handdator

Visa fullständig version : Träningsschema


perco
2004-08-10, 00:37
Hej!

Nu när skolan snart börjar hade jag tänkt att börja träna. Har innan tränat i ca 2 månder oseriöst. Har sökt runt lite, men hittar inget direkt schema som jag tror skulle passa mig. Det är nämligen så att jag tänkt träna hemma på bänken jag har tills våren då lillebrorsan blir 16 år och vi kan glida ner till det lokala gymmet.

Har 1 skivstång och 2 hantlar med alla vikter jag behöver samt en bänk med möjlighet att träna framsida lår, axlar, bröst och bröst med lutning. Förmodligen kan jag göra massor med mer saker, men det är detta man kan se direkt att den är gjord för. Som ni kanske förstår vill jag ha ett schema som fungerar tillsammans med den utrustning jag har tillgång till.

Jag har tränat fotboll i 10 år, och tränar fortfarande 2 gånger i veckan. Utöver detta går jag till skolan en halvmil dit och en halvmil hem. Har förövrigt bra kondition.

Om ni nu skulle kunna vara snälla och hjälpa mig med att knåpa ihop ett schema skulle jag bli väldigt glad.

EDIT: Skulle helst vilja köra på Max-OT då jag gillar korta pass. Är 17 år.

EDIT2: Skulle helst vilja köra Ben varannan vecka eftersom jag spelar fotboll och får en hel del träning därifrån.

Numero1
2004-08-10, 15:28
Vad säger din fotbollstränare?

Survivor
2004-08-10, 17:07
Det är nämligen så att jag tänkt träna hemma på bänken jag har tills våren då lillebrorsan blir 16 år och vi kan glida ner till det lokala gymmet.

Vad är det som hindrar att du glider ner själv på gymmet ett tag, tills din lillbrorsa får hänga med?

perco
2004-08-10, 21:31
Vad är det som hindrar att du glider ner själv på gymmet ett tag, tills din lillbrorsa får hänga med?

Man måste vara 16 år för att komma in på gymmet. Han har iofs tränat ett tag och ser ganska vältränad ut, så det är möjligt att vi kommer in ändå.

Vad säger din fotbollstränare?

Om vad? Om du menar hur jag ska träna, så är han rätt vimsig och har inte speciellt hög kunskapsnivå när det gäller sport/träning. Laget är inte alltför seriöst, så det har sin förklaring.

Big_Vik
2004-08-11, 13:15
Du har grym kondition men vill helst träna korta pass? :rolleyes: :confused:
jaja, inte alla som älskar träningen så mkt att de kan hänga på gymmet hela dagen men ändå...2 månader är inte så länge. kika efter ett nybörjarprogram i best-off (finns alla trådarna på plats där nu?)

Hur mkt tränar ni i fotbollen? Jag spelade själv fotboll förra sommaren och körde styrka 4 dagar/vecka. ökade inte ett skit! så jag tycker du ska satsa på 2 dagar/vecka och alltid ha en hel vilodag, minst