handdator

Visa fullständig version : AST


Kortnoj
2002-01-14, 00:06
AST är väldigt duktiga på att argumentera för sina produkter, och de har lyckats med att få mig till att prova deras Ny-Tro Pro 40. Ska ta en påse efter varje träningstillfälle, mer har jag inte råd med.

1) Har du haft med dem att göra? Är de något att ha?

2) Twinlab. Bra grejer?

Säkert jättevanliga frågor, hoppas nån svarar på dem ändå :)

GhostFace
2002-01-14, 00:52
2) Jaa, Twinlab har bra grejer! Goda smaker & lättblandade protein & gainers. Samt ett stort sortiment.
;)

Pumping
2002-01-14, 01:00
En påse är förlite.... tveksamt om du kommer märka efekt. annars är AST bra tycker jag.

Stile
2002-01-14, 01:10
Ny Tro är min personliga favorit. Tyvärr kostar det ju rätt mycket men man får mycket för pengarna. Även hela dagsbehovet av mineraler och vitaminer.
Du måste nog få i dig mer än bara påsen efter träning. Mer kolhydrater och gärna lite mer protein.

Så här gör jag just nu närmast efter träning.
+0min HSC, 1 1/2 skopa VP2
+30min Juice, Glutamin
+75min Ny Tro

Du kan ju blanda Ny Tron med tex minimjölk, banan, havregryn. Äta äpple till eller nåt annat. Det finns en del "billiga" livsmedel som man kan kompletera med. Beroende på vikt, förbränning osv men 500-600 kcal bör du nog få i dig under närmaste timmen efter passet.

Kortnoj
2002-01-14, 01:30
Tack för att ni svarar.

Jag hade tänkt blanda med minimjölk och klunka i mig det direkt efter mitt pass. Sen när jag kommer hem, ca 20-30 min senare, tänkte ja stoppa i mig nåt mer, tex en banan eller nåt annat mumsigt :)

Fler frågor...

3) Jag tränar 4 ggr i veckan, måndag, tisdag, onsdag och fredag. Är verkligen 4 påsar i veckan för lite? Min ekonomi är inte på topp :(

4) Är det ok om ja slänger i mig extra vitaminer, eftersom jag får i mig allt jag behöver från Ny-Tron? Har inte lust o få överdos av vitaminer o tugga fraggda eller nåt :D

Tack igen.

The Dwag
2002-01-14, 08:49
Svar fråga 3.
Nej 4st påsar i veckan är bättre en ingenting.

Men om jag får tipsa dig så kan du tex.
-Köpa ProTec 625:- och Multi PRO32X 225:- Totalt 850:-
850 / 2 = 425:- kronor i månaden.

En kartong Ny Tro PRO 40
449:- 20st x 40gr/protein = ger 800gram protein extra.

1.5Kg ProTec + 60st Multi PRO 32X
312,5 + 135= 447,5:- = ger 1252,5gram protein extra.


ProTec lösningen är billigare i månaden och ger dig 452,5gram mer protein per månad (nästan ett halvt kilo).

Och vill du inte köpa Multi PRO32X så finns det billigare Multivitaminer & Mineraler på Apoteket.

Svar fråga 4.
Klart du kan ta några extra Multivitaminer & Mineraler du behöver nog ej oroa dig för bieffekter!
”Om du inte skall äta en burk i veckan”.


Regards / The Dwag
:D

muskelbyggarn
2002-01-14, 11:41
Ny-Tro PRO-40 är en av de bästa produker jag har, tyvärr är priset lite högt här i Sverige, men det har sina förklaringar från huvudgrossisten för europa...

Stile har en bra stil :D på sin timing och tillskott !

Dwag har faktiskt lite rätt i sin prisjämförelse, dock så har ny-tron eggprotein i också, och det vill vi väl ha eller hur :D

MultiPro32X kontra apoteket så när jag jämfört innehållet mot vitamineral så skiljer sig dosen 2-4gg mer i MultiPro än vitaminera + att det finns mer spårämnen i Multipron. Så enl. mig är Multipron klart mer prisvärt än vitamineral.

Själv brukar jag dela en kapsel ibland om jag skall ta en på dagen. Efter träning är det alltid en hel !


Vänligen
Tobbe

Kortnoj
2002-01-14, 13:09
Tack för din prisjämförelse Dwag!

Jag kör nog på Ny-Tron, testar den nu, 4 ggr i veckan, i 5 veckor. Om det känns bra, fortsätter jag helt enkelt med den.

Och du, muskelbyggarn. Jag beställde min Ny-Tro från dig, bara så du vet ;)