handdator

Visa fullständig version : Missade kreatinintag


shifty
2004-08-14, 08:05
Jag har precis (för någon vecka sedan) börjat med kreatin. Men nu har jag missat att ta det två dagar. Gör det något? Måste jag börja om med "start-doserna" eller kan jag fortsätta som vanligt?

King Grub
2004-08-14, 08:09
Nej, eftersom "uppladdning" är rätt onödigt över huvud taget. Slutresultatet blir detsamma i alla fall.

stybb
2004-08-14, 09:34
Jag har precis (för någon vecka sedan) börjat med kreatin. Men nu har jag missat att ta det två dagar. Gör det något? Måste jag börja om med "start-doserna" eller kan jag fortsätta som vanligt?

Missat.. :D
Får man fråga varför eller flummade du runt o glömde det bara..

MyungChul
2004-08-14, 09:57
Nej, eftersom "uppladdning" är rätt onödigt över huvud taget. Slutresultatet blir detsamma i alla fall.

hur menar du att man ska ta kreatin då? 5gr innan 5 gr efter och 5gr någon gång under vilodagar?

King Grub
2004-08-14, 09:59
Precis som annars. Skillnaden med uppladdning är att man får en boost i initialskedet, men efter avslutat kur brukar resultaten vara likvärdiga.

MyungChul
2004-08-14, 10:05
alright.. lite OT nu men, hur ofta bör man väga/mäta sig?

King Grub
2004-08-14, 10:07
Definiera "bör". Det kan väl ingen annan bestämma åt dig. Jag kollar kroppsvikten någon gång i månaden, men hålla på med måttband har jag inte gjort sedan tidigt 90-tal. De siffrorna är gör mig ointressanta. Jag har ingen viktklass att kvala in till. Det visuella intrycket är vad som är avgörande.

MyungChul
2004-08-14, 10:25
nej visst inte, men man hör ju jämt som ständigt att folk väger sig för ofta och blir missnöjda och tycker inte att dess "diet" fungerar, vilket antagligen ingen gör om man inte rör på sig utan bara tror att man ska förlora 13kg i veckan eller något liknande ;) därför jag undrade om det fanns något "ideal" för hur ofta man "borde" väga sig. nu blir det :bpump:

King Grub
2004-08-14, 10:38
Det intressanta är vad eventuella viktökningar består av. Det visar inte vågen.

byggaren
2004-08-14, 13:21
Nej, eftersom "uppladdning" är rätt onödigt över huvud taget. Slutresultatet blir detsamma i alla fall.
Menar du att man inte behöver ha en uppladdnings kur när man börjar med kreatinet?

shifty
2004-08-14, 14:26
Jag tar en sked per dag nu ialla fall. Jag glömde ta kreatinet för det var lite party party och annat som dök upp! :D :naughty:

King Grub
2004-08-14, 14:27
Menar du att man inte behöver ha en uppladdnings kur när man börjar med kreatinet?

Ja. Som sagt: med uppladdning får du en initialboost, men vid "kurens" slut är resultaten antagligen likvärdiga.

z_bumbi
2004-08-15, 08:10
Menar du att man inte behöver ha en uppladdnings kur när man börjar med kreatinet?

Om man är sk nonresponder så kan det vara läge att testa en uppladdning för att trycka in mer kreatin i kroppen på en gång och se om det funkar bättre, då är dock doserna lite större en vad som i vanliga fall rekommenderas. :)
I vanliga fall gör det på längre sikt ingen skillnad men risken för magproblem ökar nog om man kör en rejäl uppladdning.