handdator

Visa fullständig version : stagnera o sånt


kalle_banan
2004-08-22, 18:39
om man stagnerar i... säg tex bröst :rolleyes: inte ökar NÅTT alls, inte en enda rep, bygger man INGEN massa då? eller bygger man lite massa då? hur funkar det?
detta känns inte så bra, för jag har inte ökat ngt alls i bröst sen februari eller nått, kan man säga, februari i år. jag har kört på 60 kg i bänken, provat 65 o som max har jag kört 5 reps på 65, 9 reps på 60. jag tycker inte att jag har ökat nått i massa sen dess, lite kanske men knappt ändå. vad ska jag göra? min polare har samma problem, fast han har varit fast på 60 kg i bänken sen jag började gymma :D det var i oktober förra året :hbang:
jag har provat pyramidträning, o då ökade jag i maxstyrka, 72.5 kg x 1, har inte maxat sen dess, det var i våras nån gång, jag har inte kört bänkpress på två eller tre veckor o testade idag o jag har inte ökat en enda rep alls.
o en annan fråga, om man får träningsvärk, borde man inte bli starkare då automatiskt, eller få mer massa iaf. även om man skulle sköta kosten dåligt borde man ju öka nått sen februari i år trots att man stagnerat.....

men kom med era teorier o tips så jag kan känna mig som en riktig man igen :naughty:

Zozza
2004-08-22, 18:44
Testa o ta bort bänken ett tag o inrikta dig på andra bröst övningar, kanske.

Jorgen
2004-08-22, 18:59
Du skriver svaret själv. ---> Kosten <---.

//Jörgen

slobban
2004-08-22, 19:21
När jag hade fastnat i bänken testade jag att hålla bredare, då ökade jag 12,5 kg på 3vecker typ. Och jag ökar än.

slobban
2004-08-22, 19:23
iof hade de inget me saken å göra kanske... haha
sen tror jag inte att träningsvärk är ett kvitto på muskeltillväxt.

Zakath
2004-08-22, 19:31
Om du inte ökat sen februari gör du uppenbarligen minst något stort fel. En bra början kan ju vara att börja äta ordentligt, du kan inte få mer massa om du inte ligger på ett energiöverskott (i princip).

scudmissile
2004-08-22, 19:54
Ät Mer Mat Jag Har SÄtt Bilder PÅ Dig Och Du Ska Äta Som Fan Nu Vettu Du Ska Äta Hela Huset SÅ Det Inte Blir Kvar NÅtt Till Dom Andra FÖrstÅr Du

Krub
2004-08-22, 20:02
Ät Mer Mat Jag Har SÄtt Bilder PÅ Dig Och Du Ska Äta Som Fan Nu Vettu Du Ska Äta Hela Huset SÅ Det Inte Blir Kvar NÅtt Till Dom Andra FÖrstÅr Du

Det har alltid varit mitt motto i skolans matsal :eating::whipped:

Numero1
2004-08-23, 14:23
...och glöm inte att vila ordentligt mellan passen så att du är pigg i musklerna och kan ta i ordentligt!

kalle_banan
2004-08-23, 16:11
mat, det var något nytt, jag ska prova äta bröd sen... är det mat? det verkar som att det är det där "mat" som felar tror jag.... jag har aldrig ätit så det kanske är felet? det verkar kul att prova äta kött och potatis med brun sås. låter det bra? hoppas jag växer nu när jag börjar med eran speciella träningsteknik, mat som ni kallar den.
:eating:
(o ingen bänkpress hädanefter)

Jorgen
2004-08-23, 16:22
Kul när folk visar uppskattning. :smash:

//Jörgen

Jompi
2004-08-23, 16:31
Kul när folk visar uppskattning. :smash:

//Jörgen


Jaaa ät:D

OCh visa lite viktkåthet ibland också, ge dig fan på att du ska köra 1 reps till, ge dig fan på att du ska kunna höja vikten.:whipped:
Tillåter du kroppen vara kvar på ett ställe komemr den väl inte högre:P

kalle_banan
2004-08-23, 16:51
Kul när folk visar uppskattning. :smash:

//Jörgen
asså, jag menar inte o göra dig arg eller nått, om du nu blev det, jag ville bara skojja lite, inget personligt mot någon alls. :em:

Jorgen
2004-08-23, 16:55
Du glömde isåfall minst en --> :D <-- i din post. ;)
Och jo, jag blev arg.

//Jörgen :cheers:

kalle_banan
2004-08-31, 17:53
jag vill bara meddela att eran metod funkade bra :D
jag har ökat i följande på en vecka eller två: hantelrodd 6X40, tricepspress med Z-stång 20X7 el 8, hantelpress, 22.5X9 (veckan innan gjorde jag 20X8), stående och liggande flyes i CC, 8X40 stående, 7X30 liggande, och sist men inte minst BICEPS :D 9X25 med en tricepsstång (patriarch_K kallade den hammeroks, döpt efter mig f.ö :smokin: )
så tack tack! så smart är jag :D att jag bara behövde äta mer..... men bra var la det.
:kickass:

chidde
2004-09-01, 08:18
jag vill bara meddela att eran metod funkade bra :D
jag har ökat i följande på en vecka eller två: hantelrodd 6X40, tricepspress med Z-stång 20X7 el 8, hantelpress, 22.5X9 (veckan innan gjorde jag 20X8), stående och liggande flyes i CC, 8X40 stående, 7X30 liggande, och sist men inte minst BICEPS :D 9X25 med en tricepsstång (patriarch_K kallade den hammeroks, döpt efter mig f.ö :smokin: )
så tack tack! så smart är jag :D att jag bara behövde äta mer..... men bra var la det.
:kickass:


var det inte bänkpress du ville öka i? (eller var det bara ett exempel?)

kalle_banan
2004-09-01, 16:11
jag ska skita i bänken nu, jag kan få muskler ändå.

Jompi
2004-09-01, 16:44
jag ska skita i bänken nu, jag kan få muskler ändå.

Varför skita i bänken när det är en bra basövningar som lägger på dig massa?

kalle_banan
2004-09-02, 15:51
Varför skita i bänken när det är en bra basövningar som lägger på dig massa?
för att bänken har bara gått skit för mig det senaste, i flera månader faktiskt ;)
så du kanske kan förstå min smärta och rädsla inför att köra bänkpress, o kära bröstkungsövning
:D

chidde
2004-09-02, 21:28
din träning kretsar väl inte kring vad du tar i bänken?
(för det verkar så)
isåfall é det samma sak som om solen hade kretsat kring jorden

kör hårt! :whipped: