handdator

Visa fullständig version : Hjälp mig lite vetja!


ruffie
2004-08-11, 22:34
Efter en lång sommar av deffande och flera kg fett förlust utan att tappa några muskler utan snarare fortsatt bygga lite smått ska jag nu dra igång med träningen igen men vill ändå hålla nere kolhydraterna eftersom jag inte vill gå upp allt igen och har känslan av att kolhydraterna var boven förut.

Jag ska beställa Exell Vassle Protein 1 kg och blanda det med vatten för bästa effekt. Men nu till frågan..-Vad ska jag köpa till för att bygga bästa möjliga volym?

Ps. Det ska helst finnas i shoppen här eftersom jag ska beställa därifrån.

:bpump: :eating: :hbang:

King Grub
2004-08-12, 04:27
Kreatin?

Druvsocker till det, och det hittar du i vilken sockerhylla som helst. Vassle efter (eller före) träningen utan kolhydrater är bortkastat.

ruffie
2004-08-12, 11:15
Kreatin?

Druvsocker till det, och det hittar du i vilken sockerhylla som helst. Vassle efter (eller före) träningen utan kolhydrater är bortkastat.

Okej..:) kilar iväg och köper druvsocker om ett tag då. :thumbup:
Något mer som kan vara bra att köpa för att lägga på sig massa.. Några vitaminer, proteiner etc?

stybb
2004-08-12, 12:21
Okej..:) kilar iväg och köper druvsocker om ett tag då. :thumbup:
Något mer som kan vara bra att köpa för att lägga på sig massa.. Några vitaminer, proteiner etc?

I ärlighetens namn.. mat

Skulle jag ranka de tillskott som jag tycker man ska ta så..

Vassle (druvsocker)
Vitaminer (B12 tex får jag grymt bra effekt på)
Glutamin

ruffie
2004-08-12, 12:51
I ärlighetens namn.. mat

Skulle jag ranka de tillskott som jag tycker man ska ta så..

Vassle (druvsocker)
Vitaminer (B12 tex får jag grymt bra effekt på)
Glutamin

Mat är ju självklart, jag är ju nybörjare men inte så nybörjare :thefinger.. Glutamin.. oki =)

Så nu blir det alltså Exell L-Glutamin 500 gr och Exell Vassle Protein 1 kg. B-12 hittar jag inte?

maaartin
2004-08-12, 13:24
ät kalvlever martin så får du mycket b12 =)

Pez
2004-08-12, 13:24
Har du cash så är Fairings Rapid Recovery värt att kika närmre på.
ALA+kreatin är en bra kombo också om man vill lägga till lite mer slantar.

Fugitive
2004-08-12, 13:31
läs denna tråd innan du bestämmer dig för glutamin =/
http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=28075

Jag tycker du ska satsa på vassle, druvsocker/maltodextrin, kreatin och om du vill ha lite bättre effekt av kreatinet och har pengar så köp ALA med!

Det plus bra mat och vitaminer räcker gott!!!!

ruffie
2004-08-12, 13:39
Oki, ska läsa.. thnx boys. :thumbup:

ruffie
2004-08-12, 13:43
Blev 1 kg vassle och ALA nu. Har redan kreatin hemma. :thumbup: :bpump: :eating: :whipped:

Dymion
2004-08-12, 15:53
C-vitamin

SkogshuggareN
2004-08-12, 17:04
Passar på att smyga in en fråga.

Precis börjat med vassle (tidigare kört på gainers) och skummade runt lite för att till slut läsa att druvsocker kombinerat med vassle är optimalt, så jag stack ner och handlade ett par paket dextrosol (kom efteråt på att vanligt druvsocker förmodligen är lite billigare :rolleyes:, nåja) och efter ett tungt pass tryckte jag i mig två paket dextrosol, 4dl prottedrink och 5g kreatin. Nu till frågan;

Hur många/mycket druvsocker ska man egentligen ta tillsammans med vassle?

Jag blev nämligen jääkligt yr senare på kvällen och misstänkte att blodsockret hade skjutit lite för bra och relaterade det till en lätt överdos av druvsocker :P

Väger f.ö. 81kg, så skulle uppskatta om någon klämde fram en rekommenderad dos druvsocker efter tränings tillsammans med vassle.

Tack på förhand.

ruffie
2004-08-12, 17:14
Intressant fråga! Vi väntar på gymmisarna för svar.. :kinky:

Pez
2004-08-12, 17:39
Passar på att smyga in en fråga.

Precis börjat med vassle (tidigare kört på gainers) och skummade runt lite för att till slut läsa att druvsocker kombinerat med vassle är optimalt, så jag stack ner och handlade ett par paket dextrosol (kom efteråt på att vanligt druvsocker förmodligen är lite billigare :rolleyes:, nåja) och efter ett tungt pass tryckte jag i mig två paket dextrosol, 4dl prottedrink och 5g kreatin. Nu till frågan;

Hur många/mycket druvsocker ska man egentligen ta tillsammans med vassle?

Jag blev nämligen jääkligt yr senare på kvällen och misstänkte att blodsockret hade skjutit lite för bra och relaterade det till en lätt överdos av druvsocker :P

Väger f.ö. 81kg, så skulle uppskatta om någon klämde fram en rekommenderad dos druvsocker efter tränings tillsammans med vassle.

Tack på förhand.

Search and you shall find... har varit uppe för diskussion många gånger tidigare.

Satsa på 0.5-1 gram protte / kg kroppsvikt samt runt 1 gram snabba kolisar / kg kroppsvikt i post-träningsshaken.

Sen hur mycket dextropur/druvsocker som motsvarar ovanstående..tja - du får väl kika på paketet om det står nåt om vad 1 dl motsvarar i vikt alt. väga upp själv.


Blodsockerfall (kolhydratsfeedback? :D) är visserligen inte uteslutet, men frågan är om inte värmen/vätskebrist är troligare med tanke på säsongen.
Du måste se till att få i dig mat efter träningen också - shake direkt på gymmet, mat när du kommer hem (1-1.5-2h efter träning alltså).

Om du smäller i dig massor av snabba kolhydrater på en gång kan i varje fall jag bli lätt "hög" en stund, men den känslan kommer ganska omgående efter intag.

King Grub
2004-08-12, 18:19
Och ju längre och intensivare pass, samt ju större muskelgrupper tränade, desto mer kolhydrater. Dessutom: en 100-kilosbyggare med 5 % kroppsfett har mer muskelglykogen att ersätta än en 100-kilosbyggare med 25 % kroppsfett, om båda tränar identiska pass.