handdator

Visa fullständig version : Korv


Metal_boy_
2004-08-13, 13:39
finns det korv som innehåller skapligt me protein?

tänkte jag skulle käka korvstroganof imorn så jag behöver veta :D

stybb
2004-08-13, 13:51
Gröna Slaktaren har ett fett grymt sortiment.. fett i den bemärkelsen att det är ett bra sortiment.. 3% fett halt på varor. En av de korvarna, tror chilikorven, som för övrigt är grymt god har ganska hög protein halt tror jag.

Prova även köttbullarna... :hbang: :love:

Alcazara
2004-08-13, 14:02
Gröna slaktaren, "falukorven" har en proteinhalt på 14 g per 100 g. Jag tycker den smakar riktigt illa faktiskt...men är ett nyttigare alternativ till vanlig korv helt klart!

Whey
2004-08-13, 14:08
Käka biff stroganoff istället. Godare och bättre :D :eating:

King Grub
2004-08-13, 14:11
Gröna Slaktarn har förvånansvärt välsmakande produkter, med tanke på den låga fetthalten.

emlo
2004-08-13, 14:42
Gröna slaktaren, "falukorven" har en proteinhalt på 14 g per 100 g. Jag tycker den smakar riktigt illa faktiskt...men är ett nyttigare alternativ till vanlig korv helt klart!

Jo, deras Middagskorv är väl ingen höjdare direkt. Gummi med korvsmak liksom... Men den fungerar i en gryta. Annars blir det goda stroganoffer på deras baconwurst, som har lite mer smak i sig.

Metal_boy_
2004-08-13, 14:47
jag får ta o kolla gröna slaktarn tack för tipsen :) ....kom gärna me mer tips...gör inget om det är fett..bara det är bra me protein...jag menar kosrvstroganof äter jag ju ändå inte varje dag så fetthalten spelar faktiskt mindre roll

King Grub
2004-08-13, 14:50
jag får ta o kolla gröna slaktarn tack för tipsen :) ....kom gärna me mer tips...gör inget om det är fett..bara det är bra me protein...jag menar kosrvstroganof äter jag ju ändå inte varje dag så fetthalten spelar faktiskt mindre roll

Då är det väl bara att gå efter smak och ta mer av korven, eller t ex använda mjölk som måltidsdryck. Förresten har det ingen negativ inverkan om en måltid till äventyrs skulle innehålla t ex 30 gram protein totalt i stället för 50.

Tolkia
2004-08-13, 15:11
Ett alternativ är ju att göra "korv" stroganoff på kassler (m.a.o. kassler stroganoff); de är ju inte helt olika i smaken (fast det är klart att om man verkligen gillar korv är kassler inte någon rolig ersättning, då vill man ju ha korv).