och säljer Eiselt , FX + alla dom andra varumärkena han äger :D

Bamse
2005-03-07, 14:55
Eller så tillverkas allt efter beställningen är gjord och det tar säkerligen tid att sitta vid köksbordet med tratt och påse och matvåg samtidigt som man skall svara i telefon :laugh:

Usch! Är det kanske t.o.m Henriks egen bröstmjölk som processas och blir FX vassleprotein? *flex*