handdator

Visa fullständig version : Svagare vänster.


TrIff
2004-08-17, 18:16
När jag kör bänk, hantelpress, flyes etc etc så failar högra sidan före alltid.. i vänstern känns det som om jag skulle orka minst 3 till men högern vill bara inte.
Idag när jag körde kom jag på att de tre senaste passen har jag kört rygg dagen före bröst och jag tror det var då det började. Kan det ha någon inverkan eller sitter det bara psykiskt?

LisaOoo
2004-08-17, 18:33
Är du höger- eller vänsterhänt? Du är ju alltid starkare i den handen/armen du använder mest.

TrIff
2004-08-17, 18:43
Saken den att jag är just högerhänt.

stybb
2004-08-17, 19:19
Är du höger- eller vänsterhänt? Du är ju alltid starkare i den handen/armen du använder mest.

nej.. för mig är det inte så.. vet inte varför..

TrIff
2004-08-17, 20:11
Rubriken ska självklart vara "Svagare HÖGER."

Fatalist
2004-08-17, 20:30
När jag kör bänk, hantelpress, flyes etc etc så failar högra sidan före alltid.. i vänstern känns det som om jag skulle orka minst 3 till men högern vill bara inte.
Idag när jag körde kom jag på att de tre senaste passen har jag kört rygg dagen före bröst och jag tror det var då det började. Kan det ha någon inverkan eller sitter det bara psykiskt?


Samma problem här!

Jag tror det är som det är därför att vi högerhänta givetvis är starkare i högern än i vänstern och därför kopplar in högern mer än vänsterrrrn.

Jag brukar alltid också orka 2-3 reps till med vänstern av någon konstig anledning (på samma vikt, jag har märkbart mer massa på högern också)

reaper
2004-08-18, 08:19
När jag började träna orkade jag alltid mer med högern eftersom jag är högerhänt. Jag tog dock tag i problemet och började köra t ex biceps curl med vänstern först. Sen gjorde jag inte mer reps med högern än vad vänstern orkade. På så sätt har jag nu en jämn styrka i båda sidor och har inte längre problem med att vara starkare i nån sida.