handdator

Visa fullständig version : Tjenare


haffy
2004-08-20, 14:57
Jag e ny här och väldigt intresserad av att börja träna igen. Men denna gången så ska jag inte bygga upp kroppen, för den e för stor som den är (tycker jag).
Så jag vill börja träna så jag får mer slim kropp, problemet är att jag kan ej springa eller gå(pga skador från lumpen). Så gym är det som gäller för mig.
Jag har fått något som kallas compartment i mina ben, vilket gör att när mina muskler sväller/arbetar i underbenen så får dom inget syre. Men det går nog över när jag dör eller nått.
Iaf jag vill bygga upp mina armar och bröst men resten av kroppen ska det enbart brännas fett på och rumpan ska ner i storlek.
Jag är:
185cm lång
väger: 110kg

Jag är en föredetta hockeyspelare vilket mycket väl syns på kroppen, stora ben och stor rumpa osv.
Det vill jag ha bort. :bpump:

Jag skulle vilja ha hjälp med att fixa ett program som ger resultat denna gången... Är det mycke reps och cykling som gäller?

Hjälp mig snälla! :em:

Köttbullen
2004-08-20, 15:03
Försök tappa vikt , de gör du inte lättast av gå på gym.

Ut o ta promenader , små jobba , cykla , simma...
Läs hur man deffar.

:thumbup:

Numero1
2004-08-20, 15:07
Det låter som om du har ett specifikt problem. Vad säger sjukgymnasten? Får du ersättning från staten för denna skada?
Det var den största anledningen till att jag skaffade frisedel....många olyckor i lumpen!

Hög reppare och komplexa övningar som aktiverar många muskler samtidigt.
Som gammal hockeylirare är du nog bra på frivändningar...

Kondis för fettet och styrka för överkroppen...

Johan1986
2004-08-20, 15:33
Jag har fått något som kallas compartment i mina ben, vilket gör att när mina muskler sväller/arbetar i underbenen så får dom inget syre. Men det går nog över när jag dör eller nått.

Har en kille i mitt lag (Amerikansk fotboll) som blev opererad för detta. Tog ca 3-4mån efter operation innan han var klar med rehab m.m

haffy
2004-08-20, 15:35
Det låter som om du har ett specifikt problem. Vad säger sjukgymnasten? Får du ersättning från staten för denna skada?
Det var den största anledningen till att jag skaffade frisedel....många olyckor i lumpen!

Hög reppare och komplexa övningar som aktiverar många muskler samtidigt.
Som gammal hockeylirare är du nog bra på frivändningar...

Kondis för fettet och styrka för överkroppen...

Jag har inte fått ett rött öre för skadan. Jag har inte ens fått hjälp för att fixa/operera den.
frivändningar vad är det?

haffy
2004-08-20, 15:36
Försök tappa vikt , de gör du inte lättast av gå på gym.

Ut o ta promenader , små jobba , cykla , simma...
Läs hur man deffar.

:thumbup:

Jag håller på mycke med bmx cykling så kondisen har jag men det vägrar försvinna fett. När jag låg i lumpen så försvann det mycke. Men det var då jag var ute och marcherade 2mil om dagen, altså innan skadan.

haffy
2004-08-20, 15:38
Ut och promenera går inte. Jag måste ta pauser efter bara en halvkilometer till en kilometer. Då gör det bra ont i benen.. :insane: