handdator

Visa fullständig version : Kolhydrater efter träning..


MyungChul
2004-08-13, 23:57
Vilka form av kolhydrater är bäst lämpade efter träning?
Maltodextrin, Dextropur, Alhgrens Bilar etc.. ? Pris spelar inte lite granna

Fangface
2004-08-14, 00:10
Maltodextrin eller Dextropur...
Vilket du väljer spelar mindre roll. Dextropur är sött som fan, bara så du vet...

emlo
2004-08-14, 09:18
Nu är det tydligen så att flytande föda är bäst direkt efter träningen. Och såvida du inte har kört ett väldigt långt konditionspass är fruktosen som kommer genom ex Ahlgrens bilar inte optimalt.

1. maltodextrin/druvsocker
2. andra flytande kolhydrater, ex O'boy

Godis är bra efter träningen, men inte optimalt - tyvärr... Kör själv fortfarande med skumgodis men skall försöka att övergå till maltodextrin istället. Man vill ju belöna musklerna med det bästa efter ett hårt träningspass. Som det är nu så får ju psyket den största belöningen istället...

MyungChul
2004-08-14, 09:55
vissa säger att dom upplever magbesvär då dom käkar dextropur, kan det bero på att man dricker för mycket vatten? för det är ungefär det jag fått ut av att läsa andra trådar.. i princip

GhostFace
2004-08-14, 11:58
Dextropuren kan ge en lätt uppsvälld mage och i vissa fall har jag läst en del killar som fått diarré (om jag inte minns fel?) efter att ha druckit det. Åtminstone har de flesta fått en smärre ökning av gaser dock.

Maltodextrinet är däremot supersnabbt och, tycker jag, känns knappt att man druckit. DextroPuren kände jag ge en känsla av uppiggande en längre stund.