handdator

Visa fullständig version : janne fra lille Norge


fitnessjanne
2004-08-17, 08:52
Navn: Janne Moland Johansen
Født: 1974
Siviltilstand: Gift med Arnfinn Jørgensen
Barn: Venter første
Gren: Athletic Fitness

Litt om meg:
Jeg har trent med vekter siden 1997. Av tidligere idretter kan jeg nevne svømming, friidrett og svømming, samt mye dans på fritiden.

Jeg sto første gang på en AF-scene i april 2002, sammen med treningsvenninnen min. Dette var på Sørlandsmesterskapet, ett lite men veldig trivelig stevne i Sør-Norge. Vi hadde da trent sammen siden vi var tilskuere til Norgesmesterskapet i 2001. Målet vårt var å stå på scenen året etter, og det klarte vi. To uker etter sto vi igjen på scenen, denne gangen sammen med flere andre jenter, på Norgesmesterskapet i Oslo.

I ettertid har det blitt flere konkurranser, siste var Norgesmesterskapet høsten 2003. Jeg har imidlertid nå lagt poseringsbikinien på hyllen, og satser nå på andre områder.....nemlig familie og barn. Om jeg noen gang kommer til å stå på en scene igjen, vil bare tiden vise. Slik jeg ser det nå, har jeg lagt opp for godt, men kommer alltid til å være en del av miljøet, enten som dommer, delegat eller tilskuer.

Her er ett bilder av hvordan jeg ser ut nå. Bildet ble tatt den 15. august, og jeg er akkurat 5 måneder på vei.

fitnessjanne
2004-08-17, 09:13
Her er også noen bilder fra hvordan jeg så ut i noen av konkurransene mine.

Disse to første bildene er fra NM 2002, og viser treningsvenninnen min, Therese og meg på første sammenliknin (Therese til venstre på bildene).

http://img.photobucket.com/albums/v11/fitnessjanne/14.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v11/fitnessjanne/21.jpg

Neste gang vi konkurrerte var høsten 2002, i Oslo Athletic Physique Challange, også kalt Oslo Open. Det første bildet viser f.v. Janne, Oddrun Ødegården og Therese. Det andre er av Therese og meg backstage.

http://img.photobucket.com/albums/v11/fitnessjanne/trippel.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v11/fitnessjanne/Jtside2redigert.jpg

De siste bildene er fra da jeg stilte i Sørlandsmesterskapet og Norgesmesterskapet 2003.

Fra sørlandsmesterskapet
http://img.photobucket.com/albums/v11/fitnessjanne/lineup.jpg

Fra NM
alle finalistene backstage før siste symmetrirunde:
http://img.photobucket.com/albums/v11/fitnessjanne/finalister_backstage.jpg

Også noen fra lineupen, siste er av meg og Therese i sammenlikning:
http://img.photobucket.com/albums/v11/fitnessjanne/bikiniJ.jpg

tinus
2004-08-17, 09:17
Kan bara :bow: för din fysik! Har sett många tävlingsbilder på dig och tycker att du har den perfekta AF fysiken! och japp jag är grymt avis! :cryout:

Välkommen hit och lycka till med den lilla i magen!

Ironbabe
2004-08-17, 09:20
Hej Janne!

Välkommen till kolozzeum och grattis till bebisen.. du kommer ha fullt upp de närmsta åren :)
Hihihihi, dagsformen ser lite annorlunda ut nu än mot tävlingsbilderna. Härlig mage!!!

Jag tycker att du har en mycket bra AF fysik :thumbup: Dessutom är du väldigt stark oxå.

Sol T Balls
2004-08-17, 10:22
grym fysik, breda stora axlar och getingmidja :bow:

fitnessjanne
2004-08-18, 06:28
Hei igjen.

Takk for komplimentene. Er selv ganske fornøyd med min utvikling de siste 3 årene, og føler at jeg har klart å forbedre meg litt for hver konkurranse, både i fysikken, i styrken og i hinderbanen. For meg er det akkurat det som teller, at jeg konkurrerer mest mot meg selv, og ikke bare mot de andre jentene på scenen.

Det er en artig sport, men det krever svært mye, og jeg er ikke sikker på om det er like lett å kombinere med oppdragelse av barn. Hverfall ikke for meg, da jeg blir en skikkelig "grinebit" på diett, med humørsvingninger som får mine svangerskapshormoner til å virke minimale ;) Jeg har jo sett andre som klarer det fint, men de har vel kanskje ikke mitt innebygde temprament tenker jeg. Jeg får se fremover, om lysten og motivasjonen kommer stormende. Uansett så blir jeg å finne i salen, bak scenen eller bak dommerbordet i fremtiden. Er jo så morsomt å være med i miljøet, så man kan jo ikke bare kutte DET ut.

