Visa fullständig version : Bubblig mage
Är det någon mer än jag som blir fruktansvärt gasig i magen av proteindrinkarna, eller är det jag som är känslig kanske???
Vilket protein använder du? Kanske det inte är renat från laktos? Det kan också vara så att du är käsnligt mot proteinet, men det är ganska ovanligt.
/ Henrik
Jag är inte riktigt säker på att du vill veta, men det börjar på E och slutar på T.
Smaken och kosistensen är kanon, men det kanske är för tidigt att säga nåt, har bara tagit det i ca 4 dagar hittils.
Fes riktigt ordentligt första dagarna med Protec också faktist, sen försvann det, kan ha varit en slump men just då kändes det inte så.
Peter
hellspeth
2001-12-18, 21:51
Passa er för soja proteinpulver!! Då kan man snacka risig i magen!! Men de e billigt som fan.Typ 100 spenn för 1 kg :p
GhostFace
2001-12-18, 22:27
He he he
Det här är rätt lustigt faktiskt. Det finns de proteinpulver eller gainers som jag oxå blir rätt gassig i maggen av... :D
Men, det måste bero på framställningen av pulvret & dess kvalité, hörde av en polare att "ju bättre kvalité det är på produkten, desto mindre dålig blir man".
Läste detsamma i en tidning senare, och efter att ha provat det ena kosttillskottet (läs proteinpulver, kreatin, glutamin & gainers) efter det andra har jag kommit fram till att det finns bra produkter & det finns sådant som bara ger en skit tebax.
:D
Har jag känsligare mage än alla andra? Nej, jag tror inte det. Det är det som man stoppar i sig som kommer ut...
Gasig è fan bara förnamnet på vad jag È! Käkar också ifrån märket som börjar på E & slutar på T ;) Jag hoppas det stämmer med ju risigare mage dästo bättre pulver för då har jag ett kanon pulver! :D
/MVH Martin
Jag har inga problem med proteinpulvet från ET, (inte rymdvarelsen utan Eiselt) :D
TOXY
jag tor att du missförstog GHOSTFACE han sa desso bättre kvalite desso mindre dålig blir man! eller? e det jag som missförstår? :)
Framtiden får utvisa om det är Drinken jag gasar av eller om det är nåt annat, men god är den i alla fall, och ska efter nyår prova ET:s kreatin.
GhostFace
2001-12-19, 11:27
>mane
Du har rätt...ju bättre kvalité, desto bättre mår man av produkten. Inte sämre....
:D
Helvete vilken SKIT produkt jag har då rent bokstavligt! ;) Skall testa Vp2an & se om jag får samma resultat
Gasa på med Eiselt (ha ha)
Kanske något att lansera för dom motocross förare man samarbetar med ;)
Full gas med Protec! Du får slogan i Julklapp Henrik :p
/Lasse
ähh slut åh gnäll.. det ska juh höras när dom STORA pojkarna kommer. :D :D
Fairing: haha kul slogan den säljer bra tror jag också ;)
Här har ni en till som blir gasig av Protec. Har precis börjat ta det så det kanske försvinner efter några dagar. Jag har aldrig upplevt detta med något annat protein.
Danieln>>>Det è bara BÖRJAN!!!..Fråga dom på mitt jobb :D
Toxy,
Pinsamt ju om det skall fortsätta såhär ;) , tjejjen klagade igår jättemycket och tyckte att jag skulle sluta äta proteinet.
Eiselt?? Nån förklaring till varför det blir såhär? Eftersom det är ett gäng personer som upplever det så kan det ju inte bero på att någon är överkänslig bara.
När jag byter proteinpulver så blir jag lite gasig i början men det har försvunnit efter ett tag... ät gärna nåt till drinken så magen får jobba med nåt, en frukt eller en brödbit då blir det bättre upptag oxå.
Det verkar som det gasiga i magen avtar för min del efter ca 6-7 dagar, nu är det i stort sett bra i kistan och jag tar protec 2 ggr/dag. Så nu är det bara att köra på!!! :)
Har kört det i 2månader å blir bara värre å värre..
