handdator

Visa fullständig version : Johan Albrektsson mot brons i EM


CoC
2004-08-14, 16:37
Johan tog ett stort steg mot bronset i EM genom att vinna v-bar med 295kg. Benny blev tvåa med 285kg.

Zakath
2004-08-14, 16:39
Var hör du allt egentligen?
Jag vill också!

CoC
2004-08-14, 16:41
Skall väl tilläggas att Johan är (liksom Horne) stark i bending. Har inte Benny fått kläm på bending finns chansen/risken att Johan förpassar Benny till bronset om Johan kan hålla jämna steg med Benny in "one hand lift".

Snapphanen
2004-08-14, 16:48
FAN precis när det blev spännande i vbar fick vi dra hem :( men pinch-organisationen var bedrövlig.. de där nya reglerna eller va det va som tillöt de tävlande att välja vidd på greppet var "lite" tidsödande :sleep:

CoC
2004-08-14, 17:01
Arne skulle från början delat in dom i grupper efter vald pinch vidd. Det hade sparat tid. Inget att göra åt valet av variabel pinchvidd. Britterna vägrade att gå med på något annat än två tums vidd (51mm) medan svenskarna vägrade att gå med på något under två och en halv tum (64mm). Valet stod mellan variabel pinchvidd eller inget EM alls.

Snapphanen
2004-08-14, 17:24
jo.. men ett, ganska enkelt alternativ enligt mig, skulle ju vara att ha två pinch-utrustningar och lite fler vikter. En inställd på svenskarnas vidd och vice versa. Då hade man sluppit montera loss hela utrustningen hela tiden.. :) Arne såg riktigt matt ut, han slet! :cheers: :cheers: :cheers:

CoC
2004-08-15, 09:39
Jo, tyvärr kunde jag inte vara där o hjälpa Arne. Då hade det gått snabbare, speciellt med pinchen plus att regelmyteriet slagits ner brutalt. Arne har i övrigt gjort ett kanonjobb. Att jag är starkt kritisk mot vissa detaljer (avsaknad av tid-testning av pinchen i god tid innan tävlingen och ändring av regler mitt under pågående tävlingn för att tillfredställa mobben) innebär inte att jag inte verkligen uppskattar arbeten han lagt ner.

Tricklev
2004-08-15, 11:20
Blev maffigt imponerad När Johan drog upp v-baren, han var oförväntat stark och såg verkligen inte ut att vara så stark somhan var, :bow: till han.

CoC
2004-08-15, 12:59
Oförväntat stark? Han vann senaste LGC.

Tricklev
2004-08-15, 13:08
Oförväntat stark? Han vann senaste LGC.

Jojo, men jag har ju inte varit så invigd i grepp världen :D