handdator

Visa fullständig version : sex innnan träning???


MacDaBig"O"
2004-08-24, 11:01
vet inte rikitgt vikket forum jag skulle lägga in denna fråga så jag provar här...
min fråga är hur påverkar sex en innan träning?försämrar det ens träning eller d e skitsamma?/M :em:

King Grub
2004-08-24, 11:03
Neuroendocrine and cardiovascular response to sexual arousal and orgasm in men.

Kruger T, Exton MS, Pawlak C, von zur Muhlen A, Hartmann U, Schedlowski M.

Division of Clinical Psychiatry, Hannover Medical School, Federal Republic of Germany.

In this study, ten healthy male volunteers were continuously monitored for their cardiovascular and neuroendocrine response to sexual arousal and orgasm. Blood was continuously drawn before, during and after masturbation-induced orgasm and analyzed for plasma concentrations of adrenaline, noradrenaline, cortisol, luteinizing hormone (LH), follicle stimulating hormone (FSH), prolactin, growth hormone (GH), beta-endorphin and testosterone. Orgasm induced transient increases in heart rate, blood pressure and noradrenaline plasma levels. Prolactin plasma levels increased during orgasm and remained elevated 30 min after orgasm.

In contrast, none of the other endocrine variables, including tesosterone, were significantly affected by sexual arousal and orgasm.

Om du sedan är helt utmattad efteråt är det dock självklart att det påverkar negativt. ;)

Grahn
2004-08-24, 12:27
Läste om något test där de tog död på myten att sex kvällen innan skulle medföra sämre prestation, vid löpning blev iaf de som hade sex kvällen innan lite snabbare dagen efter.

Nemesis
2004-08-24, 13:36
Får du så lite sex att du måste fråga andra :laugh:

stenis
2004-08-24, 13:47
Får du så lite sex att du måste fråga andra :laugh:

hmm? kanske e så att han får så mycket så han börjar bli orolig om träningen tar stryk.. :D

mvh stenis

Numero1
2004-08-24, 14:37
Sex är alltid bra, oavsett tidpunkt! Basta!
Kör på!!! :kinky:

Yankeee
2004-08-24, 14:38
Läste om något test där de tog död på myten att sex kvällen innan skulle medföra sämre prestation, vid löpning blev iaf de som hade sex kvällen innan lite snabbare dagen efter.

Ja, de hade ju något att komma hem till. Klart att man är snabb då :D

scythe
2004-08-24, 14:57
Får du så lite sex att du måste fråga andra :laugh:
Ha! :D

Jompi
2004-08-24, 19:56
På ren svenska, sänk testonivåerna av "utlösning"? :D

ölobrännvin
2004-08-24, 20:01
Jag tror att det kan vara bra uppvärmning, eller jag VET faktiskt hehe...

jwzrd
2004-08-24, 21:49
Jag tycker det tar udden av fokus och grinigheten. Svårt att bända loss stora vikter från golvet med ett menlöst flin i nyllet.

Pingu
2004-08-25, 06:58
Jag :kinky: aldrig innan träning. Har aldrig gått bra att träna efteråt

Bobbokrull
2004-08-25, 07:27
Men sedan kan man ju fråga sig hur pigg man är på :kinky: efter t.ex. ett hårt benpass? Knepigt det där...NÄR ska man egentligen passa på? Lika bra att lägga ner.. ;)

Honn
2004-08-25, 07:36
Hellre sex före ett pass och prestera lite sämre än att vänta tills efter benpasset och riskera må för dåligt för att prestera alls.

mini_Arnold
2004-08-25, 09:28
Nej, sex innan träning funkar inte för mig.
Det är ju som ett träningspass i sig.
Bättre spara det till sen

blunder
2004-08-25, 09:45
Tycker det funkar bra med lite snabbt myssex på morgonen. Dock inga långa gymnastövningar med massor med ställningar. Det är jag dock aldrig sugen på på morgonen heller. Har inte märkt någon skillnad i ökningar eller liknande för att jag haft lite sex innan ett pass. Sex är bra för välmåendet så det är bara att köra på tycker jag!

Em1l
2004-08-25, 11:34
när man är villig att skippa sexlivet för träningens skull är de dags att tänka över sina värderingar :)

Numero1
2004-08-25, 12:20
Jag brukar tänka "aktiv vila"

hobbitar
2004-08-25, 16:51
Kan man inte ta med tjejen till gymmet och ha sex mellan seten då?
Det kallar jag aktiv vila!

mini_Arnold
2004-08-25, 17:28
när man är villig att skippa sexlivet för träningens skull är de dags att tänka över sina värderingar :)

Jag skulle säga precis tvärtom ;)

Helen@
2004-08-25, 17:44
Ingen av er varken tränar eller tävlar på den nivå där ni ens behöver fundera på detta.......så, lev livet istället :thumbup: och ta vara på livets små guldkorn i form av :kinky: oavsett tidpunkt då det inträffar eller vankas :)

I All Välmening
//Helena

Yooo
2004-08-25, 18:17
Jag har inte alls samma sting i träningen om jag :kinky: innan, det kanske är mer psykiskt änn fysiskt.

ölobrännvin
2004-08-25, 19:42
Jag brukar ibland ha sex ca 19.40 och då blir jag ju uppvärmd och då får jag sån lust att slita lite i vikterna och det har gått fint som fan..mitt värsta pass var sex - styrke- löpning ca 1mil, tog 2 timmar.. :D

LunaSpice
2004-08-26, 07:58
Tränar jag på morgonen så blir det sällan sex innan. Känner mig ofräsch efter en natts sovande (luktar peck i munnen, gros i ögonen, allmänt seg etc). Om det inte är något utmattande sexpass så tycker jag det funkar bra att ha sex innan träning. Vissa dagar så lyckas man ju hålla tillbaka "kanonen" och då blir det nänstintill ett träningspass...men det är sällan. :D :kinky:

Karl_alfred
2004-08-26, 14:35
Ingen av er varken tränar eller tävlar på den nivå där ni ens behöver fundera på detta.......så, lev livet istället :thumbup: och ta vara på livets små guldkorn i form av :kinky: oavsett tidpunkt då det inträffar eller vankas :)

I All Välmening
//Helena
Exakt!

clabbe
2004-08-27, 22:20
På ren svenska, sänk testonivåerna av "utlösning"? :D


Ehm. .va? skulle dom sänkas av utlösningen?

Tvärs om. . Testosteron utsöndringen ökar i kroppen vid utlösning. :eek:

så PUMPA PÅ! (i sängen då ..=) ). Eller ungkarlar (och jag själv), runka på.

Här finns de resultat att vinna =) :cool: :kickass:

obbe
2004-08-28, 11:44
Att ens fundera på att skippa sex för att man ska träna borde vara straffbart!

Chris
2004-08-28, 12:01
Att ens fundera på att skippa sex för att man ska träna borde vara straffbart!

Men om man är tillsammans med en jätteful tjej då? Vem var det som startade den tråden? :laugh:

Zozza
2004-08-28, 12:14
Men om man är tillsammans med en jätteful tjej då? Vem var det som startade den tråden? :laugh:

Cali hette han va?

Big Al
2004-08-28, 12:39
Jag :kinky: aldrig innan träning. Har aldrig gått bra att träna efteråt...men 7ggr/dag måste ändå vara rekord, du är min nya idol!! :hbang:

/Al

MacDaBig"O"
2004-08-28, 13:18
it was me som starta tråden :D