Jag blir inte gasig av proteindrinkar. Däremot av råa ägg får jag grymma smärtor i buken. :D :mad: :D
Jag blir inte mer gasig i magen än jag brukar, men däremot har jag märkt att när gaserna släpps ut är de av mer "starkare och förpestande" kaliber än innan :D
[ 23 December 2001: Inlägget har ändrats av: Abel2000 ]
Bodyblast
2001-12-26, 00:39
Jag tror inte alls på den teorin att bara för att du blir gasig i magen så skulle det vara sämre kvalitet på proteinpulvret.
Snarare tvärt om. Det är som allting annat här i livet, ska man vara fin får man lida pin. Det ska ju kännas att metabolismen jobbar lite.
Vad kommer magen igång på bäst, Cornflakes eller Branflakes ? Jämnför sedan vad man skiter mest av.
GhostFace
2001-12-27, 11:24
Bodyblast skrev "Det ska ju kännas att metabolismen jobbar lite. "
Hmm, ja eller så blir det så att alla runtom dig känner att din kropp (läs; dåliga mage) jobbar på för fullt att bli av med skiten...genom lukten av din fis....
:D :D :D
Ursprungligen skickat av danieln:
<STRONG>Toxy,
Pinsamt ju om det skall fortsätta såhär ;) , tjejjen klagade igår jättemycket och tyckte att jag skulle sluta äta proteinet.
Eiselt?? Nån förklaring till varför det blir såhär? Eftersom det är ett gäng personer som upplever det så kan det ju inte bero på att någon är överkänslig bara.</STRONG>
SVAR: Om man är lite känslig så kan det nog vara någon av de proteinfraktioner i
Protec som man känner av, t ex innehåller Protec kasein i sin nativa form, dvs kasein istället för kaseinat. Mängden laktos i Protec är ju extremt låg... annars hade det varit det som var problemet.
/ Henrik
Pelle Läpp
2001-12-28, 13:11
De erfarenheter jag har av proteindrinkar är att ju bättre kvalitet desto mindre gaser i magen. Tyvärr medför bättre kvalitet högre priser...suck. Ett hyvsat "billigt" protein är Star Nut. "Top of the Line". Blir inte "gasig" av det (ledsen Eiselt). Dock är kvaliten inte det bästa men med tanke på priset så duger det.
Fråga till Eiselt:
Varför är Eiselt:s proteindrinkar "korniga" i konsistensen???
Pelle Läpp
Ursprungligen skickat av Pelle Läpp:
<STRONG>De erfarenheter jag har av proteindrinkar är att ju bättre kvalitet desto mindre gaser i magen. Tyvärr medför bättre kvalitet högre priser...suck. Ett hyvsat "billigt" protein är Star Nut. "Top of the Line". Blir inte "gasig" av det (ledsen Eiselt). Dock är kvaliten inte det bästa men med tanke på priset så duger det.
Fråga till Eiselt:
Varför är Eiselt:s proteindrinkar "korniga" i konsistensen???
Pelle Läpp</STRONG>
SVAR: Du behöver inte tycka synd om oss... jag vet att vi har den högsta kvalitén man kan ha på proteinpulver. Gaser i magen kan antingen ha med laktos att göra eller att proteinet innehåller en fraktion som är svår att hantera för digestionen och därmed kan flatulens orsakas. Ett simpelt skitdåligt protein kan därmed ge lika mycket/ eller lite gaser och magproblem som ett superbra protein. Man kan inte dra några generella slutsatser.
Den "korniga" konsistensen beror på partikelstorleken. Om du låter drinken stå en liten stund så försvinner kornen. Hi-Whey har inte kornig konsistens.
/ Henrik
Eiselt,
När du pratar om laktos så kan jag ju tänka mig att det beror på all mjölk jag dricker till proteinet och inte själva proteinet i sig.
Jag har börjat o blanda Protecen i vatten istället så får vi se om det gör någon skillnad.
Eftersom det var jag som började denna länk så kan jag efter ca 15 dagars användade av Protec tilläga att jag inte har några som helst problem längre med magen och om det var Protecen eller nåt annat som gjorde min mage orolig det vet jag inte.
