handdator

Visa fullständig version : Varför Bulka/Deffa


Köttbullen
2004-08-15, 14:54
De flesta på denna sidan snackar om först bulka... sen deffa sig..
Varför inte äta normalt hela tiden o se relativt deffad ut?

:eating:

stybb
2004-08-15, 14:58
De flesta på denna sidan snackar om först bulka... sen deffa sig..
Varför inte äta normalt hela tiden o se relativt deffad ut?

:eating:

Personligen tycker jag inte det gör något att ha lite fett på kroppen och då jag fullkomligt älskar att käka och träna så gör jag det utan att tänka på effekterna.

Jag tror det är ytterst personligt vad man har för värderingar om detta.

Kolla bara på Lee Prist :hbang: :bow:

30cm
2004-08-15, 15:04
För att komma någon stanns måste man iaf gå upp lite i vikt hela tiden då. Även om det blir lite så är man alltid hyfsat deffad och går alltid upp. Det har tagits upp förrut att vissa tycker det är bättre med en sakta stabil uppgång och andra inte. Problemet är väl att man lätt kan begränsa hur snabbt man kan bygga muskler om man alltid är deffad.

Köttbullen
2004-08-15, 15:23
Jag ökar rätt bra , både i styrka o vikt... o e rätt deffad..
Bygger man muskler snabbare om man har lite fett på kroppen oxo?

:eating:

DarthHolm
2004-08-15, 15:28
Jag ökar rätt bra , både i styrka o vikt... o e rätt deffad..
Bygger man muskler snabbare om man har lite fett på kroppen oxo?

:eating:

För att citera en av Allans trådar i Best of:
"-En tung kropp kan hantera tunga vikter bättre än en lätt kropp.Och tunga vikter bygger. Punkt slut."

King Grub
2004-08-15, 15:29
För att citera mig själv: "Att "bulka" i traditionell mening är bara en ursäkt för att äta mer än man behöver, och en dålig sådan dessutom, eftersom det inte alls förbättrar muskelbyggandet - snarare tvärtom."

Köttbullen
2004-08-15, 15:32
Då kan jag fortsätta o äta som vanligt , gillar inte o se lite halv fett ut ändå.
:eating:

ivandrago
2004-08-15, 16:22
Ska försöka undvika att bulka i år, men bulka är så otroligt kul!

Man får ett helt galet tryck under passen och känner sig jättestor (under kläder som döljer ens fett förstås :D), för att inte tala om styrkeökningarna som kommer med den ökade kroppsvikten. Dessutom kan man smaska i sig diverse godsaker med ursäkten att man MÅSTE få i sig kalorier!

Det finns dock en baksida: man känner sig inte så snygg, låren skaver mot varandra när man går, kondisen försämras betydligt, v-formen försvinner.

Iofs har jag lätt för att deffa bort 10kg fett, så det är inte det som är problemet med bulk, utan just att man känner sig ohälsosam och tjock är det som jag ogillar mest.

Hardcore_pb
2004-08-15, 17:48
För att citera mig själv: "Att "bulka" i traditionell mening är bara en ursäkt för att äta mer än man behöver, och en dålig sådan dessutom, eftersom det inte alls förbättrar muskelbyggandet - snarare tvärtom."

:bow:

Det som också är roligt med många som bulkar är att dom ska sedan deffa säger dom å vara så stora, synd bara att det knappt är nån som verkligen deffar seriöst sen utan alla lägger ner efter nån vecka då det blev för jobbigt att kontrollera vad man äter så det slutar med att dom blir stora men samtidigt tjocka vilket jag personligen aldrig skulle göra !

/Hardcore

aliquis
2004-08-15, 18:40
Problemet som jag ser det är att när man ligger o fegar på gränsen till energiöverskott så är det lätt att stå still helt i utvecklingen, om man däremot accepterar en måttlig ökning av fettmängden så är man ju säker på att det finns lite energi över till byggandet iaf.

Grahn
2004-08-15, 18:43
Att äta mer än man gör av mer under uppbyggnad med lite marginal är ju inte fel, dock bör man ju inte tokbulka på det traditionella viset.
Tokbulk med frosseri av extrema mängder skräpmat kanske funkar för de läkemedelsassisterade byggarna men naturella byggare blir mest feta i onödan av det.

Medusa
2004-08-15, 19:10
Im going for the LEE PRIEST style....
Eat hard, lift hard, die hard...

stybb
2004-08-15, 19:16
Im going for the LEE PRIEST style....
Eat hard, lift hard, die hard...

för en gång skull av det du säger..

HELL YEAH :hbang:

Castro
2004-08-15, 19:30
Ska försöka undvika att bulka i år, men bulka är så otroligt kul!

Man får ett helt galet tryck under passen och känner sig jättestor (under kläder som döljer ens fett förstås :D), för att inte tala om styrkeökningarna som kommer med den ökade kroppsvikten. Dessutom kan man smaska i sig diverse godsaker med ursäkten att man MÅSTE få i sig kalorier!

Det finns dock en baksida: man känner sig inte så snygg, låren skaver mot varandra när man går, kondisen försämras betydligt, v-formen försvinner.

Iofs har jag lätt för att deffa bort 10kg fett, så det är inte det som är problemet med bulk, utan just att man känner sig ohälsosam och tjock är det som jag ogillar mest.

Kunde inte ha sagt det bättre själv!

ivandrago
2004-08-15, 19:37
Kunde inte ha sagt det bättre själv!
:thumbup:
Ska bli kul att följa dina resultat i år när det inte blir tokbulk! Om du inte faller dit vill säga :devil:

Castro
2004-08-15, 21:13
:thumbup:
Ska bli kul att följa dina resultat i år när det inte blir tokbulk! Om du inte faller dit vill säga :devil:

Hehe ja det blir en stor prövning för tålamodet, men det ser jag framemot. Blir även kul att se hur det går för en likasinnad som dig. Länge leve muskelfibrernas fria flöde! :D