handdator

Visa fullständig version : vad är Militärpress?


Köttbullen
2004-08-13, 20:01
Alla snackar om Militärpress.. vilken övning är de?

Shadow Warrior
2004-08-13, 20:02
Alla snackar om Militärpress.. vilken övning är de?

Stående press över huvudet med skivstång.....

Själv brukar jag sammanfatta alla pressar över huvudet som oh-press (over head press)

stybb
2004-08-13, 20:33
Stående press över huvudet med skivstång.....

Själv brukar jag sammanfatta alla pressar över huvudet som oh-press (over head press)

Behöver inte vara stående..

Sitter ner på en bänk och kör med en skivstång framför huvudet och inte backom nacken..då blir det press bakom och inte militärpress.

Shadow Warrior
2004-08-13, 20:45
Behöver inte vara stående..

Sitter ner på en bänk och kör med en skivstång framför huvudet och inte backom nacken..då blir det press bakom och inte militärpress.

Det är bara olika benämmningar för oh-press.... men det blir inte en millitär press om man inte står anser jag men vilket som... stående press med stång kallar jag min oh-pres inte "millitär" press... nån som sett en millitär gjort press över huvudet nån gång? :laugh:

Karl_alfred
2004-08-13, 20:47
nån som sett en millitär gjort press över huvudet nån gång? :laugh:
ja!

stybb
2004-08-13, 20:48
Det är bara olika benämmningar för oh-press.... men det blir inte en millitär press om man inte står anser jag men vilket som... stående press med stång kallar jag min oh-pres inte "millitär" press... nån som sett en millitär gjort press över huvudet nån gång? :laugh:

man ska lägga stången på huvudet :D

Det blir en militärpress om den är frampå och det spelar ingen roll om de är sittandes eller ståendes..fatta :D :devil:

ViktorH
2004-08-14, 14:45
Militärpress: http://jva.ontariostrongman.ca/PRESS2.htm

Köttbullen
2004-08-14, 16:31
jaha ok... brukar köra me hantlar man trycker upp...

Allan
2004-08-14, 16:36
Stående press från halsen kallas alltid militärpress. Och där med jämt.


allan