handdator

Visa fullständig version : Monkey Island / Simon the Sorcerer - fans!


King Grub
2004-08-08, 08:58
Ladda ner gratisäventyret Apprentice II - The Knight's Move!

Ytterst charmigt och trevligt litet äventyr med samma känsla som t ex Simon, och som inte tar längre än ett par tre timmar att klara.

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=4997

Chris
2004-08-08, 08:59
Ladda ner gratisäventyret Apprentice II - The Knight's Move!

Ytterst charmigt och trevligt litet äventyr med samma känsla som t ex Simon, och som inte tar längre än ett par tre timmar att klara.

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=4997

När du ändå nämner dom där spelen, glöm för fan inte sam and max och day of the tentacle!! :bow:

Kwon
2004-08-08, 09:13
Eller mitt Adventure : Herkiz Date

Finns att ladda ner på Kolo-servern!

ftp://kollo:kollo@piranha.homeunix.com

Herkiz.zip

Tricklev
2004-08-08, 10:13
Eller mitt Adventure : Herkiz Date

Finns att ladda ner på Kolo-servern!

ftp://kollo:kollo@piranha.homeunix.com

Herkiz.zip

Faen Kown, jag kna aldrig connecta :(

Kwon
2004-08-08, 10:18
Inte alltid som Pirre har på den!

Bara testa senare eller annan dag! :)

ivandrago
2004-08-08, 16:45
Måste testa!!! Monkey island och simon the sorcerer 1&2 är de absolut bästa äventyrsspelen jag kört! Får en tår i ögat när jag tänker på alla timmar man satt med spelen och klurade och skrattade!

Day of the tentacle och sam&max ägde också!

subliminal
2004-08-08, 18:10
Måste testa!!! Monkey island och simon the sorcerer 1&2 är de absolut bästa äventyrsspelen jag kört! Får en tår i ögat när jag tänker på alla timmar man satt med spelen och klurade och skrattade!

Day of the tentacle och sam&max ägde också!

Glöm inte Discworld! Samma typ av spel men baserat på Terry Pratchetts böcker och med trollkarlen Rincewind som huvudperson. För dem som har läst böckerna är den en skön känsla att traska omkring i Ankh-Morpork med ett vandrande bagage (med många små, små fötter) efter sig. :)

Det finns tydligen en uppföljare också men den har jag inte spelat.

Synd att den här typen av spel inte görs längre.

Chris
2004-08-08, 18:12
Glöm inte Discworld! Samma typ av spel men baserat på Terry Pratchetts böcker och med trollkarlen Rincewind som huvudperson. För dem som har läst böckerna är den en skön känsla att traska omkring i Ankh-Morpork med ett vandrande bagage (med många små, små fötter) efter sig. :)

Det finns tydligen en uppföljare också men den har jag inte spelat.

Synd att den här typen av spel inte görs längre.

Jag minns en polare hade det för länge länge sen, och spelet låg faktiskt på runt 25 disketter... jag trodde först att discworld hade nått med alla disketter att göra. :D Sen kom jag på att det fanns på cdskiva också.. :D

Grymt spel!

JJ
2004-08-08, 18:43
Ladda ner gratisäventyret Apprentice II - The Knight's Move!

Ytterst charmigt och trevligt litet äventyr med samma känsla som t ex Simon, och som inte tar längre än ett par tre timmar att klara.

http://www.the-underdogs.org/game.php?id=4997

Tack så mycket :thumbup:

bubbleman
2005-02-25, 13:11
Day of the tentacle är ju ändå det ballaste spelet, tanka på www.queststone.ru/download/gr/tentacle.zip har inte testat att tanka än själv men hoppas att den funkar...