handdator

Visa fullständig version : släpande biceps.


mrt4
2004-08-06, 18:53
God kväll!

Om biceps släpar, går det att köra igenom dom 2ggr\veckan?

Exempel

Tisdag: BICEPS triceps
Onsdag: Ben Vader
Fredag: bröst BICEPS
Söndag: Rygg Axlar

Då körs ju biceps tisdag fredag och i vissmån söndag, räcker återhämtningen tror ni? Tänker ge det här ett försök och se hur kroppen reagerar, men lite kommentarer vore trevligt!


\R

Pez
2004-08-06, 18:54
Hur länge har du tränat, vad väger du, hur lång är du och hur gammal är du?

mrt4
2004-08-06, 18:59
Förlåt, klart jag ska skriva lite fakta! Jäkel å vara snabb och svara förresten :thumbup:

Är en kille på 20 år, styrketränat i 1,5 år.

Är 183cm lång och väger ca 90 kg.

Överarm:40cm
Max bänk: 120kg
Kör en 8a i axelpress med 28kg hantlarna
Kör just nu knäböj med 120kg. Tar det lite lugnt, har lite problem med en ljumske.

Skivstångscurl kör jag kanske en 12a med 31kg
Men jag kan göra en 10a med 22kgs hantlarna :confused:

Fick nog lite mer info än vad som behövdes, men det bjuder jag på :)


\R

Toker
2004-08-06, 21:13
med de vikterna du lyfter tycker jag inte armarna borde vara större,

testa att köra strikt och med kontakt se om de händer nåt, för att mina bicpes ska växa måste jag köra så tungt de bara gå med ända strikt, se till att håll imot i den negativa delen av rörelsen de har iallafall fått fart på mina armar....

mrt4
2004-08-06, 22:01
Jag kör exakt precis som du säger toker!

Är nöjd med symmetrin på triceps och axlar, men helhetsintrycket på armen sjuker ju lite när det fattas lite biceps.





\R

Allan
2004-08-06, 22:08
Du käkar väl som en kratta förstås - och förutom att biceps bara är den mindre tedjedelen av överarmen, tycker jag att vikterna verkar lite låga ärligt talat. Dundra på med lite mer mat och tyngre vikter - jag kan lova dig att armens utseende är helt annorlunda den dagen du har 45 runt den,

allan

mrt4
2004-08-06, 22:43
Okej, allan nu dömer du mig på förhand :MrT:
Jag äter minst 5 mål om dagen, oftast betydligt mer! Äter proteinpulver och tar även snabba kolisar efter träningen.

"Du äter väl som en kratta" :booty:

\R

Allan
2004-08-06, 22:57
Okej, allan nu dömer du mig på förhand :MrT:
Jag äter minst 5 mål om dagen, oftast betydligt mer! Äter proteinpulver och tar även snabba kolisar efter träningen.

"Du äter väl som en kratta" :booty:

\R

Hmmm...du väger 90 pannor och är 183 cm lång. Du har en i mina ögon helt normal storlek på din överarm. Vill du ha den större lär du vara tvungen att öka i massa generellt över hela kroppen och det enda sättet att göra det på är att äta mer. Antingen fler gånger eller mer varje gång.
Gå upp tio kilo till så kommer du att ha en ståtlig 45:a i överarm, och med den ökade volymen brukar också eventuella prooportionalitetsfel försvinna. De som i normala fall oroar sig för formen på biceps brukar nästan alla ha klenare armar än de som är nöjda.

allan

Grahn
2004-08-06, 22:59
31kg skivstångscurl och 22kgs hantlarna i hantelcurl, hur lyckas man med det?

Och ja biceps kan man köra lite oftare, iaf jag tycker mina återhämtar sig väldigt fort. Du får helt enkelt känna efter om muskeln är redo för ännu en gång eller inte.
Annars kan du välja ryggövningar som stressar dem lite mer och på så sätt få ytterligare en bicepsdag.

mrt4
2004-08-06, 23:02
Okej, tack allan! Det var faktiskt precis vad jag behövde höra! Lite peptalk när man känner sig liten och klen!

Det är ju rätt vanligt att man inte är nöjd med biceps!
Bara och pumpa!


\R

cheesian
2004-08-07, 10:52
Jag anar att biceps = överarm för din del och du vill ha större överarm. Triceps står faktiskt för den större delen av överarmen så träna triceps stenhårt om du vill ha större överarm. Jag skulle hellre lägga ett extra pass på triceps än biceps om jag kände överarmen var för liten.

Sen tror jag inte det hjälper att bara gå upp 10 kilo massa (massa kan ju antas vara både fett och muskler). Gå upp 10 kilo muskler i sådanafall, vilket jag antar Allan menade men bara så du inte blir besviken om du börjar någon slags bulk och du fortfarande inte har 45cm i överarm efter 10kg+

mrt4
2004-08-07, 11:31
Haha ingen risk!

Är väl medveten om att större delen av armen är triceps, men jag vill ha större biceps*purken*

Armpass på tisdag ska köra tungt som fan har jag bestämmt mig för!


\R

grt
2004-08-07, 12:09
men nåt stämmer inte...


120 i bänk och bara 31kg i skivstångscurl!?

testa köra lite tyngre ett par veckor 4-6 på biceps.

mrt4
2004-08-07, 20:28
jo men det är ju en fråga om hur strikt man kör, kan säkert gunga upp en tia på 40 med.

Men frågan var ju egentligen, kan jag köra biceps 2ggr i veckan. Tänkte köra tungt som fan på tisdagar och ganska lätt på fredagar.


\R

cheesian
2004-08-08, 11:30
Ja det kan du om du bara äter ordentligt och känner dig återhämtad när du ger dig på biceps igen.

mrt4
2004-08-10, 18:16
Körde biceps idag, lastade på lite mera i skivstångscurlen, tryckte en 8a på 40kg tämligen strikt :thumbup:

Körde:
3 set skivstångscurl på 40kg(20+stång)
2set skivstångscurl(ez) med 37kg(30+stång)
1set hantelcurl med 18,5 hantlarna
1set hantelcurl med 16kg hantlarna
2 set scottcurl med 27kg(20kg+stång)
Avslutade med att trycka en 25 reppare med 16kg stången. Rätt bra pump :bpump:
Får se hur det känns i morgon.


\R


ps Rätt kul att skriva så här, kanske slänga upp en träningsdagbok :devil:


\R(igen)

MrBoris
2004-08-10, 18:32
Förklara för mig hur scottcurl går till?? fan ingen aning men hört att många kör det för biceps?

MVH

drkrupp
2004-08-10, 19:04
Förklara för mig hur scottcurl går till??

Scottcurl = preachercurl

http://www.exrx.net/AnimatedEx/Brachialis/BBPreacherCurl.gif

MrBoris
2004-08-10, 19:23
man tackar man tackar, föresten, stående går också bra?

Tomas W
2004-08-10, 19:36
man tackar man tackar, föresten, stående går också bra?

Jupp, det går...