handdator

Visa fullständig version : Nybörjarväxning!


Urban
2004-08-13, 19:28
jag har gymmat i ungefär 3 månader snart och jag växer ganska bra. Jag har läst här på forumet att i början växer man ganska friskt för att det sedan ska avta litegrann. Ungefär efter hur lång tid börjat växningen minska? När jag kan jag räkna med att det börjar stå lite still?

Det är väl säkert olika från person till person men om man kunde dra ett snitt kanske?

MrBoris
2004-08-13, 19:41
för mig tog det stopp efter 4månader sisådär, dock drog jag på mig en rejäl influensa i 2veckor så det inverkade väl lite också :) gick ner en 7kg :(

Urban
2004-08-13, 19:45
4 månade säger du. Då kanske min tid också är kommen :cryout: :)

Fan vad jävligt det måste vara att bli sjuk sådär, månader av slit på gymmet försvinner på bara någon vecka! Jag fasar för den dagen då jag blir sjuk :(

emlo
2004-08-13, 20:04
Sedan spelar det ju åldern, maten etc väldigt stor roll också. Jag såg att du är tonåring, så då borde du väl kunna växa relativt snabbt ett bra tag till. :)

randig
2004-08-13, 20:11
själv så har jag väl tränat typ 2-3år o jag växer o blir starkare fortfarande för det mesta väldigt fort tycker jag e 18år. ökar iför sig rätt så mycket bättre nu än vad jag gjorde i början eftersom man kör hårdare o smartare nu.

stybb
2004-08-13, 21:05
jag har gymmat i ungefär 3 månader snart och jag växer ganska bra. Jag har läst här på forumet att i början växer man ganska friskt för att det sedan ska avta litegrann. Ungefär efter hur lång tid börjat växningen minska? När jag kan jag räkna med att det börjar stå lite still?

Det är väl säkert olika från person till person men om man kunde dra ett snitt kanske?

3 månader.. du kan vara lugn.. tränar du rätt, äter du rätt och framför allt.. varierar din träning.. byt övningar.. jag har inte ett antal övningar jag körde varje pass utan byter övningar nästa varje pass. Dock har man ju ett par favoriter som alltid är med..

Att CHOCKA kroppen tror jag i längden är det viktigaste.. då kommer de 2-3 första åren gå som en dans..