handdator

Visa fullständig version : Stretching?


LisaOoo
2004-08-11, 19:38
Funderade lite på hur ni lite mer seriösa byggare (jämfört med mig själv då ;) ) gör när ni har tränat, stretchar ni också eller hoppar ni bara rakt in i duschen?

King Grub
2004-08-11, 19:42
Jag stretchar alltid den muskelgrupp jag har tränat grundligt, inklusive assisterande muskelgrupper, t ex axlar och triceps efter bröstpasset.

Fram-, bak-, insida lår, gluteus, höftböjare och vader stretchar jag dagligen.

emmzan
2004-08-11, 21:01
Stretchar inte alls efter passen. De flesta tjejer jag träffat på som jag instruerat på gymet när jag jobbat, har snarare varit överrörliga, medan killar ofta har omvända problemet.

Stretcha de muskelgrupper du är stel i...

tejpis
2004-08-11, 21:11
Stretchar inte alls efter passen. De flesta tjejer jag träffat på som jag instruerat på gymet när jag jobbat, har snarare varit överrörliga, medan killar ofta har omvända problemet.

Stretcha de muskelgrupper du är stel i...
Kan även muskelfascian (stavning = nej) vara "överrörlig"? Vad jag har förstått borde det vara bra att stretcha den genom extremstretching, men det kan bli ett problem för oss som har överrörliga leder.

stenis
2004-08-11, 21:23
dagen efter ett biceps-pass så blir jag väldigt stel i armvecket (insidan av armbågen typ), det känns stelt o lite som träningsverk.. hur ska jag göra för att stretcha den delen, så jag slipper denna verkande stelhet?

mvh stenis

Fugitive
2004-08-11, 21:53
dagen efter ett biceps-pass så blir jag väldigt stel i armvecket (insidan av armbågen typ), det känns stelt o lite som träningsverk.. hur ska jag göra för att stretcha den delen, så jag slipper denna verkande stelhet?

mvh stenis


Hur du ska göra för att slippa träningsverk?
träna lösare eller inte alls?

Jag har aldrig kört biceps utan att få träningsvärk..
Även i armvecket eller muskelfästet även om ja stretchar. Se det som att du gjort nåt bra på gymmet :thumbup:

LisaOoo
2004-08-12, 01:19
Själv brukar jag alltid strectha, men det är knappt nån annan på gymmet som gör det. Så jag var mest nyfiken på hur ni gör. De flesta som tränar på "mitt" gym är iofs killar som inte har insett att man kan träna underkroppen också... :rolleyes:

AndersHermansson
2004-08-12, 05:40
Det finns en jättebra länk i länksamlingen på det allmänna forumet till "rygg och muskelakuten" där han går igenom stretch för alla tänkbara muskler!

King Grub
2004-08-12, 11:04
dagen efter ett biceps-pass så blir jag väldigt stel i armvecket (insidan av armbågen typ), det känns stelt o lite som träningsverk.. hur ska jag göra för att stretcha den delen, så jag slipper denna verkande stelhet?

mvh stenis

Stretching har högst minimal inverkan när det gäller att eliminera träningsvärk.

Big_Vik
2004-08-12, 13:50
Gruub: har du någon bra stretchövning för höftböjaren.? (jag vet kanppt vad det är) :em:

King Grub
2004-08-12, 13:54
Gruub: har du någon bra stretchövning för höftböjaren.? (jag vet kanppt vad det är) :em:

http://www.exrx.net/Muscles/Iliopsoas.html

http://www.exrx.net/StretchImages/HipFlexors/Lunge.jpg

Jag brukar själv ha det bakre benet platt på en träningsbänk i stället och greppa tag i en ställning för balans och för att dra mig upp tills överkroppen är lodrät.

Numero1
2004-08-12, 14:40
Strechar där jag vet att jag är stel, dvs efter varje pass :D .

Ante24
2004-08-12, 15:48
Stretchar säte, hamstrings, höftböjare och rectus femoris varje dag för att undvika ryggont.
Annars tretchar jag det jag har tränat när jag har tränat det. :)

Popeye
2004-08-12, 16:22
Sträcker ut muskeln jag tränat men jag arbetar inte för att bli vigare.
Ett gammalt missöde när jag tränade TKD har avskräckt mig från överambitiös stretching...

Big_Vik
2004-08-13, 14:23
tack grub: en fråga återstår, vet att du brukar ha värk i låren en vecka efter dina benpass både fram o bak. Hur kan uthärda att stretcha dem då? pröavde nyss med baklåren. ajajaj säger jag bara :) pain! :devil: kanske är en vanesak?