handdator

Visa fullständig version : Eiselt Protec


honken.19
2002-01-13, 18:32
Jag funderar på att köpa en burk protec!
Är det bättre att köpa en burk protec än tex. en gainer?
Någon som äter det och kan svara på om det är ättbart det ska gå och få ner utan problem. vilken smak ska man välja?

/Håkan

ToXY
2002-01-13, 18:36
Helt promblemfritt è det!!! Min 2:a "burk" è jag inne på nu.. fast denna skummar lite.. men det è shit the same.. för jag tycker den è dunder god!!! Jordgubbsmak har jag! :D

/MVH Martin

WINDSURFER
2002-01-13, 18:46
Om du är ute efter ett Protein
som har exakt samma innehåll som minimjölk
förutom att det skummar mycket,är svårblandat och som man måste ha sked för att äta när det stått en stund, skall du defenitivt välja Protec.
Lycka till!!!!!!!!!!!!!

ToXY
2002-01-13, 18:51
windsurfer>>>Sked??? :D è du go eller??? Min è hur lätt blandad som helst!!! :D

db
2002-01-13, 20:47
Men blandar väll med mixer, blir alltid godast. Protec jordgubb är kanon.

/David

[ 13 Januari 2002: Inlägget har ändrats av: db ]

Fultjack
2002-01-13, 21:14
Jag har köpt min första burk protec nu .. å den var supergod om man jämför med stars whey pro :pp .. den är lättblandad tycker då jag .. men det är lite konstig konsistens .. typ små saker i den .. men annars är den bra

AnderssoN
2002-01-13, 22:06
Har använt Protec sedan mars -01, och det har fungerat bra. Dock behöver man nästan alltid blanda i lite extra minimjölk då protecen kan vara en aning tjock att dricka. Mixar man blir det helt OK.

Men jag förstår inte varför du måste välja bort gainern om du ska köpa Protec? Protec är bra som mellanmål, men kanske inte det bästa direkt efter träning. Kör med en kolhydrat/protein-shake då.

Loco 1
2002-01-13, 22:16
Protec är ju så in i helvete gott, kör med choklad, jävligt god

honken.19
2002-01-14, 21:05
tack för svaren allihopa!

Loco 2 sa att protecken var jävligt äcklig så jag köpte 2st portions förpackningar för att smaka en choklad och en vanilj, jordgubb är jag less på efter gainern...men hur är Locos smak?? Inte du Erik, Pj

Jag har druckit chokladen idag tyckte den var helt okej lite klumpar bara...ska dricka vaniljen imorgon så får jag se vilken det blir.

/Håkan

tn22aj
2002-01-14, 22:15
Förstår inte varför alla klagar på att protecen är så "trögflytande"..? Bara blanda med mer vatten/mjölk tills den är tillräckligt utspädd.. ;)

Loco 1
2002-01-14, 22:21
Fan det är ju gott när den inte är så blaskig! :D

Petrus
2002-01-15, 06:39
Upptäckte faktiskt en sak i förgår när jag för första gången blandade min Protec med minimjölk... Fy FAN vad tjock den blir! Jag hällde ut skiten för jag vill inte tugga min shaker... :D :mad:
Det blir vatten framöver...
Mvh

honken.19
2002-01-15, 21:59
idag smakade jag protec vanilj och fy fan den va inte god...tar tillbaka det jag sa om Lococs smaksinne....men chokladen var helt okej.....

men ja vet inte om jag ska köpa protec eller fortsätta med eislets gainer jag dricker bara direkt efter träning....vad tror ni som är lite erfarna är bäst?????

Loco 1
2002-01-15, 22:06
Protein pulver (protec) är alltid bra att ha för att ta t.ex på kvällen och till frukost även fast vassle protein är att föredra på morgonen. Men jag brukar blanda en halv dl protec med ca en dl max gainer i en shaker + en massa mjölk efter träning, för att öka proteinmängden lite. Skulle hellre haft vassle protein efter träning men man har ju inte hur mycke pengar som helst. för mig går proteinpulver klart framför en gainer, du kan ju själv göra en gainer genom att blanda lite olika kolhydratkällor + proteinpulver, vilket kan bli billigare.

AnderssoN
2002-01-15, 22:18
Vill man inte hälla i sig Protec så kan man ju testa Eiselts Hi-Whey. Det är lite bättre att ta direkt efter träning (vassle som tas upp snabbt av kroppen) och blandar sig VÄLDIGT lätt i minimjölk.

Det är dyrare än Protec, men å andra sidan kanske man bara tar det efter träning som sagt.

honken.19
2002-01-15, 22:53
jaja det får väl kanske bli protec då ska snacka med en kille om vi ska beställa......Loco 1 vilken smak ska jag välja jag smakade som sagt vanilj idag och den var inte god......men chokladen kändes okej.....eller man kan ju köpa några engångs förpackningar och smaka...

/Håkan

Loco 1
2002-01-16, 10:05
Svårt att säga eftersom jag tycker alla smaker är goda, jag har visserligen bara smakat vanilj och choklad och båda tycker jag är kanon, men jordgubb ska visst vara god också

mange_
2002-01-16, 12:06
varför är det så med protecen att om man låter den stå i 1 minut ungefär så blir det mer "grötig" konsistens. sveper man den däremot direkt är det som att dricka mjök!!???

quad
2002-01-16, 17:55
Heja Tessan!

Bästa inlägget på den ständigt onödiga återkommande frågan.

Kanske Eiselt skulle tilläga på etiketten: Önskas en tunnare konsistens tillsätt då mer vätska. :mad:

quad
2002-01-16, 17:57
Varför inte göra sin egna Gainer?
Vill minnas att jag läste i Ironman om någon som rekommederade detta istället för att köpa gainers.
Protec med ett lass bananer kanske?

Loco 1
2002-01-16, 18:31
Fattar inte hur alla kan ha problem med konsistensen, det är ju isåfall bara att blanda i mer mjölk/vatten så blir den inte grötig alls! jag tycker den är god grötig :D

jebu
2002-01-16, 21:51
ibland på kvällarna så blir man juh sugen på nått gott till tv:n då brukar jag göra en riktigt tjock protec vanilj med mjölk som substitut för milkshake ;) mums

tn22aj
2002-01-22, 20:24
Dum som jag är köpte jag 1,5 kg protec VANILJ idag. (Var i akut behov av proteinpulver och den smaken var den enda hälsokostbutiken hade kvar)
Dundermisstag! Inte för att den direkt smakar äckligt, men doften.. :p *urk*
Kalla mig mesig men jag fixar inte att få i mig saker som luktar illa. Det spelar ingen roll om det skulle smaka tårta, det går bara inte.
Så nu blir det till att beställa en ny burk choklad. Och det kvickt.. :D

Hur funkar det förresten att blanda olika protecsmaker? Vill ju inte ha köpt vaniljen i onödan, så jag tänkte köra 50-50 vanilj-choklad i fortsättningen.

dared
2002-01-22, 20:38
ha doftljus runt om kring du dricker d=)

har du testad och hålla för näsan=P?

Joachim B
2002-01-22, 20:39
Tessan... Hmm, jag som tycker vanilj är godast. Helst i vatten eller minimjölk där den får stå ett tag i kylskåpet. Men att blanda olika smaker eller sorter går utmärkt. Med olika sorter kan det t.o.m. ge fördelar (bättre aminosyre profil). Om du inte är rädd för lite socker kan du ju testa lite oboy till den. Oboy funkar nästan till allt. :D

muskelbyggarn
2002-01-22, 21:43
>Tessan

Det är lugnt :D alla tjejer verkar ha en antigen mot proteinpulver :D spelar ingen roll vad jag bjuder min sambo på, det blir samma betyg hela tiden ;)

Blanda protec går aldeles utmärkt. Prova dig fram hur du vill ha blandningen !


Vänligen
Tobias