handdator

Visa fullständig version : Underarmar, bästa övningen?


slakker
2004-08-14, 17:21
Tjena

Jag har lite fårgor om underarms träning. Jag vet inte riktugt hur jag ska träna dem på bästa sätt. Jag vet i princip bara "handledscurl" och där stöter jag ofta på att jag får ont i armarna av det, under övningen. Är det farligt? Känns inte som att jag har på för mkt vikter, för ibland sänker jag för mkt för detta obehag, känns det som jag kan träna hur mkt som hellst, utan att känna mig trött...

Vet att underarmarna tränas av diverse bicepsövningar och dylikt, är det ändå növändigt att egna ett par set åt enbart underarmarna..? :MrT:

Någon som har en riktig kick ass övning till övers? :bpump:

Tack

Big_Vik
2004-08-14, 17:27
Jag är också less på mina dåliga...eller förresten totala avsaknaden av underarmar :( Hur ser ett bra underarmsprogram ut, om man vill få med lite greppträning på köpet? Omvänd curl? holdbar? mer då? Vad kallas övningen då man handledscurlar en viktskiva? (arneövning) pinch? vilken tycker ni är bästa övningen? många frågor :)

Fatalist
2004-08-14, 17:27
Kolla om det finns en stång med en vikt fäst i ett snöra på ditt gym, dessa är ritkiga killers där man rullar vikten upp & sen ner igen med hjälp av handlederna.

Grippers antar jag är bra också :)

ölobrännvin
2004-08-14, 18:26
omvända curls med rak stång funkar tycker jag , men frågan är om man ska köra det en annan dag än biceps dagen???

Sparrisen
2004-08-14, 18:34
omvända curls med rak stång funkar tycker jag , men frågan är om man ska köra det en annan dag än biceps dagen???


Jag brukar köra den övningen i kabelmaskin efter ryggpasset.