Lykke til dere som skal konkurrere i år! :thumbup:

AFanatic
2004-08-18, 09:17
Kan bara hålla med dom andra. Grym fysik. Har sett flera bilder förut och dom säger alla samma sak: Rocks!

fitnessjanne
2004-08-19, 09:37
Denne uken har til nå vært perfekt mht trening. Har mere overskudd, og svangerskapsplagene har ikke vært så ille (bekkenløsning og smerter i korsryggen). Så jeg har trent hver dag, men idag er det fridag.

Sitter å gleder meg til å se på høstens konkurranser, blir nok mange bra utøvere i år, så det blir morsomt å se. Er det forresten noen svenske utøvere som skal delta i Stavanger Open den 25. september? Er en konkurranse kun med symmetri og styrkemomenter. Pleier å være bra med folk, og mange utøvere. Sist det ble arrangert, i 2000, så vant Cia Hedlund (regner med at alle vet hvem hun er) dameklassen (da var det roing i tillegg forresten). Husker jeg ble sinnsykt imponert over hennes chinsresultater på 21 stk :hbang: . Det var rekord i Norge den gangen ;) .

Håper noen tar turen, jeg skal antagelig prøvedømme, slik at jeg snart kan dømme på ordentlig håper jeg......bare jeg klarer å dømme "riktig" da....hehe :cool:

Majsan
2004-08-19, 12:47
hej..

wow.. vilka fina bilder..
grym fysik du har. :bow:

Jorgen
2004-08-19, 19:15
Välkommen hit Janne.
Kan bara instämma i lovorden. Du har en perfekt AF-fysik. Mycket vackert :thumbup:
Fast i dagsläget verkar magen dra ner symetrin aningens lite. :D

//Jörgen

no1fitness
2004-08-20, 04:12
Hejsan Janne ! :)

Trevligt att du skriver lite här !
Hoppas du inte lagt av för gott...Skulle vara roligt att möta dig någon gång igen ! ( om du vågar...:D )

Lycka till med man och barn nu ! :thumbup:

fitnessjanne
2004-08-20, 07:09
Välkommen hit Janne.
Kan bara instämma i lovorden. Du har en perfekt AF-fysik. Mycket vackert :thumbup:
Fast i dagsläget verkar magen dra ner symetrin aningens lite. :D

//Jörgen

Kan IKKE forstå hva du mener :em: hehe.....

Magen har faktisk vokst seg enda større siden sist. Dagene går utrolig fort, og babyen sparker mer og mer.....kommer vel til å holde på slik til den ikke har så mye plass lengre kan jeg tenke meg ;)

fitnessjanne
2004-08-20, 07:17
Hejsan Janne ! :)

Trevligt att du skriver lite här !
Hoppas du inte lagt av för gott...Skulle vara roligt att möta dig någon gång igen ! ( om du vågar...:D )

Lycka till med man och barn nu ! :thumbup:

Takk for det Anna. Om jeg våger......nei vet du det tror jeg nesten ikke, nå har jeg jo faktisk noe å skryte av mtp hinderbanen, kjedelig om du skulle slå meg der en evnt neste gang :em: .

Nei jeg overlater konkurransene til dem som fortsatt har motivasjonen i behold. Føler liksom ikke jeg har noe å bevise for meg selv lengre, har gjort det jeg kan, og kommet så langt jeg kan i AF. Det får eventuelt bli ny konkurranse på meg den dagen det blir skikkelige internasjonale konkurranser i AF. Det hadde jo vært artig. Og da tenker jeg ikke bare på symmetri og hinderbane, men styrke i tillegg......er jo tross alt der JEG har MIN fordel......også kanskje litt i symmetrien (ja utenom magen da....hehe).....foreløpig har jeg hvertfall vært slik, men det kommer stadig nye og bedre utøvere, så kanskje jeg havner langt bak i leksa neste gang om jeg stiller......hehe......hadde jo vært LITT nedtur. :rolleyes:

Lykke til i høst Anna, stå på videre.

no1fitness
2004-08-21, 05:40
Tack Janne ! :)

Tycker det är bra att du vill vara domare. Kan behövas lite nytt blod inom den norska domarkåren verkar det som om man tänker på bedömningen på NM. Inte det att du inte skulle vunnit symmetrin, men det var stora hopp i placeringar mellan deltagarna...
Vi tycker nog ganska lika om hur en AF fysik "ska" se ut och tror du kommer bli en rättvis domare !
Men visst skulle det vara skoj med en hinderbaneutmaning...:naughty: