handdator

Visa fullständig version : Problem med Triceps...


Rusty
2004-08-17, 22:44
Har problem att få mina triceps att växa, kör endå bra övningar och strikt... :(

Har ni några bra tips eller speciella övningar som får dem att växa? egna erfarenheter?

MVH/ Rusty

ivandrago
2004-08-17, 23:18
Själv hade jag värdelös utveckling av triceps före jag gav mig fan på att få dem att växa rejält. Programmet som hjälpte mig:

1. Smalbänk 2 uppvärmningsset 3 arbetsset
2. Liggande tricepspress runt huvudet 1 uppvärmningsset 4 arbetsset
3. Push downs 1 uppvärmningsset 3 arbetsset
4. Sittande press runt huvudet (ofta med rep från trissa) 1 uppvärmningsset 3-4 arbetsset
5. Stående tricepspress runt huvudet med rep i cc 3 arbetsset
(6. ibland) Dips mellan bänkar 2-5 set beroende på hur slut man är.

Kör allt mellan 6-10 reps..

*pang* sade det och triceps började växa ordentligt!

Innan körde jag oftast bara push downs och press runt huvudet efter att ha kört bröst.. Funkade inte alls bra..

Testa! :bpump:

Rusty
2004-08-17, 23:39
låter som ett bra upplägg :thumbup: ...
fast själv har jag problem med smalbänken (som ska vara en av dem bästa massaövningarna ju), mina bröst kopplas in för mycket på den, så det känns inte som triceps jobbar fullt ut.. :(

Jompi
2004-08-17, 23:58
SKriv ner hur du tränar vilka dagar och vilken muskelgrupp, kan det ha att göra att du kör triceps omedvetet flera ggr i veckan?

Kan ju vara så att dom involveras väldigt mkt vid bröst och axel träning, det var mitt stora problem med att jag inte ökade i styrka i triceps, men som turn är har rätt stor volym på den iaf.

Jompi
2004-08-17, 23:58
SKriv ner hur du tränar vilka dagar och vilken muskelgrupp, kan det ha att göra att du kör triceps omedvetet flera ggr i veckan?

Kan ju vara så att dom involveras väldigt mkt vid bröst och axel träning, det var mitt stora problem med att jag inte ökade i styrka i triceps.

Rusty
2004-08-18, 00:03
Jag är rätt noga med mitt uplägg så inte några muskelgrupper krockar..

Just nu kör jag så här:

MÅN: Rygg, Baksida axlar
TIS: Triceps, Axlar

ONS: VILA

TORS: Ben, Vader
FRE: Bröst, Biceps

LÖR: VILA
SÖN: VILA

Jompi
2004-08-18, 01:05
Jag är rätt noga med mitt uplägg så inte några muskelgrupper krockar..

Just nu kör jag så här:

MÅN: Rygg, Baksida axlar
TIS: Triceps, Axlar

ONS: VILA

TORS: Ben, Vader
FRE: Bröst, Biceps

LÖR: VILA
SÖN: VILA


Kan kanske vara bröst som krockar?


Men jag är för osäker för att svara säkert, det är vad jag tror, att triceps aktveras mkt under din bröstträning, men be någon som vet svara:D

Lycka till i vilket fall.

Tycker basövningar som liggande tricepspress och smalbänk bygger bra på triceps, pushdowns och omvända pushdowns är en höjdare!