handdator

Visa fullständig version : Hur lösa detta? Kost + lumpen + gainer


CoRe_85
2004-08-19, 15:24
Tja,

Behöver lite tips angående hur jag ska lösa det här med kost och lumpen.
Har själv idétorka och skulle behöva lite tips.
Ligger nu inne i lumpen sen Juni och behöver hjälp med kosthållningen.
Vi käkar frukost ~ 06:30, lunch ca 10:30- 11:30, och middag 16:30. Till kvällsmål får vi EN! macka, det här har visat sig vara ganska förödande för min kropp, iom jag har gått ner ca 8-9kg sen jag ryckte in. Inte bara fett utan även muskler. Nu är det så att jag har tillgång till eiselt maxgain som jag köpte förut. Problemet är att jag har inte tid att ta maxgain nån annan gång förutom på kvällen/ efter middagen. Och då endast till vatten, vilket smakar piss. Maxgain har väl inte tillräckligt lågt GI för att kunna bli ett bra kvällsmål?

Jag tränar efter middagen runt 19 eller nått, sen brukar jag ta gainer o sen sova. Men finns det något annat sätt att lösa det här, eller blanda i något i gainern för att få ner GI:t. Ska man kanske satsa på att köpa ett minikylskåp o ställa i skåpet o fylla med mjölk?

Alla tips mottages :) /tack

hobbitar
2004-08-19, 15:40
Prova att blanda med havremjölk/sojamjölk. Om jag inte minns fel är det inte lika känsligt för värme.

Får ni bara EN macka till kvällsmat!? När jag låg inne fick vi ta hur mycket som helst.

Men om du verkligen vräker i dig mat under varje mål borde du väl inte gå ner i vikt? Jag gick upp några kilo....

CoRe_85
2004-08-19, 16:05
Prova att blanda med havremjölk/sojamjölk. Om jag inte minns fel är det inte lika känsligt för värme.

Får ni bara EN macka till kvällsmat!? När jag låg inne fick vi ta hur mycket som helst.

Men om du verkligen vräker i dig mat under varje mål borde du väl inte gå ner i vikt? Jag gick upp några kilo....


vi får EN macka, ja det är helt stört, fan går ju runt vrålhunrig.
Iofs kan jag ha gått ner iom vi har kört GSUN nu, dvs full aktivtet hela dagarna. Och sen baskermarchen på det, = deffad räka.

Kanske blir bättre nu när GSUn är slut, ska kolla upp det där med havremjölk/soja mjölk. Tack.

Megatuttarna
2004-08-19, 19:56
Var en man och berätta för asen att om du ska göra lumpen så ska du åtminstone få käka tills du är mätt. Tror nog att det bara är de som jävlas för på andra håll så är de väldigt generösa med maten.

Edde_1
2004-08-19, 20:05
Vet iof inte vad det är för smak på ditt protein. Men prva att blanda det med nån juice. Du kan ju köpa koncentrerad juice eller lättdryck. Den håller ju länge i rumstemp oöppnad. Och det blir ju bara en liter och det klipper du ju på 2 dagar och det håller det blandat. Du kan ju ha det i en flaska i skåpet lr nåt.
Har du tillgång till stavmixer så kan du ju blanda i lite raps olja, så borde väl GI gå ner? :confused:

Torra varor typ havregryn kan du ju ha i skåpet. Köp en liten vattenkokare. Häll på havregrynen- viola havregrynsgröt efter en stund. Du bör ha en burk med lock som det kan stå och gotta sig i. Funkar även för snabbpasta - men det är ju inte så bra - men bättre än inget.

CoRe_85
2004-08-19, 20:41
Var en man och berätta för asen att om du ska göra lumpen så ska du åtminstone få käka tills du är mätt. Tror nog att det bara är de som jävlas för på andra håll så är de väldigt generösa med maten.

asså vi får ju mat, men inte tillräckligt ofta, 3ggr per dag + en macka på kvällen räcker inte.

melancoolio
2004-08-19, 20:47
Själv höll jag vikten i lumpen med hjälp av proteinpulver som var ersättningsmjölk till kalvar! 25 kilo för 300 spänn, smakade skit men innehöll ett jävla tryck! Mycket fett och protein...smakade typ bajs men man kunde käka mycket då det var billigt... :cheers:

platniklas
2004-08-19, 21:29
Bagarn, du får väl baka en bulle med lite prottepulver istället för mjöl.
Asbra.



Vänligen Palt :angel: .

Prankie
2004-08-20, 07:48
Inte tillräcklig med mat? :eek:
Det enda anledning till varför jag inte valde fallskärmsjägare var jag vill inte vara ute i skogen och käka bark. Får jag inte tillräcklig med mat så sitter jag hellre i finkan ett par månader och äta gött. :D

Fartman
2004-08-20, 10:52
hmmm, tippar på att du har någon form av hårdare tjänst.... hos oss så får man ta hur mycket man vill, och dom hetsar alltid att man alltid skall äta sig mätt och aldrig skippa något mål mat

slobban
2004-08-20, 10:55
Ta med dig tonfiskburkar oxå, det funkar alltid. När vi låg i fält såg jag till att proppa strisdsvästen full med bars.
Men som sagt var, efter din gsu borde du ha tid att gå upp lite i vikt, beroende på vad du har för tjänst iof!
Kör hårt.

Maaattias
2004-08-21, 18:18
hej, om du är så träningsvillig bör du nog söka en annan tjänst. Din tjänst verkar inte så fysisk, det finns tjänster t.ex. jägare eller amifibesoldat, där man snarare går upp i vikt än ner. Så byt tjänst eller ät mindre och fortsatt göra det bästa av din situtation i konungens tjänst. Sedan tycker jag du borde vänja dig av med kosttillskott, det visar om inte din stora viktminskning. Maten i lumpen har bra näringsmängd och är fullt tillräckligt. Därför rekommenderar jag dig, att vänja din kropp med den maten och minska kosttillskott och dylikt. Berätta gärna om din tjänst, hur fysisk den är mm, så kan jag hjälpa dig mer.
Hälsningar Matte

Em1l
2004-08-23, 10:33
en jägare som ligger i skogen i flera veckor under ett kammonät blir ju inte direkt grövre. satsa på bevakningssoldat om du vill ha tid över till gymmet :)

slobban
2004-08-23, 10:40
Tänkte precis skriva samma sak som Em1l, ju lökigare tjänst man har ju lättare äre ju att lägga på sig vikt i gymet, en hård befattning gynnar ju inte fritid precis.
Sen tror jag att det kan vara bra att ha tillskott i lumpen, jag skulle inte vilja påstå att den mat jag fick av kungen var spec nyttig och näringsrik, sen är det inte helt lätt att äta sig mätt på en 15 min lunch heller.