handdator

Visa fullständig version : Nej, nu ger jag upp lågvolymträningen


Popeye
2004-08-14, 13:29
Ok, slut på lågvolym träningen. Jag saknar den massiva mosningen av musklerna för mycket. Varannan vecka Knäböj och varannan vecka Marklyft.
Måndag

Liggande Hantelpress
Dips
Snedbänk
Pullover

Tisdag

Hantelcurl
Hammercurl
Scotcurl
Sidolyft med Hantlar
Stående Rodd

Onsdag

Good Morning
Bencurl
Legextension
Vadpress
eller Knäböj och Vadpress varannan vecka

Torsdag

Liggande Tricepspress
Sittande Tricepspress
1-H. Rev. Pushdown
Sit-Ups med vikt

Fredag

Stångrodd
Latsdrag med Brett grepp
Latsdrag med V-grepp
Rotatorcuff övning
Bellyback
eller Marklyft och Latsdrag varannan vecka


Snälla Kommentera... :love:

Popeye
2004-08-16, 19:30
Bump

Arne Persson
2004-08-16, 19:35
Bra att du tagit ditt förnuft tillfånga! :thumbup:

slobban
2004-08-16, 20:08
Varför kör du marklyft å käböj varann vecka bara? Spara på krutet eller? =)

Grahn
2004-08-16, 20:16
Varför kör du marklyft å käböj varann vecka bara? Spara på krutet eller? =)

Kör man tungt och flera set återhämtar man sig inte alltid på en halv vecka och det är svårt att kunna ge järnet på båda de övningarna.

Numero1
2004-08-17, 12:15
Kör hårt!

Lycka till!

Popeye
2004-08-17, 14:52
Som Grahn var inne på... kör jag dem varannan vecka så hinner jag återhämta mig.
Att köra fem dagar i veckan kommer bara det att vara jobbigt.
Mitt mål är dessutom att klara passen på 45-60min. Har upptäckt att jag mår bäst med korta pass där jag dödar en muskelgrupp i taget.

Men jag har faktiskt en fråga?
Nu kör jag igenom kroppen på en vecka, dvs 7 dagar. Hur funkar det att dryga ut cykeln till 8 eller tom 9 dagar? Bättre sämre? Hinner man börja tappa det man vunnit från föregående pass?
Alltså t.ex. 9dagar mellan bröstpassen istället för 7?

Shadow Warrior
2004-08-17, 15:03
Om du kört med låg frekvens/volym tidigare kan det vara lite väl overkill att gå direkt på ett fem split med flera liknande övningar på samma muskelgrupp osv.....

Popeye
2004-08-17, 15:28
Har kört högre volym tidigare...
Nyfiken på en 3-1-3-2 split vilket ger en 9dagars cykel.
Som det stod i en annan tråd, Zone och Andrulla kör ju så så helt åt h.vete borde det väl inte vara eller?

z_bumbi
2004-08-17, 16:24
Men jag har faktiskt en fråga?
Nu kör jag igenom kroppen på en vecka, dvs 7 dagar. Hur funkar det att dryga ut cykeln till 8 eller tom 9 dagar? Bättre sämre? Hinner man börja tappa det man vunnit från föregående pass?
Alltså t.ex. 9dagar mellan bröstpassen istället för 7?

Jag ser det som en fördel för många att vänta lite längre, den största fördelen för din del är att du får en vilodag i mitten någonstans så du låter resten av kroppen återhämta sig innan man ger sig på en ny kroppsdel. I just ditt fall så lär inte ländryggen vara helt helt pigg från onsdagspasset när det är dags för ryggträningen så då kan det vara bra med en extra vilodag.

Jag gillar förövrigt mycket hellre att dela upp det så man kör 3-1-2-1 om man ska lägga ut fem dagar på en vecka då man får ett mer vilotillfälle inom samma tidsram men det är nog mycket en smaksak.

zonecapone
2004-08-28, 11:14
Har kört högre volym tidigare...
Nyfiken på en 3-1-3-2 split vilket ger en 9dagars cykel.
Som det stod i en annan tråd, Zone och Andrulla kör ju så så helt åt h.vete borde det väl inte vara eller?

Funkar kanoon!
Andrulla kör ännu mera splittat..varje muskel grupp var 10e dag!

F-n ska kanske prova det nu när jag ska börja min comeback??
Har kört igenom kroppen 1g/veckan nu när jag lallat..

ZONE

Fugitive
2004-08-28, 11:49
Ok, slut på lågvolym träningen. Jag saknar den massiva mosningen av musklerna för mycket.

Det förstår jag!

ang. splitt så ska jag (när jag blir frisk) prova på en niodagars istället för den klassiska 7 dagars.. Eller min spiltt ska fungera på så sätt att jag inte ska behöva bry mig så mkt, så om jag vill kröka nån dag kan ja flytta runt vilodagarna lite hur som helst, så de kan väl bli en 11 dagars splitt ibland me!
kommer iaf se ut såhär i all sin enkelhet!

dag1:bröst, framsida axlar
dag2:vila
dag3:rygg, baksida axlar
dag4:vila
dag5:ben
dag6:vila
dag7:armar
dag8:vila
dag9:vila

Mkt vila, får se till att ta i lite grann när man tränar istället ;)

aliquis
2004-08-28, 14:44
Fugitive: vila lär ju inte vara negativt, jag märker snabbt hur mycket mer sliten jag blir när jag drar ner på vilan/upp volymen, och det tjänar jag ju ingenting på.
"Eliten" som tränar massor har ju eventuellt en del hjälp, och om inte så har de iaf en lång erfarenhet och anpassning för träning. Frågan är ju dock om nybörjare som flertalet är här inne (säg 2-3år eller mindre) tjänar ett skit på att köra en väldans massa pass och låg vila, eller om det bara "känns bra".
Jag känner mig visserligen duktigare när jag har fått tränat och äter bättre, men jag är grymt tveksam till om träning mer eller mindre varje dag skulle bygga bättre.

Ulf A Big
2004-08-28, 16:52
Är det någon av er som har prövat att träna enligt Dogcrapps filosofi ?
http://www.bodiesbymike.com/
http://www.bodiesbymike.com/WORKOUTS.htm

Jag har börjat att köra enligt principerna och tycker att det är bra som bara den.... Halvering av träningstiden, ömma muskler, snabb återhämtning
Läs på...
Ulf

Popeye
2004-08-29, 15:42
Jösses vilket skönt pass...
Armarna känns som spärrballonger och axlarna ser ut som fotbollar. :)

Byggare Bob
2004-08-29, 18:55
Är det någon av er som har prövat att träna enligt Dogcrapps filosofi ?
http://www.bodiesbymike.com/
http://www.bodiesbymike.com/WORKOUTS.htm

Jag har börjat att köra enligt principerna och tycker att det är bra som bara den.... Halvering av träningstiden, ömma muskler, snabb återhämtning
Läs på...
Ulf

Jag har läst en del om systemet, och funderar på att testa det.
Är det nåt du rekommenderar?

Ulf A Big
2004-08-30, 09:44
Jag har läst en del om systemet, och funderar på att testa det.
Är det nåt du rekommenderar?
Ja, det är något jag kan rekommendera för de som tränat en något år.

Läs vidare http://forums.anabolicreview.com/showthread.php?t=104475