handdator

Visa fullständig version : Dra upp sig i stång


mr_ping
2002-06-27, 09:10
Jag har påbörjat ett försök att klara dra upp mig med endast en arm i en stång, vad det nu heter... chins kanske ?

Jag tränar med en maskin där du har fötterna på en platta med en viss hjälpvikt, och tränar med en arm i taget...

Någon som vet någon som klarat detta ? Utan att hoppa upp dvs.

Munter
2002-06-27, 09:30
Jepp, finns en del vältränade som klarar enarmschins. Det var uppe i en tråd för någon månad sedan. Jag har sett en del klättrare och gymnaster gör så utan problem, det är klart imponerande...men f-n så svårt för någon med lite kött på kroppen.

Matte
2002-06-27, 09:37
Jag klarade det för 10-15 år sedan.
Lite tips på vägen till 1 arms chins: http://pub26.ezboard.com/foldschoolstrengthtraining70757frm3.showMessage?to picID=138.topic
MVH/Matte

z_bumbi
2002-06-27, 11:15
Matte: Nu blir jag besviken ! http://www.testosterone.net/html/body_100back.html
:)

Pudzianovski
2002-06-27, 13:11
klarar några stycken.

mr_ping
2002-06-27, 14:16
Pudz: Några stycken ??? Vad väger du och vad tränar du på om du kör ryggövningen där du drar stången bakom eller framför nacken - vilket borde vara ganska lik övning ?

mr_ping
2002-06-27, 14:18
... vi snackar alltså att andra armen ska vara bakom ryggen, inget fusk och inga halva vägen osv.

Pudzianovski
2002-06-27, 15:13
vi hade en tråd om detta ämne tidigare.

läs där om du undrar. tror det står lite där.

sök på enarms chins eler liknande

zane
2002-06-27, 16:20
ville bara säga att jag gjort 8st enarmschins

mr_ping
2002-06-27, 20:31
Jo just det...
Har nån amputerat din nederdel av kroppen eller ?

Hur ska man tro på något här...

ekim
2002-06-27, 20:42
8st är väl ingen orimlig siffra??

Munter
2002-06-27, 21:10
Inte orimligt, men få klarar det törs jag lova. Supinerade chins du snackar om, zane ?

mr_ping
2002-06-27, 23:02
Skulle vara roligt att se en confirm på allt folk säger här.....

Jag vet vad jag ska göra, jag ska fan spela in filmer om jag gör något ingen tror på! Perfekt...

Jag får väl dra till med en då... för 3 år sedan kunde jag göra chins med ett finger per hand, 10 st. Nu klarar jag nog 5-6st, eftersom jag ökat några kilo...

z_bumbi
2002-06-28, 11:14
Ursprungligen skickat av Daniel Lilienberg:
<STRONG>Jag får väl dra till med en då... för 3 år sedan kunde jag göra chins med ett finger per hand, 10 st. Nu klarar jag nog 5-6st, eftersom jag ökat några kilo...</STRONG>

Är du, eller har du varit, klättrare ? De brukar nämligen syssla med sånt.

mr_ping
2002-06-28, 12:11
Nix... men jag är datanörd, vet inte om det kan ha med det att göra.

Har förresten beställt 2 sånna där Grippers från nätet.... Trainer och No2. Får la c vad dom säger :)

iconoclast
2002-06-29, 12:09
Läste i ett gammalt Fighter-nummer om nå'n brottarlegend som körde 8 enarmschins på en kroppsvikt av 110kg eller liknande... inte illa

Danne..........
2002-06-29, 17:01
välldigt konstigt! jag läste någonstans att det var 1 på 100 000 tränande som klarade 1st enarms chins och dom få som klarar det i sverige finns tydligen på detta forumet allihopa!!
8st måste väl vara typ värdsrekord.

z_bumbi
2002-06-29, 17:19
Danne..........: Ja där ser du kvaliten på forumet, finns antagligen några fler än 1 på 1*10^5 som klarar det om de verkligen tränar för det.

mr_ping
2002-06-29, 17:40
Tycker det är tråkigt att folk ska hålla på o snacka skit här... kan man inte vara ärlig så man VET vart man själv står ?

8st enarmchins utan fusk klarar säkert inte ens om du amputerar bort hela underdelen av kroppen!

Kan ni inte svara seriöst istället ?


Jag har iaf börjat att köra enarmschins nu i en sån där hjälpmaskin med vikter... kör på totalt 35kg hjälp tror jag det var och gör 5st med vänster och 8st med höger.

mr_ping
2002-06-29, 18:10
Pudzianovski: Förresten... är det du på bilderna ? Ser ju inte ut varken som 81kg i vikt eller 170 i bänk...........garanterat inte ens i närheten av enarmschins....

JJ
2002-06-29, 18:20
Varför skulle han ljuga? Han har knappast suttit här och skrytit över sina bedrifter, eller hur? Skärp dig.

Frazze
2002-06-29, 18:25
Man kan alltså se på folk hur många chins de gör? Läckert.

-=RebeL=-
2002-06-29, 18:29
Nog tycker då jag att det ser helt möjligt ut att han skulle kunna väga 81kg på bilden. Jag tror då på han tills motsatsen är bevisad :D

mr_ping
2002-06-29, 18:33
Det här är inte sant....

Frazze
2002-06-29, 18:52
Förstår inte misstron mot allt alla säger. Här vekar det som om den som är bättre än en själv måste ljuga. Herregud, skärp er. Och om någon nu ljuger, låt dem göra det då, det finns inget behov av några påhopp!

Varför skulle det vara så omöjligt att göra 8 enarmschins?
Vi har en kille på gymmet (taek wondo eller hur det stavas utövare och instruktör)som lätt, och då menar jag lätt, gör åtta chins. Och han ser rätt robust ut.

Vidare tycker jag att det är rätt läckert att vissa människor kan se på en annan människa och därigenom avgöra ens fysiska kapacitet. Även om det kan ge en riktlinje.

Loco 2
2002-06-29, 19:00
Menar du 8 enarmschins lr?
Brorsans gamla taek won do tränare gör så många chins så ni skulle int tro mig om jag berättade.... Han skulle nog klara ett par st med en arm iaf :eek:

[ 29 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: Loco 2 ]

Munter
2002-06-29, 19:06
Klarar man 20 med två händer borde man helt logiskt klara 10 med en arm :confused:

Bäst o skriva till att det ett skämt innan man blir påhoppad.

[ 29 Juni 2002: Inlägget har ändrats av: munter ]

-=RebeL=-
2002-06-29, 19:08
[QUOTE]Ursprungligen skickat av munter:
[QB]Klarar man 20 med två händer borde man helt logiskt klara 10 med en arm :confused:

hehe.. Om det änndå skulle vara så bra ;)

Baha
2002-06-29, 20:06
inte misstror jag ngn

men det är inte vanligt att folk larar en riktig enarmschins, frukstansvärt ovanligt..dom flesta klarar aldrig en sån trots att dom tränat flera år för det vad jag har förstått

var en kul artikel om såna i en gammal musclemag, hur man skulle träna för att klara en och så

mr_ping
2002-06-30, 05:18
Det är väl fullständigt menlöst att skriva massa essar o ljuga här eller ?

Förstår inte meningen......
Är det någon som vet ett seriöst ställe där man kan diskutera sånna här frågor utan att få massa svar som "jag tar 300 i bänkpress och väger 40kg och gör 400 enarmschins, föddes med 50cm överarm osv."

Börjar bli trött på det...
Och JA man ser nog om en person skulle klara att göra enarmschins eller inte... på ett ungefär iaf

z_bumbi
2002-06-30, 13:07
Ursprungligen skickat av Frazze:
<STRONG>Vidare tycker jag att det är rätt läckert att vissa människor kan se på en annan människa och därigenom avgöra ens fysiska kapacitet.</STRONG>

"The time: 1982
The place: A ratty gym in the Soviet Union
The lesson: Never gamble with a Russian woman.

Our jaws almost hit the floor when the petite girl walked into the gym and challenged everyone there, including myself, to a chin-up contest. Not only was our very masculinity at stake, but she also bet us each ten American dollars that she could do more supinated chins than we could do pronated."...

"Out of the men, I did the most—23 super-strict, narrow pronated chins. However, I soon parted with ten bucks and a little of my self-esteem as this woman grabbed the bar and performed 60 perfect reps. The worst part was that she didn't even reach muscular failure. Apparently, she just became bored at 60 reps and dropped from the bar."

by Charles Poliquin

Klarar inte Poliquin att bedöma det så blir det nog svårt för oss andra att göra en bra bedöming. :)

mr_ping
2002-06-30, 13:26
Jaja, 60 reps. med en ett ryskt steroid monster fårn ryssland... Vadådå ?

Här var det flera st som påstod sig klara enarmschins... är det nån som bor i GBG ?

robertk
2002-06-30, 13:50
Daniel Lilienberg: Nu ska jag upplysa dig om ett litet faktum som tydligen råkar ha gått dig förbi. Bara för att du inte klarar av saker och ting (som enarmschins) så innebär inte det att andra omöjligen klarar av det!

Om du vägrar tro på folk som skriver i detta forum så kan du vänligen avlägsna dig härifrån då ditt beteende är mycket förolämpande!

/r

Forest
2002-06-30, 14:23
Hejsan Daniel,

Vi hade en seriös diskussion om enarmschins för ett tag sedan. Läs den tråden. Jag tror på Pudzianovski.

Hoppas du stannar kvar här länge, man lär sig med tiden vilka skribenter som är seriösa och trovärdiga.

Zane - 8 reps. Vem vet? Jag skulle gärna vilja se det. Förmodligen är han bland de 2-3 bästa i Norden om det stämmer. Det kan det väl göra?

När jag var liten så kunde jag hänga statiskt i det översta läget. Idag kan jag hänga i en arm :D

Lycka till med träningen, klarar du det så är du en av väldigt få, det är helt klart!

mr_ping
2002-06-30, 17:52
Japp...... vi får väl c om ett halvår om man kommit närmre målet iaf.

Steget närmast att klara en enarmschin måste vara att klara att hänga kvar, eller hur ?

z_bumbi
2002-06-30, 18:04
Daniel Lilienberg: Första steget är att klara vanliga chins, sen att gradvis belasta ena sidan mera i slutet på chinsen för att till slut gå över till en arm.

mr_ping
2002-06-30, 19:06
Jag gör det i en såndär maskin där du har vikter under fötterna som trycker upp dig...

Men det kanske är bättre att göra det så med armen istället ?

Jag klarade att hålla kvar mig för 4 år sen när jag vägde lite mindre men var lika stark i biceps som jag är idag typ... det måste ju vara det närmaste ?

Langster
2002-07-01, 21:21
De som kan göra enarmschins ljuger och de som får blåmärken av träning tar steroider... Herr Lilienberg har lätt att dra slutsatser om människor han ej träffat.

mr_ping
2002-07-01, 21:26
Hahahah jag skojja ju bara...

Baha
2002-07-01, 23:10
Enligt Musclemag artikeln skulle man gå tillväga såhär för att klara av såna

steg1 kör med ena handen runt handleden, ungefär som han kör i rocky2

steg2 flytta ned ena handen till biceps och kör så

steg3 flytta ned ena handen till axeln och kör så

steg 4 håll i med ena handen och ha ett litet snöre i stången som hjälp att dra upp och föär balans

steg 5 kör riktiga!


detr tror jag är det bästa att försöka klara såna, hjälper väl att vara stark i chins med, typ maxstark så man klarar några reps med MYCKET Vikt..man har nog inte så stor nytta av att kunna blåsa av 70 chins med kroppsvikten så att säga ifall man vill köra enarmschins

Forest
2002-07-02, 08:39
Uj vad tungt detta måste vara.

Jag klarar i dagsläget 11 chins.
Med 10 kg i viktbältet är 4-5 max.

Jag vill bara inte tänka på 90 kg i viktbältet :D

Baha
2002-07-02, 10:43
kan ju vara tufft att försöka klara såna iaf, man kan ju ha lätt för dom

helt klart en prestation är det, spec. om man väger en del