handdator

Visa fullständig version : VP2 Whey Protein Isolate


GipseT
2001-12-18, 10:04
Ja jag vet att ni har haft diskutionen förut....

men är det någon av er som lästigenom forskningsraporten på http://www.*******.se/cribb/vp2_max-ot_forskning/vp2_max_vetenskaplig_studie1.htm

för resultatet är ju på gränsen till förvånande.... :eek:

eiselt
2001-12-18, 11:49
Jo, det ser bra ut... men mer än dubbelt så bra som Deca-Durabolin? :D

/ Henrik

GipseT
2001-12-18, 12:02
jo jag såg diagramet jag med.. om man tittar nogare ser man att de är inte fiflat eller felaktigt.. men dom har använt olika skalor bla
inte bra gjort... fy ast!

:mad:

[ 18 December 2001: Inlägget har ändrats av: GipseT ]

Petrus
2001-12-18, 12:13
FÖRSVAR: http://www.*******.se/cribb/vp2_max-ot_forskning/Graph_3_kopia_kopia.JPG
Kollar ni noga ser ni att personerna har tagit VP2 i 84 dagar (nästan 3 månader) och de med deca har enbart använt det i 28 dagar (mindre än 1 månad)...
AST har funnits på marknaden i över 15 år och hållt ett bra rykte hela tiden... Tänk på det!
Mvh Petrus

muskelbyggarn
2001-12-18, 13:18
>Gipset

Har du läst texten ordentligt ?

"Som datan visar: det kanske tar längre att nå de dramatiska muskelmasseökningarna med VP2 och Max-OT (84 dagar) mot de förändringar som man såg vid steroidanvändning (28 dagar). Dock är resultaten med VP2 säkert bättre på lång sikt, och de kommer definitivt att sitta kvar längre! "


Där har du din skaländring. Inget fiffel.

Sedan må man tycka vad man vill om att jämföra med steroidtester, men se resultaten på studien.

Det finns alltid saker att anmärka på i studier, det finns det i alla studier.


Vänligen
Tobbe

GipseT
2001-12-18, 15:06
mm jo jag läste det... tycker ast är bra. men dom skrev inte ut dagantalet i texten...

och jag som hela tiden trott att jag levt i den prefektaste av världar ;)

muskelbyggarn
2001-12-18, 15:11
>GipseT
Är det jag som är dum och inte fattar vad du menar ?
:D

Dagantalet står klart och tydligt i texten.

Vänligen
Tobbe

Freestyle
2001-12-18, 15:11
jag tycker personligne ast skulle ta bort den jämföreslens me steroider för den säger igentligen ingenting..

tänk så här.
dom jämför med deca durabol vilket e en sterodi som kickar igång efter drygt 4 veckor 28 dagar. Alltså har den inte hunnit få nån bra effekt än.

sen kan man se de så me. Protein i sig är livsnödvändigt, även om du använder deca durabol utan att få i dig rätt mängd protein så ökar du nada.

däremot så ökar du utan deca durabolin eller hur.

nui förstår vad jag menar.. den e värdelös...

samma med exemepvis ekdysten som påstår att deras tabletter är bättre än ryssar...inte fan ökade jag en 10-15 kilo på min retibol i alla fall.....men men finns säkert nån liten nyfödd kyckling som gjorde bra ökningar :)

muskelbyggarn
2001-12-18, 15:29
>Freestyle

Tilläggas skall dessa studier som gjorts på DecaDurabolin och annat tjaffs. Hur är de utförda ? Har de verkligen genomförts på ett sätt som till fullo utnyttjar de anabola egenskaperna ? i vilka doser har de använts m.m

Troligen är dessa studier inte genomförda för att på ett optimalt sätt få ut effekten av preparaten. Nu har jag inte läst dem, men jag antar att det är så.
Därför finns bara dessa studier att jämföra med, tyvärr.

Kan hålla med dig att det är lite osmakligt dock...

Mvh
Tobbe

GipseT
2001-12-18, 15:51
ahh jag får nog ge mig nu =)

så kan de gå om man skummar igenom texten...
:rolleyes:

men de var inte de där jag syftade på när jag började tråden utan vilka mass och styrkeökningar som gjordes...

slutsats... de är väldigt viktigt vadför protein man äter och när man äter proteinet....

Peter
2001-12-18, 16:47
Ska bli intressant att se om studien blir publicerad i "The Journal Of Applied Physiology" blir den det kan man börja dra större slutsatser.

Än så länge nöjer jag mig med att konstatera att det inte direkt är standard att släppa alla siffror och detaljer och skriva reklamartiklar om sin forskning innan den är publicerad.

Peter

Bamse
2001-12-18, 17:42
Vad står AST för? På tal om ingenting alltså.

eiselt
2001-12-18, 18:02
AST står för "All Studpids Society", nää har ingen aning. Appropå jämförselserna så är det ju ganska oschyst mot konsumenterna att göra staplar som inte baserar sig på samma tidsperiod. Om de hade testat Vp2 i ett år så hade man varit tvungen att scrolla skärmen för att se dess slut.

/ Henrik

Petrus
2001-12-19, 14:14
Ursprungligen skickat av Eiselt:
<STRONG>AST står för "All Studpids Society", nää har ingen aning. Appropå jämförselserna så är det ju ganska oschyst mot konsumenterna att göra staplar som inte baserar sig på samma tidsperiod. Om de hade testat Vp2 i ett år så hade man varit tvungen att scrolla skärmen för att se dess slut.

/ Henrik</STRONG>
Och istället för att scrolla så fick man blädra vidare på en 5-6 sidor...

