handdator

Visa fullständig version : Kreatin mixat med....


liten
2004-08-11, 12:16
Fundera på kreatinet efter träning, 5gram ner i proteinet ? nån som kör det ?

blunder
2004-08-11, 13:01
Fundera på kreatinet efter träning, 5gram ner i proteinet ? nån som kör det ?

Nej, du är nog den första som kläckt den tanken.... ;)

Brukar ta 5 gram innan och 10 gram efter i min proteindrink(protein, dextros, kreatin, glutamin) när jag kör en kreatinkur. Så det funkar alldeles ypperligt!

Pinnen
2004-08-11, 15:36
Finns det något sätt att inta kreatin som ses som det optimala??

GhostRider
2004-08-11, 16:40
Finns det något sätt att inta kreatin som ses som det optimala??

Enligt Fredrik Paulún så ska man inta sitt kreatin genom att blanda det i ljummet vatten och se till så att det löser sig fullständigt och sen dricka det.

slobban
2004-08-11, 17:02
sen är det ju alltid bra att ta lite snabba kolhydrater till sitt kreatin, eller nån booster av nått slag.

Fugitive
2004-08-11, 17:42
Enligt Fredrik Paulún så ska man inta sitt kreatin genom att blanda det i ljummet vatten och se till så att det löser sig fullständigt och sen dricka det.


Undra om det e därför det finns transporters som är gjorda för det ultimata upptaget..


Vilket också en gainers funkar utmärkt som då den innehåller en massa snabba kolisar! :thumbup: så häll du ner en stoor tesked i efterträningsdrinken så blir det skit bra!

Pinnen
2004-08-12, 11:07
Fick för mig att det blandades dåligt i gainern senast ja pröva.. Dåligt kreatin??

Knäböj
2004-08-12, 12:32
Undra om det e därför det finns transporters som är gjorda för det ultimata upptaget..


Vilket också en gainers funkar utmärkt som då den innehåller en massa snabba kolisar! :thumbup: så häll du ner en stoor tesked i efterträningsdrinken så blir det skit bra!
Det är viktigare att du verkligen löser upp kreatinet fullständigt=varm vätska. Transportsystem "för det ultimata upptaget" låter ju rätt coolt men jag tror en skopa maltodextrin duger lika bra...

Knäböj
2004-08-12, 12:34
Fick för mig att det blandades dåligt i gainern senast ja pröva.. Dåligt kreatin??
Dålig blandning snarare. Kreatin löser sig inte om det inte blandas i VARM vätska.Jag förutsätter att det är monohydrat vi talar om...

slobban
2004-08-12, 13:32
kreatin kan lösas i kall vätska med, det tar bara lite länge tid. jag har hört nått om att kreatinmolekylen faller sönder och tappar sin effekt om det ligger blandat i vatten för länge, stämmer det?

Knäböj
2004-08-12, 13:43
kreatin kan lösas i kall vätska med, det tar bara lite länge tid. jag har hört nått om att kreatinmolekylen faller sönder och tappar sin effekt om det ligger blandat i vatten för länge, stämmer det?
Stämmer,Kreatin är inte stabilt i vätskeform.

slobban
2004-08-12, 13:57
har det nån super snabb halveringstid eller kan det ligga där å dra sig nåra timmar, för biland tar jag å laddar upp 0.5 liters flasker å tar med mig på jobbet och dricker under dan. den sista tar jag alltså ca 6 timmar efter att jag blandat den, kan den ha fallti sönder totalt då, den kära kreatinmolekylen alltså?!

stybb
2004-08-12, 14:49
har det nån super snabb halveringstid eller kan det ligga där å dra sig nåra timmar, för biland tar jag å laddar upp 0.5 liters flasker å tar med mig på jobbet och dricker under dan. den sista tar jag alltså ca 6 timmar efter att jag blandat den, kan den ha fallti sönder totalt då, den kära kreatinmolekylen alltså?!

kreatin skall helst drickas direkt så ha med dig det i en påse istället. Arbetskamrater brukar gilla det..när man drar upp påsarna o blandar :devil:

slobban
2004-08-12, 15:03
haha, ja det blir ju nog livat när man har med sig en shaker eller nåra tonfiskburkar. så vad ska dom säga då när det ligger vitt puler överallt i fikarummet... återstår att se!

joa
2004-08-12, 17:01
Annars är små filmburkar bra att ha med sig. Enklare än påsar.
Knäböj: Du har ett PM

//Jocke

MrBoris
2004-08-12, 18:49
Det är viktigare att du verkligen löser upp kreatinet fullständigt=varm vätska. Transportsystem "för det ultimata upptaget" låter ju rätt coolt men jag tror en skopa maltodextrin duger lika bra...

Det jag ogillar med det varma vattnet är att gainern blir "varm" då om man blandat i kreatinet i den :) Men men det lär väl inte förstöra kolhydraterna eller proteinet för att man haft i varmt vatten... eller har jag fel? :)

Knäböj
2004-08-12, 21:15
Det jag ogillar med det varma vattnet är att gainern blir "varm" då om man blandat i kreatinet i den :) Men men det lär väl inte förstöra kolhydraterna eller proteinet för att man haft i varmt vatten... eller har jag fel? :)
Ta pyttelite vatten i shakern o värm i mikron, blanda tills kreatinet löst sig,häll sedan i kallt fräscht vatten eller vad man nu blandar med. Brukar inte bli så "varmt" om man rör ut kreatinet i så lite vatten som möjligt. Eller varför inte även slänga i några isbitar o skaka om? I den här värmen smälter den ganska fort=kallare gainer. ;)

liten
2004-08-13, 01:29
kreatin kan lösas i kall vätska med, det tar bara lite länge tid. jag har hört nått om att kreatinmolekylen faller sönder och tappar sin effekt om det ligger blandat i vatten för länge, stämmer det?


3h e la lungt? mixar drinken hemma, tar med den till gymmet o ställer den i ett kylskåp. :confused:

MyungChul
2004-08-14, 10:02
haha, ja det blir ju nog livat när man har med sig en shaker eller nåra tonfiskburkar. så vad ska dom säga då när det ligger vitt puler överallt i fikarummet... återstår att se!

säg sanningen och be dom smaka på det :naughty: sen flinar du lite gulligt :D

bubbleman
2004-08-14, 10:50
Annars är små filmburkar bra att ha med sig. Enklare än påsar.

Fan, trodde jag var ensam med det;)