handdator

Visa fullständig version : mäta bf?


Marre
2002-04-05, 20:01
Tja

har två frågor. har sett att många skriver hur många procent kroppsfett de har. Hur mäter man det?

Sen undrar jag också om det är dåligt att dricka proteindrink istället för gainer efter träningen. Jag dricker min proteindrink sen går det kanske 1,5-2 timmar innan jag äter nåt igen. Är denna period utan kolhydrater dålig för uppbyggnaden? mixar iof alltid ner en banan i drinken, vet inte om den innehåller några kolhydrater

ha det gott

Algen
2002-04-05, 20:24
Det e inga problem
Om du nu tvunget ska ha en gainer så köp rent druvsocker i affären och blanda ner den i proteindrinken. Det e presic lika bra och billigare

z_bumbi
2002-04-06, 10:44
Fettmätning för hemmabruk
Kaliper
Mäter tjockleken på huden plus underliggande fett. Man mäter på flera ställen och går sen in i en tabell för att få ut sitt ungefärliga värde.
Bioimpedans
Sänder en svag ström genom kroppen och mäter vilket motstånd kroppen gör. Eftersom fett, ben och msukler gör olika stort motstånd räknar maskinen ut ett värde på fetthalten. Finns t ex inbyggt i personvågar.

Toya
2002-04-06, 12:23
Gå in på www.fitnessbocker.com (http://www.fitnessbocker.com) där har dom fettmätare ;)

Mvh/Toya