:)
Måste bara lyfta denna tråd eftersom jag just kört Protec (choklad) i typ två veckor och har grymma gaser. Sökte och hittade denna tråd.
Jag har tidigare kört med Twinlabs Triple Whey utan några som helst problem. Protecen smakar bättre och jag föredrar den matigare konsistensen men gaserna är inte kul. :furious:
Kan nån mer vittna om att det går över, eller finns någon lösning på det hela?
Om inte - finns några ytterligare tips (än de som nämnts i denna tråd) på bra protein med bra pris och utan gasbieffekter?
NutriVision R&D
2003-11-28, 15:58
ProTargo innehåller bla kalciumkaseinatisolat(ej att förväxla med billigare kasein)samt den vänliga tarmbakterien Lactobacillus Sporogenes som motverkar problem som gaser(uppkördhet),uppsvälld buk samt trög mage vilka leder till sämre upptag av proteinet.
Xylitol(ingår i ProTargo) motverkar förstoppning.
Ovanstående fungerar verkligen och det finns ett antal referenser på detta(finns uppradade i ProTargofoldern som medföljer i varje förpackning).
Jag har själv kört med Whey-80, och det var inge kul. Min flickvän erbjöd sig att köpa resten av det så kunde jag skaffa mig något mer vänligare för magen:)
Eiselt har mitt fulla stöd, använder Protec (blåbär) älskar konsistensen och smaken. Men framför allt att min mage älskar det, använder två dl mjölk (låglaktos) och två dl vatten. Har aldrig gaser längre, sen jag började med Protec...till träningen använder jag mig av ON:s 100% Whey, helt underbart, använder mig av vanlig minimjölk i bland till drinkarna, utan att magen ens protesterar det minsta.
Eiselt och ON från min mage till er:bow:
Ett tips är annars att kolla med Life och Exist butikerna de har en burk som heter: PROBIOMAX-lactobacillus Reuteri, varje tablett innehåller 100 miljoner goda lactobacillius reuteri enligt innehållsförteckningen. En burk räcker 60 dagar, kostar runt 200 spänn, och då slipper man gaser och orolig mage. Har funkat enormt bra för mig tidigare....nu behöver jag dem inte längre sen jag valde EISELT och Optimum N.:bow:
AdrenalineRush
2003-11-28, 19:45
jag har också märkt att man äggar sig skitmycket när man tar protte :booty:
nån mer dsom har testat PROBIOMAX med bra resultat?
Va fan..Snackar ni protte fisar?? Det HAR JAG JU ALLTID...Luktar värsta skiten..Värst är ju när man tar i knäböj så det smyger ut en liten smygare...fan får avbryta setet å dra å gömma mej på toa ;=)
Käka mer fibrer ( har ja hört) funkar en del för mej..
Svarten81
2003-11-30, 15:51
protein fisar är ju hardcor ju:hbang:
Ligger alltid ganska högt vad gäller proteinintaget, + pulverdrinkar på morgonen samt efter passet, pruttar aldrig på grund av det, kan det inte vara så att det är slarv med övrig kosthållning som genererar gaser hos er? Brist på fibrer, oregelbundna måltider etc?
Eller så har jag bara begåvats med järnkista, varken böner, linser eller ärtsoppa har någon nämnvärd inverkan på mig.
Annat är det i aplerna då dieten spetsas med öl & jäger....
AdrenalineRush
2003-12-04, 19:12
brist på fibrer tror jag inte.. jag äter rätt mycke all-bran
(15% fibrer) :eating:
GhostFace
2003-12-05, 00:48
Prövade själv med en tesked ingefära....Fy helv.. vad starkt det var! Trodde inte att det var så starkt m knappt så lite. :booty:
jag kör whey 80 och man kan bli lite dåliga i magen av de faktist, men det är ett relavit bra protin :cool:
Powerbear
2003-12-07, 00:58
:D Låg inför SM på ett protteintag från prottepulver som låg över 300g per dag och inga probs med mage.
Kan ju vara många orsaker varför en del får problem med mage av högt intag.
Jag kan tänka mig en orsak är den att ligger man högt i kolisintag så får man probs då spec av pasta bla.
Hade en träningspolare som jag kunde säga då han börjat med pasta till måltiderna :)
Själv känner jag av det om jag äter låt säga en blandning av havregryn och prottepulver. Kokar jag havregrynsgröt exvis så blir det bra mycket bättre.
jag har också problem med bubblig mage, dvs att den kurrar lite å så.. 'r det någon som har tips på vad man ska och inte ska äta?
[UnTr] freshmint
2004-01-05, 23:55
är det någon som vet om fenomenet kan kopplas till det amoniak som sitter på proteinet ?
Originally posted by Nex
Måste bara lyfta denna tråd eftersom jag just kört Protec (choklad) i typ två veckor och har grymma gaser. Sökte och hittade denna tråd.
Jag har tidigare kört med Twinlabs Triple Whey utan några som helst problem. Protecen smakar bättre och jag föredrar den matigare konsistensen men gaserna är inte kul. :furious:
Kan nån mer vittna om att det går över, eller finns någon lösning på det hela?
Om inte - finns några ytterligare tips (än de som nämnts i denna tråd) på bra protein med bra pris och utan gasbieffekter?
Jag har kört protec choklad i över en månad o det är luktar lika illa här vid datorn som i början =/ Det kan va smaken som är problemet kanske. Jag gillar protec för det ger bra resultat men funderar på att sluta med det för det luktar som aset när man fiser hehe precis 24h efter man ätit det oxå. Det är synd eftersom jag lyckats gå upp nästan 5 kg på 2 månader med hjälp av maxgain och protec.
Whey protein kan min mage bli lite gasig av, med inte så farligt.. men inte vanligt protein..
Kör med Natures Best.
Jag har använt mig av protec (choklad) i över 1månad nu och jag måste säga att jag har blivit mycket bättre i magen nu, i början så fick även jag problem med gaser men nu har jag inga problem alls med det längre!
Är det möjligt att få tag på protec med blåbär-smak fortfarande? Jag är väldigt sugen på att testa det!
Jag måste bara få ge en eloge till Eiselt för deras förträffliga produkter, jag är väldigt nöjd med dem och kommer att fortsätta med Eiselt's produkter även i framtiden!:thumbup:
Originally posted by Dymion
Jag har använt mig av protec (choklad) i över 1månad nu och jag måste säga att jag har blivit mycket bättre i magen nu, i början så fick även jag problem med gaser men nu har jag inga problem alls med det längre!
Är det möjligt att få tag på protec med blåbär-smak fortfarande? Jag är väldigt sugen på att testa det!
Jag måste bara få ge en eloge till Eiselt för deras förträffliga produkter, jag är väldigt nöjd med dem och kommer att fortsätta med Eiselt's produkter även i framtiden!:thumbup:
Använder du Eiselts maxgain oxå?
D e ju fan kul o fisa Protein fisar! :D
Protein fisar är hardcore! :D
fast kanske inte i skolan eller på dansgolvet...h0h0!
Originally posted by HenrY
D e ju fan kul o fisa Protein fisar! :D
Protein fisar är hardcore! :D
fast kanske inte i skolan eller på dansgolvet...h0h0!
Jag skulle gissa på att du inte har så många på din sida iaf hehe Men det är bra för dig att du trivs med det, då du kan mosa i dig hur mkt protein som helst :hbang:
Jag har testat MaxGain men jag föredrar Protec eftersom jag inte är ute efter en nämnvärd viktökning mwn jag rekomenderar Maxgain utan tvekan till den som vill gå upp i vikt!:thumbup:
enzodiac
2004-03-22, 21:45
jag sitter just nu med asont i magen o fiser hej vilt... Jag vet inte om det är proteinet eller mejeriprodukterna. Vissa dagar fiser jag inte alls, andra dagar har jag så ont så jag inte kan resa mig knappt. Idag är en sån dag, fyfan :/
Originally posted by enzodiac
jag sitter just nu med asont i magen o fiser hej vilt... Jag vet inte om det är proteinet eller mejeriprodukterna. Vissa dagar fiser jag inte alls, andra dagar har jag så ont så jag inte kan resa mig knappt. Idag är en sån dag, fyfan :/
Prova proviva fruktdryck. Jag vet inte om den hjälper mot gasmängden lr när det gör ont, men den hjälper mot odören hehe
:booty:
Originally posted by enzodiac
jag sitter just nu med asont i magen o fiser hej vilt... Jag vet inte om det är proteinet eller mejeriprodukterna. Vissa dagar fiser jag inte alls, andra dagar har jag så ont så jag inte kan resa mig knappt. Idag är en sån dag, fyfan :/ Vet inte om det sagts tidigare i tråden, men koncentrerad ingefära ska vara bra också.
Prova att käka ingefära (koncentrerad) vid några av måltiderna bara att blanda med vatten, typ en tesked.....smakar helvete men tar bort de mesta av gaserna....körde de en sväng när jag hade mycket gaser o de funka kanon // Ladd
jag har krängt Top of the Line gainer... gav inte mig några gaser alls :D
och smakar riktigt gott ... typ som BK's milkshake :D
...
hoppas inte Whey-80 ger magproblem.. ska nämligen köpa mig lite sådant
hoppas inte Whey-80 ger magproblem.. ska nämligen köpa mig lite sådant
hohoo Whey-80 kommer du ha problem med grabben :cool:
Kanske inte vanligt att tjejjer ger sig in e en sån här tråd :D Mn jag var bara tvungen. Har Själv Whey-80 och det uppstår vissa stora problem. Som tjej e det ju inte direkt..hmmm, fint? heller att ha dessa här "magproblem" hehe
HAr tänkt börja blanda det med vatten nu istället för mjölk så kanske det lugnar ner sig.
Kan ju inte säga att intaget av tonfisk, keso, kesella och protein är den bästa blandningen. arghh säger jag bara :MrT:
hohoo Whey-80 kommer du ha problem med grabben :cool:
Kanske inte vanligt att tjejjer ger sig in e en sån här tråd :D Mn jag var bara tvungen. Har Själv Whey-80 och det uppstår vissa stora problem. Som tjej e det ju inte direkt..hmmm, fint? heller att ha dessa här "magproblem" hehe
HAr tänkt börja blanda det med vatten nu istället för mjölk så kanske det lugnar ner sig.
Kan ju inte säga att intaget av tonfisk, keso, kesella och protein är den bästa blandningen. arghh säger jag bara :MrT:
Hehe, nog för att det är tio månader sedan Joness postade, men det är ju roligt att få höra dina erfarenheter... :)
Vet att det är en gammal tråd men därför e det kanske lite intressant vad Jonas har råkat ut för :rolleyes: Klarade han sig eller inte? Den stora frågan hehe
Vet att det är en gammal tråd men därför e det kanske lite intressant vad Jonas har råkat ut för :rolleyes: Klarade han sig eller inte? Den stora frågan hehe
Ja är han singel eller inte :D
jag har också detta problem fiser mkt av vanlig mat men av gainers och dyl så lucktar det konstant bajs om mig inte roligt kan jag säga finns det inte ngn medicin mot detta skiter i om jag får stle leder och feta acnen bara jag slipper lukta bajs!!!
ivandrago
2005-01-13, 23:10
ingen som vet?
är du laktosintolerant? testa att utesluta mjölkprodukter och köp ett isolat eller kaseinprotein med minimalt med laktos och se om problemen kvarstår.
jag har också detta problem fiser mkt av vanlig mat men av gainers och dyl så lucktar det konstant bajs om mig inte roligt kan jag säga finns det inte ngn medicin mot detta skiter i om jag får stle leder och feta acnen bara jag slipper lukta bajs!!!
:laugh: :laugh: :laugh:
menar du att det konstant läcker ut en mängd gas eller att odören är så stark att det räcker med ett par utsläpp för att doften skall sätta sig?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.