Visa fullständig version : Ånyo en kursinbjudan
Arne Persson
2002-04-07, 22:26
Undertecknad skall hålla en instruktörsutbildning Steg 1 under helgen den 11-12 maj på Hälsocenter i Löddeköpinge (046-712400). Kursen omfattar en ordentlig anatomigenomgång som varvas med ett stort antal övningar (fria vikter och en maskiner)som kommer att diskuteras ur ett anatomiskt och funktionellt perspektiv. Dessutom kommer även grundläggande träningslära och programuppläggning att beröras mm.
Obs: kursen är en intensivkurs med mycket korvstoppning som får smältas i lugn och ro efteråt.
De som är intresserade av denna mkt nyttiga kurs kan maila till mig genom forumet (glöm inte att skriva er mailadress på meddelandet!) så skickar jag full info om kursen.
Full belåtenhet garanteras!
The Dwag
2002-04-07, 22:27
Löddeköping finns det något som heter det ?
jag vill gå...om du har nån kurs i stockholm nån gång :)
Arne Persson
2002-04-07, 22:38
Uppenbarligen!
Där finns även två större gym! Hälsocenter är ett mkt välutrustat Nordic gym.
Hör och häpna!
Förresten, har du inte hört talas om vår berömda grepptävling "Löddeköpinge Grip Challenge" som följs med stort intresse i den internationella greppvärlden. Gymet har även två stycken som klarar CoC#3-grippern.
Arne Persson
2002-04-07, 22:43
Nina:
Jag har hållit en hel del kurser i Stockholm. Det har dock varit kurser där jag har varit inbjuden. Jag brukar hålla kurser på gym mm där jag gör en överenskommelse med gymet om ersättning, antal deltagare mm. Så är ditt gym intresserat så är det inget problem.
Är intresserad av kursen men inte av resan ner.
"instruktörsutbildning Steg 1 "
Vilket förbund/licensieringsystem är detta ?
Arne Persson
2002-04-08, 15:20
SKKF=Svenska Kroppskulturförbundet!
Som en liten parantes kan tilläggas att vi, (JanPeter Olofsson, Kent Gustafsson och undertecknad)som håller i dessa utbildningar är välutbildade teoretiskt och har tillsammans närmare 90 års praktiskt träningserfarenhet.
När JP bestämmer sig för att bjuda dig till Karlstad kommer jag gärna.
//Daemon
Till Arne P: Borde ha gissat det ! Hur många steg finns det ? På vilka övriga ställen drivs dessa utbildningar ?
Till alla: Har nån gång sett listor över olika ställen att utbilda sig till instruktör/PT/coach men har inte lyckas hitta dessa listor igen. Är det någon som har något tips ?
Arne Persson
2002-04-08, 15:50
De kurser som jag håller är följande: Instruktörsutbildning Steg 1 och Steg 2. Därefter finns det utbildningar med olika special inriktningar (Steg 3). Dessa man kan bygga på efterhand. Tex. kurser i fördjupad funktionell anatomi, fördjupad rörelselära mm. JP och Kent har ett likande upplägg på sina kurser.
Åse Columbus
2002-04-08, 15:50
z_bumbi..... :D
denna kanske?
http://www.trainersonline.se/
Åse :cool:
ps...sök annars på google ...personliga tränare
Åse: Hittade min lista, den finns logiskt nog hos B&K...men den var lite föråldrad så det var inget kul i alla fall.
PT-school steg 1 för 8500 kr lät för bra för att vara sant :(
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.