;)
Mvh

Stålkrull
2001-12-20, 10:10
Inget ont om AST, för jag gillar den omfattande information som de lägger ut gratis (givetvis betalar kunderna genom högre inköpspris, såsom vid all reklam). Deras produkter har jag också stort förtroende för, liksom för en del andra kosttillskottstillverkares produkter. Men är det inte att inkompetensförklara hela världseliten i BB och styrkeidrotter som ej använder VP2. Skulle alla världsrekord kunna höjas om man bara använde VP2. :D :D :D Och har de, ex. Jeff Willet och Skip La Cour, som använder VP2 fått sin framgång bara på användandet av ”rätt” protein? ROFLOL

Läs allt (och då menar jag inte bara AST), som ni kommer över, men ifrågasätt också alltid vad som står. Bilda er en egen uppfattning om trovärdigheten. Tro inte blint på gurus, lärare, PT och andra ”sig veta människor”. Skaffa er egen kunskap och använd den. Det tar tid men det är det som ger resultat i det långa loppet.

Jag uppskattar detta forum och alla som skriver och diskuterar här. Det ger en nyanserad bild av vad vi sysslar med och bidrar till vår klokskap.

//Stålkrull

mangs
2001-12-21, 10:16
helt rätt Stålkrull. Du får en femma för den kommentaren av mig.
God Jul.
mangs

GipseT
2001-12-21, 12:40
jag har spenderat många timmar med att läsa böker och sidor på nätet om proteinpullver och träningsmetoder m.m

startade denna tråden för att visa på det jag tror. att vad du äter för protein (hur de är sammansat av aminosyerer och dyl) är viktigt om du tränar på toppnivå för att få maximal tillväxt. lika så när du äter det.

man vet inte vad dom gämmförde med för tillskott så det fins säkert flera på marknaden som är bra. och ingen annan här har väll sagt annat... att det går väldigt bra för jeff och skip som är de två bästa "steroid fria" BB kanske inte är nogon slump heller då båda tävlar för AST (skip tävlade förut för Twinlabb men bytte tillbaka till AST efter en lite m indre lyckad period) därmed inte sagt att VP2 är något miralkel medel. de tror jag inte men något jag tror på efter jag läst deras forsknings rapport (och detta är ingen skit rapport heller den ser mycket bra genomförd ut) är att det är viktigt VAD man äter för protein och NÄR man tar det.

(sedan är ju oxå som alla vet ANLAG viktaga)

:cool:

Baha
2001-12-21, 13:50
Hur vet ni tex att skip o jeff är rena?

Finns ju många många BB som säger samma sak är testade etec, men ändå Kanske inte är rena?

jag tror att skillnaden mellan att äta VP2 och ett annat kvalitets vassle protein är 0.00001%i bästa fall, tror inte skillnaden ens är märkbar

mane
2001-12-21, 16:29
jag var på ast:s "frågor och svar" för några månader sen då var det en fråga " finns det nån annan kosttillskott som e lika bra som AST:s?"(kommer inte ihåg precis frågan)
men han svarade i alla fall att "det inte fanns nån bättre, och att man ska bara lita på AST:s.

jag tycker att visst kan man göra reklam men det låter som att man inte kan gå upp i vikt utan ASTs produkter :)

Petrus
2001-12-24, 16:29
Läs allt (och då menar jag inte bara AST), som ni kommer över, men ifrågasätt också alltid vad som står. Bilda er en egen uppfattning om trovärdigheten. Tro inte blint på gurus, lärare, PT och andra ”sig veta människor”. Skaffa er egen kunskap och använd den. Det tar tid men det är det som ger resultat i det långa loppet.

Bra skrivet... Jag kan itne räkna alla timmar/dagar/veckor jag har ägnat åt att läsa närinslära,träning,tillskott etc...
Tycker att AST föregårmed ett bra exempel somlägger ut så mycket info på sina sidor... det ger i alla fall konsumnenterna tillfälle att läsa företagets egen information och inte bara lyssna på konkurrerande företags smutskastningar på varandra som har blivit alltför vanliga.
KEEP IT SIMLE!

Bamse
2002-03-14, 15:04
Frågar igen: Någon som vet vad AST står för? Eiselt behöver inte upprepa samma svar som ovan *ler*

JJ
2002-03-14, 18:09
Nu har jag varit snäll och mailat AST din fråga Bamse. Så här svara de:
Hejsan!

Från början hette det Advanced Supplements Techniques (AST).
Det var för mer än 15 år sedan. Sedan bytte det namn till AST Research
och senast AST Sports Science.

Vänligen
AST Sports Science

Bamse
2002-03-14, 18:42
OK, tack jj :)

Var mailar man om man vill veta vad jj betyder? :D

JJ
2002-03-14, 19:09
Det är mina initialer. Fantasifullt va?

MetaMan
2002-03-16, 19:50
Ångående om Jeff Willet och Skip La Cour är rena så är svaret nej. Läser du på ******* hemsida säger de själva i frågor och svar och i Jeff Willets träningsjournal att de använder sig av prohormoner. Men de hävdar också att prohormoner är lagligt(i USA) och steroider är det inte. Därför kan de räknas som "rena" efersom de egentligen inte använder något otillåtet.

Fairing
2006-12-22, 13:48
[QUOTE=
Läs allt (och då menar jag inte bara AST), som ni kommer över, men ifrågasätt också alltid vad som står. Bilda er en egen uppfattning om trovärdigheten. Tro inte blint på gurus, lärare, PT och andra ”sig veta människor”. Skaffa er egen kunskap och använd den. Det tar tid men det är det som ger resultat i det långa loppet.

Jag uppskattar detta forum och alla som skriver och diskuterar här. Det ger en nyanserad bild av vad vi sysslar med och bidrar till vår klokskap.

//Stålkrull[/QUOTE]

Kloka ord:thumbup: