handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag dela upp kroppen?


LisaOoo
2004-08-19, 20:21
Ska börja köra igång styrketräningen efter ett litet sommaruppehåll, eftersom gymmet fick en vattenläcka och var stängt ett par veckor.

Kommer träna styrketräning måndag och onsdag som det ser ut nu. Har volleybollträning och löpning övriga dagar. Min fråga är nu bara, hur ska jag dela upp passen? Är det bra att köra över-/underkropp eller finns det något "bättre" sätt att köra? Är inte direkt nybörjare, har "hobbytränat" i två år, men tänkte nu börja köra lite seriösare och försöka bygga lite. Nått tips eller har det ingen direkt betydelse?

King Grub
2004-08-19, 20:32
Jag skulle nog kört push/pull med bröst,axlar,triceps och mage första dagen och ben, vader, rygg och biceps andra.

Fugitive
2004-08-19, 20:48
Jag skulle nog kört push/pull med bröst,axlar,triceps och mage första dagen och ben, vader, rygg och biceps andra.


Det är nog det smartaste upplägget på två dagar! Jag kör det de veckor tiden/orken (osv) blir knapp! :bpump:

nottis
2004-08-20, 13:15
håller med, så hade jag också kört.

Numero1
2004-08-20, 13:56
Hur ser din prioriteringar ut?
behöver du köra något speciellt med tanke på att du tränar andra idrotter?

byggaren
2004-08-20, 20:42
Ska börja köra igång styrketräningen efter ett litet sommaruppehåll, eftersom gymmet fick en vattenläcka och var stängt ett par veckor.

Kommer träna styrketräning måndag och onsdag som det ser ut nu. Har volleybollträning och löpning övriga dagar. Min fråga är nu bara, hur ska jag dela upp passen? Är det bra att köra över-/underkropp eller finns det något "bättre" sätt att köra? Är inte direkt nybörjare, har "hobbytränat" i två år, men tänkte nu börja köra lite seriösare och försöka bygga lite. Nått tips eller har det ingen direkt betydelse?
Kolla in den här länken bra scheman: http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=9555

LisaOoo
2004-08-21, 16:42
Hur ser din prioriteringar ut?
behöver du köra något speciellt med tanke på att du tränar andra idrotter?


Nja, mitt mål just nu är Göteborgsvarvet nästa år, så löpningen har högst prioritering. Axlar och armar vill jag stärka för volleybollens skull. Mage och rygg skulle jag behöva jobba en hel del med också, de har jag inte gjort så mycket med förut. Även försöka få en bra balans i kroppen, så jag orkar med hållningen när jag springer.

Sen är jag lite fåfäng också, vill lägga på mig mer massa bara för att det är snyggt. :D

Kan ju lägga till att gymmet där jag tränar inte har speciellt mycket fria vikter. Hantlar finns det i och för sig ganska gott om, och en kabelmaskin. Resten är olika maskiner av märket HUR, som använder sig av lufttryck.